Kar 77 odstotkov zaposlenih v UniCredit Banki že dela hibridno. Predvsem so to delavci na sedežu banke (kar 84 odstotkov), določeno raven dela z oddaljenih lokacij pa omogočajo tudi sodelavcem v prodaji. Kot prednosti dela od doma zaposleni poudarjajo predvsem lažje usklajevanje službenih in zasebnih obveznosti, prihranek časa, ki bi ga sicer namenili za pot do pisarne in nazaj, ter možnost za bolj osredotočeno delo pri individualnih projektih. Čas, ki ga preživijo v pisarni, pa namenijo timskemu delu in sestankom.
Najmanj dva dni na teden od doma
»Pogodba za delo od doma opredeljuje, da mora zaposleni najmanj dva dni na teden delati od doma. Konkretni dogovori za rotacije so v domeni posameznih oddelkov, kjer vodje in zaposleni iščejo rešitve glede na specifične potrebe posamezne organizacijske enote,« razloži predsednik uprave UniCredit Banke Slovenija Lorenzo Ramajola.
Kot prednosti dela od doma zaposleni poudarjajo predvsem lažje usklajevanje službenih in zasebnih obveznosti, prihranek časa, ki bi ga sicer namenili za pot do pisarne in nazaj, ter možnost za bolj osredotočeno delo pri individualnih projektih. Čas, ki ga preživijo v pisarni, pa namenijo timskemu delu in sestankom.
Hibridno delo je UniCredit Banka Slovenija sicer začela že pred pandemijo, da bi s tem odgovorila na vse večje zahteve zaposlenih po usklajevanju poklicnega in zasebnega življenja, saj so ti želeli delati od doma in iz pisarne. Pandemija je proces organizacije hibridnega dela pospešila, banka pa je v kratkem času zagotovila ustrezno opremo in številnim sodelavcem že na začetku pandemije omogočila nemoteno delo od doma.
Hibridno delo za zdaj ni dovoljeno novim zaposlenim v času poskusne dobe in študentom. Težje ga zagotovijo tudi zaposlenim v poslovnih enotah, ki so v dnevnem neposrednem stiku s strankami.
Za 65 odstotkov zaposlenih nova ergonomska delovna mesta
Po desetih mesecih so v skladu z usmeritvami skupine UniCredit za hibridne pisarne in lokalnimi poslovnimi potrebami na sedežu banke v Ljubljani končali celostno prenovo pisarn. Opremili so jih s trajnostnimi materiali in uporabili pohištvo lokalne proizvodnje. Približno 200 kosov še uporabnega starega pisarniškega pohištva iz starih poslovnih prostorov pa so podarili človekoljubnim organizacijam (Gasilski zvezi Slovenije, Kraljem ulice in Karitas).
»Število delovnih mest, ki so ergonomsko opremljena in namenjena večurnemu delavniku, smo določili s kalkulacijo predvidenega interesa za hibridno delo in na podlagi zgodovinskih podatkov o različnih vrstah odsotnosti. Na sedežu banke imamo tako ergonomsko opremljenih delovnih mest za 65 odstotkov zaposlenih, poleg tega pa še številna delovna mesta, ki so namenjena krajšim sestankom, krajšim individualnim delovnim nalogam, kreativnim sestankom ali klicem,« pove sogovornik.
V prenovljenih prostorih Smart Officea ima vsaka organizacijska enota tako imenovano domačo bazo, večina delovnih in skupnih prostorov pa je namenjena vsem sodelavcem. Novi prostori imajo številne funkcionalne skupne prostore, kot so konferenčne sobe, prostori za timsko delo, prostori za osredotočeno delo, prostori, namenjeni klicem, poslovni saloni ... Sejne sobe so opremljene s sodobno tehnologijo, ki omogoča enostavno in kakovostno povezovanje hibridnih timov sodelavcev ter srečanja s poslovnimi partnerji ali strankami na daljavo.
Razvili aplikacijo za rezervacijo delovnih mest
Za rezervacijo ergonomsko opremljenih delovnih mest so razvili aplikacijo Booking Tool, s katero lahko sodelavci za deset delovnih dni vnaprej rezervirajo svoje ergonomsko opremljeno delovno mesto.
»Hibridno delo ostaja oblika sodelovanja, ki jo UniCredit Bank v Sloveniji omogoča in spodbuja. Lažje usklajevanje službenih in zasebnih obveznosti, precej manjša poraba papirja in zmanjšanje izpustov ogljikovega dioksida pa so med drugim pomembni ESG-cilji UniCredit Banke v Sloveniji in skupine UniCredit,« pove Ramajola.
Kot dodaja, zaposlene redno obveščajo o tematiki hibridnega dela in jim pošiljajo uporabne informacije, prav tako redno pripravljajo odgovore na vprašanja, ki se jim porajajo. »Za sodelavce organiziramo spletna predavanja na teme, kot so upravljanje časa, usklajevanje dela in prostega časa, grajenje odnosov v oddaljenih timih, spletne vadbe in podobno, saj bi jim poleg možnosti za lažje usklajevanje obveznosti radi ponudili znanje o tem, kako to vzpostaviti v praksi,« našteva sogovornik.
Zaradi pandemije so veliko srečanj preselili na splet, a se zadnje mesece trudijo sodelavcem ponuditi več možnosti za srečanja formalne (predstavitev dosežkov in ciljev divizij …) ali neformalne narave (praznovanje rojstnega dne banke, dan odprtih vrat za družine, izobraževanja …) v živo. Posamezne manjše organizacijske enote v banki pa se vsaj enkrat na teden srečajo v živo ali prek spleta.
Otroke najbolj zanimala hrbtna stran bankomata
Pred kratkim so vrata banke odprli tudi za družinske člane zaposlenih, ki so si lahko ogledali, kje zaposleni v UniCredit Banki preživljajo čas, ko niso z njimi. Otroke so sprejeli v Poslovalnici prihodnosti, kjer so se jim zdeli najbolj zanimivi hrbtna stran bankomata, števci kovancev in papirnatih bankovcev ter naprava za preverjanje pristnosti papirnatih bankovcev. Za mladostnike pa so v sodelovanju z mesečnikom Moje finance pripravili pogovor in igre na temo denarja.