Težave nemških voznikov
ADAC: Kaj se dogaja? Novi dizli ne morejo opraviti niti prvega tehničnega pregleda
Nemčija je 1. julija 2023 uveljavila novo metodologijo za merjenje trdnih delcev v izpuhu dizelskih motorjev na tehničnih pregledih. Rezultat? Vse več novih dizelskih avtomobilov ne prestane niti prvega pregleda po treh letih.
Sobota, 4. maj 2024
Nemški vozniki, ki so se odločili za nakup varčnih dizelskih avtomobilov, imajo težavo. Presenetljivo, a veliko jih ne more uspešno opraviti niti prvega obveznega tehničnega pregleda po treh letih od prve registracije. Kot ste mogoče že uganili, je razlog filter trdnih delcev (DPF), občutljiva komponenta v sistemu za nadzor emisij. Ta naprava zajema saje. Čez nekaj časa, predvsem na daljših poteh, ko izpušna cev doseže zadostno temperaturo, se filter regenerira z izgorevanjem. Težava pa je, če se dizelski avtomobili uporabljajo na krajših poteh in sistem nima možnosti iti skozi fazo regeneracije. Potem se učinek filtra zmanjša. V Nemčiji je v zadnjem letu na tisoče novejših avtomobilov zaradi delcev "padlo" na tehničnih pregledih.
Kot so sporočili iz nemškega avtokluba ADAC, so med 1. avgustom in 30. oktobrom 2023 merili učinkovitost nove metodologije merjenja števila delcev. Od 950.809 pregledanih vozil jih je kar 32.285 padlo na prvem tehničnem pregledu. Pri vozilih z do 50.000 prevoženimi kilometri je bila stopnja okvar 2,8-odstotna. V skupini od 50.000 do 160.000 prevoženih kilometrov je bila stopnja okvar 3,3-odstotna, pri vozilih z več kot 160.000 prevoženimi kilometri pa 4,7-odstotna. Največ težav naj bi bilo povezanih s Fordovimi motorji 1.5 TDCi. Ne gre za malenkost, saj če avtomobil zaradi emisij ne opravi tehničnega pregleda, se to šteje za resno napako in ga ni mogoče vrniti na cesto, ne da bi jo odpravili.
Menjava filtra sajastih delcev predstavlja investicijo v vrednosti približno 3.000 evrov (z delom). Za avtomobil, ki ima za seboj le tri leta življenjske dobe, je to visok znesek. In kar je še huje, zamašenega ali poškodovanega filtra trdnih delcev v okviru garancije ni mogoče uveljavljati pri proizvajalcu.
Kaj se je spremenilo pri načinu merjenja?
Kot pojasnjuje ADAC, se je s 1. julijem 2023 metodologija merjenja spremenila iz tako imenovanega absorpcijskega koeficienta v merjenje koncentracije delcev. Dovoljenih je 250.000 delcev na kubični centimeter. Dobri filtri delcev lahko število delcev zmanjšajo na 10.000, toda neskladje temelji na različni metodologiji merjenja delcev pri homologaciji vozila, torej postopku, ki ga mora opraviti proizvajalec, preden da vozilo na trg, in metodologiji, ki se uporablja pri tehničnem pregledu nadzora emisij. Uporaba proizvajalčeve metodologije, ki meri delce na kilometer, je v pogojih tehničnih nadzornih postaj zaradi visokih stroškov in zamudnosti neizvedljiva. Zato so sprejeli novo metodologijo, to je za merjenje števila delcev na volumen. Vendar je to tudi razlog, da reklamacija nedelujočega filtra sajastih delcev pri proizvajalcu ni možna v okviru garancije.
Ford aktivno dela na rešitvi
Kot omenjeno, so bili prizadeti predvsem fordi z 1,5- in 2,0-litrskimi motorji ecoblue. Čeprav Ford aktivno dela na rešitvi, proizvajalca ovirajo ozka grla pri dobavi filtrov, ki jih je treba zamenjati. Za preventivo bi morali poskrbeti tudi za posodobitev programske opreme. Ford je ADAC-u sporočil: "V zadnjih tednih se je situacija zaradi izboljšav popravila. Če nadomestni DPF filter ni na voljo, ima Fordov trgovec možnost, da prek službe za stranke zagotovi nadomestno vozilo. Poleg tega smo znižali tudi cene nadomestnih DPF filtrov za do 40 odstotkov."