zzz
Vpogled

Svetli časi za evropske digitalne agencije

Po novi raziskavi bodo evropske agencije za digitalni marketing v prihodnjem letu bolj verjetno okrevale kot podjetja na drugih področjih trga digitalnih storitev.

Raziskava, ki sta jo izvedla svetovalno podjetje za združitve in prevzeme v medijski, marketinški, informacijski in tehnološki industriji Jegi Clarity in svetovalno podjetje CIL, ki se ukvarja s strategijami rasti, razkriva previden optimizem, saj se po težavnem letu 2024 napoveduje močno rast. Zdi se, da so združitve in prevzemi ključno gonilo rasti na evropskem trgu digitalnih storitev.

Kvalitativna raziskava, ki je potekala marca 2024, je bila rezultat poglobljenih pogovorov z 28 direktorji neodvisnih agencij za digitalni marketing v Evropi in Veliki Britaniji, vključno z DEPT, IDHL Group, MYTY in Team ITG. Poročilo zajema tri ključna področja: razmere na trgu, združitve in prevzeme ter umetno inteligenco oziroma integracijo.

Razmere na trgu

Leto 2023 je bilo za številne digitalne agencije težko, saj so se soočale z makroekonomsko negotovostjo in povečanim konkurenčnim pritiskom. Večje agencije, ki so se spopadale s temi razmerami, so si prizadevale za manjše, nove posle, da bi ostale konkurenčne. Za leto 2024 pa se napovedujeta stabilna rast in izboljšanje gospodarskih razmer.

Najbolj pozitivno je razpoloženje med tistimi, ki delujejo na področju marketinga. Kar 55 odstotkov anketirancev je optimističnih in pričakuje, da se bodo proračuni strank hitreje opomogli in hitreje razporejali. To je v nasprotju z mnenjem podjetij na področju tehnoloških storitev (npr. digitalne preobrazbe in e-poslovanja), kjer je razpoloženje slabše, saj so proračunska sredstva strank še vedno odložena ali ustavljena. Zaradi volitev, ki se odvijajo na več ključnih trgih po svetu, se pojavlja določena politična negotovost. Vendar se pričakuje, da bo gospodarsko okolje postalo stabilno, kar bo pripomoglo k rasti. Anketiranci pričakujejo, da bo to pozitivno vplivalo na marketinške proračune.

Združitve in prevzemi

Število združitev in prevzemov v letu 2023 je bilo za 20 odstotkov nižje kot v letu 2022. Napovedi za leto 2024 so zaradi kombinacije stabilnejših makroekonomskih razmer, izboljšanja poslovanja podjetij in večje razpoložljivosti kapitala bolj pozitivne. 

V naslednjih 12 do 18 mesecih je pričakovati, da bo večplatform izkoristilo izboljšano okolje za združitve in prevzeme, da bi vstopile na trg, se razširile na nove geografske lokacije, dodale zmogljivosti ali razvile ključne kompetence.

Večina (89 odstotkov) anketirancev razmišlja o dejavnostih na področju združitev in prevzemov, s posebnim poudarkom na prodor na ameriški trg kot ključnem dejavniku rasti. Širitev v ZDA s pomočjo združitev in prevzemov tako ostaja glavna prednostna naloga številnih evropskih podjetij. Več kot dve tretjini (67 %) vprašanih pričakuje, da bodo združitve in prevzemi igrali ključno vlogo v njihovi prihodnji strategiji rasti, čeprav ugotavljajo, da trg združitev in prevzemov ostaja konkurenčen za kakovostna podjetja, ki prihajajo na trg. 

Umetna inteligenca kot ključni disruptivni trend

Med anketiranimi vodstvenimi delavci jih 59 odstotkov pričakuje, da bo ključ do integracije premik k oblikovanju enotne blagovne znamke z oddelčnimi podznamkami. Umetna inteligenca med anketiranci ostaja v ospredju kot ključni disruptivni trend. Odzivi o njenem verjetnem vplivu so različni, saj se mnogi osredotočajo na možnost povečanja učinkovitosti, medtem ko ostaja negotovost glede tega, ali bo ta učinkovitost koristila agencijam ali pa bo le povečala finančne pritiske naročnikov. Kljub temu se anketiranci zavedajo potenciala umetne inteligence, saj jih 60 odstotkov aktivno uvaja umetno inteligenco v svoje delovne procese. Ključne aplikacije vključujejo avtomatizirane kreativne procese, A/B testiranje in ciljanje, zbiranje in analizo podatkov ter orodja za upravljanje projektov. 

 

 

Intervju

Vito Sedej
29. 05. 2024

Vito Sedej, mlajši tekstopisec v Agenciji 101, je eden od kreativcev, ki je v zadnjem…

»Pri delu v oglaševanju mi je najbolj všeč to, da ob tako razgibanem delu vsak dan zelo hitro mine. Najmanj pa to, da dan včasih mine prehitro.«

Marko Klemen
25. 05. 2024

Marko Klemen, kreativni direktor za vizualne zasnove v DROM agency, se rad obkroža z vsem…

Sem pripadnik generacije, ki še ni že od otroštva odraščala z vso to tehnologijo, tako da me novi trendi in nove funkcije še vedno zelo fascinirajo,…

Nermina Mašala Kelić
25. 05. 2024

Predsednica žirije letošnjega tekmovanja Sempler, ki nagrajuje najboljše medijske…

Segment, v katerem so družbena omrežja najbolj spremenila delo medijskih agencij, pa tudi vseh drugih, ki delujejo v marketingu, je intenzivna…

Naši avtorji