Novice

Toyota v elektrifikacijo tudi z učinkovitejšimi proizvodnimi procesi

Pri japonskem avtomobilskem proizvajalcu z veliko vnemo razvijajo in uvajajo nove procese, ki bodo med drugim omogočili hitrejši razvoj in proizvodnjo električnih vozil.

Pred kratkim so že ponudili prvi vpogled v novo tehnološko napredno proizvodno linijo, ki je postavljena v treh njihovih proizvodnih obratih na Japonskem. Učinkovitost novih procesov temelji predvsem na treh temeljih – uporabi tehnologije šasij v enem odlitku (gigacasting), modularni zasnovi vozil ter proizvodni liniji za sestavo baterij nove generacije.

Uvajajo tehnologijo “gigacasting”

Hitrejšo in cenejšo proizvodnjo njihovi električnih modelov prihodnosti bo omogočala uporaba tehnologije “gigacasting”, kjerToyotaproduction optimization_3 uporabijo odlitek šasije kot samostojen element. Odlitke izdelajo z vbrizgavanjem staljenega aluminija v posebne kalupe, kjer se v zelo kratkem času (nekaj sekund) ob ohladitvi iz 700°C na 250°C aluminij strdi. Veliki kalupi tehtajo do 100 ton, zato jih lahko premikajo le z uporabo zmogljivih dvigal. Da bi zmanjšali čas, potreben za zamenjavo kalupov, bodo pri Toyoti uporabljali dve vrsti – večnamenske za izdelavo delov, skupnih večini vozil, in kalupe, namenjene izdelavi delov specifičnih oblik za posamezne modele. Na ta način bodo čas prilagoditve proizvodnih linij za posamične modele skrajšali iz sedanjih 24 ur na le 20 minut, kar bo občutno vplivalo na učinkovitost proizvodnje.

Novi modeli znamke Toyota bodo v osnovi temeljili na treh modulih (sprednji, osrednji in zadnji del), ki jih bodo posamično spojili s šasijo med počasnim (0,36 km/h), a konstantnim premikanjem vozila v izdelavi po proizvodni liniji. Na ta način bodo poenostavili in pospešili proces sestave avtomobila, saj bodo sedeži in ostale notranje komponente vgrajene še pred inštalacijo strehe in stranskih panelov, s tem pa bodo tudi odpravili potrebo po ročnem delu v notranjosti vozila.

Hiter razvoj baterij z elektrolitom v trdnem stanju

Tretja izboljšava, ki bo pripomogla k učinkovitejši proizvodnji novih električnih modelov znamke Toyota, bo uvedba proizvodnih linij za izdelavo baterij nove generacije, na katerih bo v prihodnosti potekala tudi proizvodnja baterij z elektrolitom v trdnem stanju. Množična proizvodnja baterij z elektrolitom v trdnem stanju bo organizirana v tovarni Teiho, pri Toyoti pa pričakujejo, da jih bodo pričeli uporabljati po letu 2027.

V okviru novih proizvodnih kapacitet za izdelavo baterij naj bi potekal celoten proces – od razvoja in zasnove do izdelave in vgradnje. Pri Toyoti napovedujejo, da bodo postopki potekali hitro ter z veliko natančnosti in sestavljanjem na način, ki po preprečeval morebitne poškodbe baterij in njihovih sestavnih delov. Poleg tega želijo z novimi postopki in tehnologijami zmanjšati proizvodne stroške in ceno baterij, kar bodo dosegli z uporabo litij-ion-fosfatnih katod pri izdelavi baterij za modele množične proizvodnje in zmanjšanjem deleža redkih kovin, ko sta nikelj in kobalt.

Kazuaki Shingo, direktor oddelka za proizvodnjo pri Toyoti, je poudaril, da bodo z uvajanjem novih procesov odstranili prepreke med razvojem in samo proizvodnjo. S tem bodo omogočili nove rešitve mobilnosti na hiter in učinkovit način ob optimizirani logistiki in doseganju ogljične nevtralosti.

Avtomobilizem.com (Vir: Toyota, Inside EVs. Foto: Toyota.)

Mnenja uporabnikov

1 komentar za "Toyota v elektrifikacijo tudi z učinkovitejšimi proizvodnimi procesi"


7 meseci 7 dni nazaj

Non stop novinarji blebetajo o toyotini elektrifikaciji a razen enega najslabših ev avtov do sedaj bzx al neki takega niso dali ven nič od nič .. Leta izdelave nekih super duper baterij pa prestavljajo že ene 10 let vsaj.. Pač Toyota je adijo, Kitajci jo bodo povozili v EV

 
Na dražbo prihaja zbirka avtomobilov znamke Porsche
Francoski DS sprejel odločitev: od 2024 dalje samo še elektrika