Novice

Spet korak pred vsemi? Kitajska proizvodnja baterij z elektrolitom v trdnem stanju v polnem pogonu.

Številni vidijo baterije z elektrolitom v trdnem stanju kot prelomnico za svet električnih vozil. A bodo tradicionalni avtomobilski proizvajalci, čeprav vsi govorijo o razvoju tovrstnih baterij, z vgradnjo v svoje modele pričeli šele čez nekaj let, nekateri pa naj bi jih začeli pogosteje uporabljati šele ob koncu desetletja. Po drugi strani se kitajska konkurenca ne ustavlja. Že ta trenutek je njihova proizvodna zmogljivost solid-state baterij 10 gigavatnih ur, prihodnje leto naj bi po ocenah analitikov narasla na 128 gigavatnih ur. Kaj to pomeni za avtomobilsko industrijo?

Baterije z elektrolitom v trdnem stanju, ki so javnosti znane tudi kot solid-state baterije, prinašajo v primerjavi z litij-ionskimi baterijami tri ključne prednosti. Prva je energijska gostota, ki je lahko bistveno višja kljub dimenzijsko enako velikemu “paketu”. Druga prednost je življenjska doba, tretja pa vnaša varnostni vidik, saj je možnost samovžiga pri tovrstni tehniki praktično nična.

Prvi modeli na ceste že letos

Liu Yi, analitik pri podjetju CITIC Securities, napoveduje, da bodo na Kitajskem prvi avtomobilski modeli z vgrajeno solid-stateorigin baterijo na ceste zapeljali že v letošnjem letu. Tako kot pri vseh novih tehnologijah tudi Liu pričakuje, da bodo solid-state baterije sprva uporabljane na področjih, kjer je varnostni vidik najpomembnejši. Torej v aeronavtiki, medicini in dražjih avtomobilskih modelih.

Po letu 2025 bodo te baterije našle svoje mesto v zalogovnikih energije, dronih in potrošniški elektroniki. Takrat naj bi prišlo do preloma. Zaradi proizvedene količine naj bi pričele padati cene in leta 2027 bi jih lahko že videli v prvih cenovno dosegljivejših modelih. Kot še računajo pri CITIC Securities, bo prihodnje leto le 1,7 odstotka vseh električnih vozil imelo vgrajeno solid-state baterijo. Leta 2030 naj bi bil ta delež že na 8,4 odstotkih.

Ne le razvoj, največja težava bodo stroški na kWh

Prednosti solid-state baterij so očitni, a razvojne izzive kar nekoliko zakrije visoka cena. Ne le Liu, tudi drugi analitiki se strinjajo, da bo za preboj solid-state baterij ključna njihova cena na kilovatno uro. Obenem poteka razvoj semi-solid-state baterij s hibridno trdno-tekočo obliko, ki ima visoko stopnjo prekrivanja z obstoječo dobavno verigo litij-ionskih baterij.

cell2-copy-1612043777Ta vrsta baterije bo industrializirana veliko prej kot solid-state baterije, po zagotovilih nekaterih proizvajalcev bi jo lahko širše pričeli uporabljati že letos. A tudi v tem primeru predstavlja največjo oviro cena. Pri CITIC Securities so izbrskali podatek, da je cena oksidne semi-solid-state baterije na Kitajskem trenutno 0,106 dolarja za vatn ouro oziroma nekaj centov več za vatno uro sulfidne semi-solid-state baterije.

Dolga pot do velikoserijske rabe

Ouyang Minggao, akademik na kitajski akademiji znanosti in profesor na univerzi Tsinghua, je pred dnevi na forumu, namenjenemu solid-state baterijam, ki je potekal na Kitajskem, poudaril pomembnost drugih prehodnih tehnologij. Po njegovem mnenju je pot do velikoserijske rabe solid-state baterije še izredno dolga. Šele čez 20 do 30 let naj bi dosegle te baterije 50-odstotni tržni delež. S tem je želel opozoriti kitajske proizvajalce in razvojna podjetja, da morajo pospešiti razvoj semi-solid-state baterij in v vmesnem obdobju zapolniti vrzel, ki bo nastala.

Avtomobilizem.com (Vir: cnEVpost. Foto: SolidPower, Volkswagen, QuantumScape.)

Mnenja uporabnikov

2 komentarjev za "Spet korak pred vsemi? Kitajska proizvodnja baterij z elektrolitom v trdnem stanju v polnem pogonu."


drugmirko
3 meseci 18 dni nazaj

ne razumem čisto…. pravite, da naj bi watna ura semi-solid state baterije sedaj, ko njen razvoj še ni na stopnji masovne industrializacije (čitaj, košta več, kot če bi bila v serijski proizvodnji), stala 0.106 dolarja…. to je 106 dolarjev za 1kWh oziroma, 6360 dolarjev za danes že kar spodobno baterijo kapacitete 60 kWh. in to je kao drago?!?! zakaj majo pa pol električni avtomobili cene, kot da jih poganja “zmijski znoj”, če je 6 jurjev za 60 kWh prototipno narejene semi-solid baterije “drago”?

3 meseci 19 dni nazaj

Čakajte no, 🙂 a ni to Toyota že 20 let nazaj napovedala da bo čez par let to fertik za proizvodnjo, pa zadnjič je reku en njihov šefek (verjetno kmalu bivši..) , da bo to čez par let laufal v novih avtih .

 
Toyota Yaris GR ima zvezdniški različici Ogier in Rovanperä
Bi morali spremeniti pravila? Vse širši športni terenci postajajo preveliki za ceste.