Nekateri so motiv ogledala v animaciji interpretirali kot znamenje, da se Bianca bori s telesno dismorfijo, torej z obsesivnim razmišljanjem o domnevnih napakah lastnega telesa. Foto: Disney
Nekateri so motiv ogledala v animaciji interpretirali kot znamenje, da se Bianca bori s telesno dismorfijo, torej z obsesivnim razmišljanjem o domnevnih napakah lastnega telesa. Foto: Disney

Šestminutni animirani film Reflect je zgodba o Bianci, mali baletni plesalki, ki "se bo spopadla s svojim odsevom ter presegla dvome in strahove s pomočjo svoje notranje moči in miline". Film je del eksperimentalnega projekta Short Circuit, ki so ga na Disneyjevi pretočni platformi zagnali prejšnji mesec.

Studio film promovira kot "navdihujočo zgodbo o zmagi nad telesno dismorfijo in dvomom vase". Režiserka Hillary Bradfield, ki je kot animatorka sodelovala pri projektih Encanto in Frozen II, je zgodbo zasnovala na osebnih izkušnjah. Rada bi, da bi ljudje po ogledu filma "imeli bolj pozitivne občutke o samih sebi in svojem videzu".

"Sama se imam za osebo z zelo pozitivnim odnosom do telesa. Ampak seveda je težje, ko se to nanaša nate. Včasih se moraš soočiti z zelo temnimi stvarmi, da lahko prideš do svetlobe. In ravno zato je svetloba še toliko lepša," je komentirala v intervjuju pred premiero filma.

V kratkem odlomku, ki ga je objavil studio, Bianca vadi pred ogledalom, ko se njen odsev v zrcalu začne lomiti. Po težavah s samozavestjo se pobere in pleše, dokler se ogledalo ne raztrešči oz. razblini.

Obilni liki ne morejo imeti drugih skrbi kot na temo teže?
Na spletu so bili odzivi na film mešani. "To je zelo ohrabjujoče in vesela sem, da so pri Disneyju vključili obilnejšo protagonistko," je primer tipičnega naklonjenega tvita. Ali pa: "Želim si, da bi ta film lahko videla, ko sem bila mlajša! Ampak sem pa vesela, da se stvari spreminjajo."

Spet drugi imajo zadržke. Adam Bray, avtor knjige Marvel Studios Visual Dictionary, ocenjuje, da "film ni dovolj dolg, da bi razdelal vse nianse sporočila".

V nekaterih novejših filmih, kot je Encanto, Disney prikaže tudi bolj realistična človeška telesa. Foto: Disney
V nekaterih novejših filmih, kot je Encanto, Disney prikaže tudi bolj realistična človeška telesa. Foto: Disney

Nekaterim se zdi, da Reflect svojemu sporočilu ne dela usluge s tem, da je Biancina samozavest glavna tema filma. "Hej, Disney, zdaj pa se lotite obilnih junakov, ki niso tragični in se njihove zgodbe ne vrtijo okrog teže," je komentirala gledalka na Twitterju. Nekdo drug je studio izzval, naj "debeluško spravijo na platno za dve uri, strahopetci".

Pri Disneyju so v zadnjih letih začeli delati korake, s katerimi naj bi popravili svojo javno podobo: ustvarjajo za spoznanje bolj raznolike junake ter priznavajo svojo dediščino rasizma in seksizma.

Debelost prihranjena za ... čarovnice
V preteklosti so sicer že imeli obilne like, a so bili večinoma zlobci, ki so bili v močnem kontrastu z vitkimi protagonisti. Med njihovimi novejšimi liki so tudi nekateri z malo bolj realističnimi telesnimi tipi, na primer Moana ali pa sestri Luisa in Mirabel v Encantu. Po drugi strani pa so še vedno sposobni ustvariti like, ki imajo pas tako rekoč ožji od vratu (npr. kratki film Inner Workings, 2016).

Najslavnejši obilni lik iz Disneyjeve zgodovine je najbrž morska čarovnica Ursula v Mali morski deklici. Foto: Disney
Najslavnejši obilni lik iz Disneyjeve zgodovine je najbrž morska čarovnica Ursula v Mali morski deklici. Foto: Disney

Leta 2020 so zagnali iniciativo Stories Matter, ki naj bi pripomogla k boljšemu vključevanju, ter sami poudarili svojo odgovornost, da " v svojem svetu zavestno, namensko in neumorno propagiramo širok spekter glasov in perspektiv".