Logatec postaja pametna občina predvsem zaradi občinskih prizadevanj in razvoja platforme Logatec Supermesto, s katero želijo občanom ponuditi čim več digitalnih storitev. Zato so z družbo T-2 podpisali pogodbo o nadgradnji platforme. »Platforma je rezultat več kot desetletja aktivnega dela na področju digitalizacije in razvoja pametnih mest,« je ob podpisu pogodbe povedal župan Berto Menard.
Pilotni projekt sega v leto 2020
Občina Logatec je na pot digitalizacije stopila leta 2020, ko so s T-2 zagnali pilotni projekt Pametno mesto, v okviru katerega so začeli digitalizacijo parkirišč namenjenih invalidom in spremljanje zasedenosti le teh, namestili opremo za polnjenje električnih vozil ter merjenje kakovosti zraka.
Takrat so pri T-2 vzpostavili spletno in mobilno aplikacijo za občane ter spletno aplikacijo za upravljanje platforme za zaposlene na občini. Tako so omogočili zajem in prikaz mestnih novic in dogodkov, vremensko napoved, informacije o javnem prevozu, spremljanje kakovosti zraka, spremljanje zasedenosti zabojnikov na petih ekoloških otokih in spremljanje zasedenosti parkirnih mest za invalide ter parkirnih mest, ki so opremljena z električnimi polnilnimi postajami za električna vozila.
»Za potrebe spremljanja kakovosti zraka in zasedenosti parkirnih mest je bilo vzpostavljeno komunikacijsko omrežje, prek katerega smo uredili zajem podatkov iz vzpostavljene senzorike. Poleg tega je bila vzpostavljena tudi funkcionalnost 'povej mestu', ki meščanom omogoča oddajo pohval, pobud, vprašanj ter prijavo poškodb na javni infrastrukturi,« je po podpisu pogodbe povedal Miha Ernstschneider iz družbe T-2.
Nove funkcionalnosti platforme Logatec Supermesto
Zdaj pa so pri T-2 funkcionalnosti prilagodili, nadgradili in dodali tudi nove glede na povratne informacije vključenih deležnikov in zainteresirane javnosti, ki so sodelovali v pilotnem delu projekta.
Vremenska opozorila
- Uporabniki se lahko naročijo na obveščanje ob izdaji oranžnega ali rdečega vremenskega opozorila ARSO in na opozorilo za nevarnost toče. Opozorilo prejmejo le v primeru, da je izdano za območje, ki vključuje njihovo lokacijo.
- Obveščeni so lahko prek SMS, e-pošte ali potisnega obvestila in tako ne prezrejo izdanega opozorila. Uporabnik sam izbere, prek katerih kanalov želi biti obveščen.
- Izdano opozorilo je v sekciji »vreme« vidno vsem uporabnikom, naročeni na obveščanje so o izdanem opozorilu dodatno obveščeni.
Ravnanje z odpadki
- Uporabniki se lahko naročijo na obvestilo o odvozu komunalnih odpadkov. Obvestilo dobijo dan pred odvozom. Čas, ob katerem prejmejo obvestilo, nastavijo sami poljubno.
- Uporabniki lahko naročijo odvoz kosovnih odpadkov.
- Uporabniki pregledujejo lokacije ekoloških otokov in vrste odpadkov, ki se zbirajo na posameznem ekološkem otoku. Če se na ekološkem otoku uporabljajo pametni zabojniki, lahko uporabnik vidi tudi napolnjenost zabojnika za posamezno vrsto odpadka.
Plačilo mestnih storitev
- Uporabnik lahko uporabniški račun na platformi Logatec Supermesto poveže s svojo bančno kartico ali Flikom in lahko z aplikacijo Supermesto plačuje mestne storitve.
- Trenutno lahko plačuje komunalne storitve.
Funkcija »povej mestu«
- Uporabnik lahko prek aplikacije Logatec Supermesto z uporabo funkcije »povej mestu« občini pošlje sporočilo (vprašanje, predlog, pohvalo …).
- Funkcija omogoča dvosmerno komunikacijo med občani in občino.
- Občanom omogoča hiter in enostaven komunikacijski kanal in pregled nad oddanimi pobudami.
Ker se digitalizacija občine snuje predvsem za zadovoljstvo končnih uporabnikov, je bil odziv Logatčanov pomemben. »Naš cilj je ustvariti celovito izkušnjo, ki bo občankam in občanom omogočala enostaven dostop do potrebnih informacij ter opravljanje različnih občinskih storitev učinkovito in prijazno,« je po podpisu pogodbe z družbo T-2 še dodal župan občine Logatec.
V družbi T-2 medtem pozdravljajo prizadevanja slovenskih občin za digitalizacijo občinskih storitev in so veseli pozitivnih odzivov občanov Logatca. »Odzivi so zelo pozitivni in spodbudni, predvsem pa izkazujejo navdušenje nad tem, da občina sledi digitalizaciji, s čimer se občanom olajša dostop do mestnih informacij in storitev prek enotnega vmesnika,« je še dodal Miha Ernstschneider.