To je zgodba o mladem inženirju strojništva Juretu Markiču, ki pod blagovno znamko Run Chicken razvija inovativno opremo za kokoši in jo prek Amazona uspešno prodaja po svetu. Začel je z avtomatiziranimi vrati za kokoši, ki se sama odpirajo in zapirajo, nadaljeval pa s hranilnikom in valilnico za kokoši. Njegovo podjetje Run Tiger je lani ustvarilo 6,5 milijona evrov celotnih prihodkov in 1,5 milijona evrov čistega dobička. Za primerjavo: predlanskim so imeli 2,8 milijona evrov celotnih prihodkov in 664 tisoč evrov čistega dobička.
»Od malega sem hotel biti razvojnik in inženir strojništva, to imam v krvi. Pri petih letih sem začel razstavljati pomivalne stroje, avtomobile, motorje in kolesa, a takrat to staršem ni bilo vedno všeč,« pravi Jure Markič. Pri 22 letih je končal študij strojništva in se zaposlil. Naslednja tri leta je delal v raziskavah in razvoju ter kot vodja projektov različnih podjetij. Predlagal jim je več rešitev, eno pa je neko podjetje tudi patentno zaščitilo.
Odraščal je na majhni kmetiji
Pri 25 letih je šel na svoje in še isto leto v Ljubljani odprl podjetje Run Tiger. Do tega leta je s starši živel na majhni kmetiji s štirimi hektarji zemlje, nekaj kravami in desetimi kokošmi. »Doma smo bili na hribovski kmetiji, za katero smo težko dobili kmetijske stroje, saj je večina prilagojena ravninskim kmetijam,« dodaja. Ostalo jim je veliko ročnega dela, tudi seno so obračali na roke.
»Iz tega izhaja moja velika želja, da bi majhnim kmetijam poenostavil delo. Idej je bilo veliko, od vrat za kokoši, ki se samodejno odpirajo in zapirajo, do strojev, ki olajšajo različna opravila. Čeprav sem o takih idejah razmišljal od majhnega, nisem prišel do tega, da bi razvil nov produkt, ki bi ga lahko ponudil vsem. Vedno sem razvijal tisto, kar je bilo nujno za našo kmetijo,« se spominja svojih projektantskih začetkov.
Pozneje je prišel do znanj o globalnem trženju, da je lahko svoj prvi izdelek, ki ga je tudi razvil, ponudil po svetu. To so bila avtomatizirana vrata za kokoši, o katerih je razmišljal že več kot deset let, od konca leta 2019 pa jih trži pod blagovno znamko Run Chicken. »Ko sem se resno lotil razvoja in oblikovanja teh vrat, sem čez tri mesece že imel končni izdelek, kakršnega sem si želel in sem ga bil zmožen izdelati. Potem pa sem skoraj celo leto porabil za prilagajanje proizvodnje, zagon prodaje in prihod prvih naročil,« pravi Jure Markič. V razvoj opreme za kokoši je vložil vse prihranke, na začetku je celo spal v pisarni.
Tudi pri vratih za kokoši sta pomembna kakovost in dizajn
Samodejna vrata za kokoši je tudi patentno zaščitil. Njihovi glavni prednosti sta visoka kakovost in dostopnost po vsem svetu, saj jih prodajajo le po spletu prek Amazona. »Najpomembnejša je kakovost izdelkov. Veliko truda in znanja smo vložili v to, da naša avtomatska vrata za kokoši enako dobro delujejo v dežju in snegu, v Kanadi, na severu Evrope in ZDA, kjer je zelo mrzlo, kot tudi v Kaliforniji, kjer je zelo vroče. So trpežna in zaščitena pred številnimi vremenskimi ekstremi, kar ni preprosto doseči,« poudarja Jure Markič.
Vrata za kokošnjak izdelujejo iz pločevine najvišje kakovosti in barvajo s prašnimi barvami, ki so kos največjim vremenskim obremenitvam. »Naša vrata za kokoši so bolj kakovostna in trpežna od avtomobilske pločevine, po desetih letih so videti enako kot prvi dan,« zatrjuje inženir strojništva.
Pri razvoju izdelkov v ospredje postavlja tudi dizajn, kjer gleda na funkcionalnost in estetiko. »Vrata za kokoši imamo v devetih barvah. Ljudje radi vidijo, da so kokoške v lepem kokošnjaku, zanj pa iščejo funkcionalna, vzdržljiva in lepo oblikovana vrata. Dizajn celega kokošnjaka jim je pomemben, saj je del njihovega doma,« opisuje.
»Naš poslovni model sloni na kakovostnih izdelkih, ki so cenovno dostopni in naprodaj po vsem svetu, ter na fer odnosu s kupci. V štirih letih smo dobili naročila s 50 trgov, od tega je 80 odstotkov naročil iz ZDA, petina pa iz Evrope. Med kupci prevladujejo posamezniki, ki redijo od pet do 15 kokoši za jajca. Redno sodelujemo z več kot 50 ljudmi in 20 glavnimi dobavitelji, obe številki rasteta,« pravi Markič.
Širi ponudbo in povečuje prodajo
Povečuje tako prodajo kot tudi ponudbo. »Lani smo prodali 36 tisoč avtomatiziranih vrat za kokoši, letos želimo to število podvojiti. Več naročil si želimo tudi za valilnico za kokoške in hranilnik, ki smo ju prav tako razvili sami. Pri hranilniku se lahko cel teden brezskrbno hrani deset kokoši. Na dolgi rok bi radi razvijali tudi opremo za mačke in pse,« napoveduje.
Mladim, ki sanjajo o svojem podjetju, svetuje, naj verjamejo v idejo, ki se jim zdi najboljša, in naj vztrajajo na svoji podjetniški poti. Njemu ni nihče pomagal pri razvoju izdelkov, pa tudi podjetniškega mentorja nima. »Imam več vzornikov, med tujimi lahko omenim odbitega Elona Muska. Tudi Slovenija ima veliko uspešnih podjetnikov z navdihujočimi zgodbami, kot so Jure Knez, Janez Škrabec, Ivo Boscarol, Joc Pečečnik, Igor Akrapovič in drugi,« še pravi Jure Markič.