R 18 transcontinental je lepo vodljiv, udoben in lahko bi rekli, da so mu najbolj všeč avtocestne avanture. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
R 18 transcontinental je lepo vodljiv, udoben in lahko bi rekli, da so mu najbolj všeč avtocestne avanture. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Skoraj vedno se najdejo ljudje, ki jim poteze velikih koncernov niso všeč. Naj bo govora o avtomobilih ali motociklih. Vedno je enako. Zmrdujejo se tisti, ki dotičnih avtomobilov ali motociklov, jasno nimajo!

Če je BMW med motocikli sinonim za številne razrede vključno s touring razredom in modela, kot sta RT in GT, ter predvsem z Adventure razredom in modeli GS, pa ga doslej med retro potovalnimi motocikli ni bilo. Če smo iskreni, je to precej poseben razred, kjer prednjačijo Američani, denimo Harley-Davidson in Indian.

Razlog, zakaj jim nihče ne pride blizu, ni v tehnološki naprednosti motociklov, ampak predvsem v zgodovini in zgodbi. Ko to dvoje seštejemo, dobimo skupnost, ki jo nekateri enačijo z religijo. Vanjo se kar tako pač ne da.

Pri BMW-ju stavijo na eno zelo pomembno dejstvo. Izdelavo. In na to voznika opozarjajo nenehno, tudi med vožnjo. BMW je narejen v Nemčiji.

Samo delovanje dvovaljnega boxer agregata in sodelovanje z ostalimi komponentami motocikla je nadpovprečno. Včasih se pri nizkih obratih začuti, da delujeta valja vsak v svojo smer, a tega se je pač treba privaditi. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Samo delovanje dvovaljnega boxer agregata in sodelovanje z ostalimi komponentami motocikla je nadpovprečno. Včasih se pri nizkih obratih začuti, da delujeta valja vsak v svojo smer, a tega se je pač treba privaditi. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Osnovni R 18 spominja na zgodovinske BMW-jeve motocikle, ki mu v marsičem služijo za osnovo. Drugi je R 18 classic, z večjo vetrno zaščito in usnjenimi torbami. Tretja opcija je atraktivni bagger, vrh ponudbe pa predstavlja motocikel – transcontinental, zasnovan za karseda udobno vožnjo v dvoje!

Ključen je navor

Osrednji del motocikla je motor s prostornino 1800 kubičnih centimetrov. To je največja delovna prostornina, kar so jih kadar koli namenili BMW-jevim motociklom. Za to sta zadolžena zgolj dva valja. Tako pač je med pravimi potovalnimi motocikli. Zaradi njiju takšni motorji tresejo, ropotajo in se včasih neobičajno oglašajo. Če vas to moti, potem poglejte k bolj uglajenim motociklom, kar tale stroj preprosto ni za vas!

Vozniku so v pomoč sistem proti zdrsu pogonskega kolesa in ABS, pomoč pri speljevanju v klanec in pa vzvratna prestava. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Vozniku so v pomoč sistem proti zdrsu pogonskega kolesa in ABS, pomoč pri speljevanju v klanec in pa vzvratna prestava. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

67 kW moči je zgolj nekaj več kot 90 konj. Spet premalo, bodo rekli številni, a agregat ponuja tudi za motocikel ogromnih 150 Nm navora. Če je v začetnih vrtljajih precej sramežljiv, se od številke 2000 naprej zbudi. Pri tem sploh ni pomembno, v kateri prestavi se vozite in tudi ne, ali ste na motociklu sami ali v družbi. Pri potovalnih motociklih šteje pač navor, ne moč. Tu ni bistvo v nenehnem prestavljanju in polaganju ovinkov, tu se spelje in uživa.

Voznik lahko izbira med tremi voznimi načini vožnje. Rock prinaša vso moč, roll je dolgočasen, rain pa je način vožnje, ki ga ne maram. Pa ne zaradi omejene moči, ampak zato, ker se res ne maram voziti po dežju.

Vabljeni k ogledu celotnega testa iz oddaje Avtomobilnost. Na voljo vam je v priloženem videu.