PAL 2024

Glasujte za finaliste in nam pomagajte izbrati prave zmagovalce izbora PAL 2024

Avto

Električar na cenovnem dnu ponudbe

Kandidat za električni avto leta 2023: MG4

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

22.05.2023 21:03
Čas branja: 2 min
Električar na cenovnem dnu ponudbe
Električni kitajec, ki po odbitku subvencije stane toliko kot bencinski in dizelski avtomobili.

MG4 sodi v C-razred avtomobilov in ima dejansko zelo malo neposredne konkurence. To so cupra born, volkswagen ID.3 in renault megane e-tech electric. MG4 je od tekmecev cenejši od štiri do deset tisoč evrov, hkrati je cenejši tudi od razred manjših tekmecev, denimo od peugeota e-208 in opla corse e.

Glavna prednost MG4 pred tekmeci je torej cena, precej dobro pa se izkaže tudi na drugih področjih. Poglejmo, kaj ponuja za 33 tisočakov, kolikor stane osnovni model z baterijo zmogljivosti 51 kilovatnih ur, kaj pa za 37.500 evrov, kolikor stane MG4 comfort z baterijo zmogljivosti 61,7 kilovatne ure.

Osnovni MG4 standard z upoštevano subvencijo Eko sklada torej stane 28.400 evrov, po odbitku DDV pa manj kot 27 tisoč evrov. Opozarjamo pa na razmeroma drag najem, ki je posledica predvidenega večjega upada vrednosti rabljenega MG4.

Kompaktni petvratni avto dolžine 4,29 metra in medosja 2,7 metra ima med kolesi vgrajeno baterijo zmogljivosti 51 oziroma 64 kilovatnih ur. Manjša je litij-ionska z bruto zmogljivostjo 51, neto pa kar 50,8 kilovatne ure, kar pomeni, da baterija nima tako rekoč nobene rezerve. Večja je zasnove LIB-NMC (nikelj-kobalt-mangan) in ima bruto zmogljivost 64, neto pa 61,7 kilovatne ure.

Motor, vgrajen zadaj (tam je tudi pogon), v kombinaciji z manjšo baterijo in osnovno opremo standard zmore 125 kilovatov moči, v kombinaciji z večjo pa 150 kilovatov. Zmogljivosti obeh različic so tako rekoč enake, MG4 51 s 125 kilovati do stotice pospeši v 7,7 sekunde, MG4 64 s 150 kilovati pa v 7,9, poraba niha med 16 in 17 kilovatnimi urami, doseg pa je 350 (baterija z 51 kilovatnimi urami) oziroma 450 kilometrov pri MG4 s 64 kilovatnimi urami. Različica luxury, ki bo na voljo jeseni, bo imela zaradi večjih koles 435-kilometrski doseg.

MG4 ima za električni avto zelo majhno maso. Zasluga gre lahki gradnji in zelo tanki bateriji, ki skupaj z okvirjem v višino meri 14 centimetrov. Osnovni tehta 1.655 kilogramov, z večjo baterijo pa 1.685.

Moč polnjenja pri osnovnem MG4 51 na AC-polnilnicah poteka le po enosmernem toku, kar je velika pomanjkljivost in prinaša polnjenje z močjo le 6,6 kilovata oziroma pet kilovatov na večini domačih polnilnic. Po enosmernem toku se polni z močjo 117 kilovatov. Različica 64 ponuja malo boljše številke, in sicer polnjenje z 11 oziroma 135 kilovati. Na domači polnilnici boste MG4 51 polnili devet ur, MG4 64 šest ur in pol, na hitrih pa bodo časi polnjenja od 10 do 80 odstotkov 40 oziroma 35 minut.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Kako se bodo ZDA in Evropa otresle odvisnosti od kitajskih baterij za avtomobile
Avto
AvtoAndraž Zupančič Kako se bodo ZDA in Evropa otresle odvisnosti od kitajskih baterij za avtomobile 3

Prevlada Kitajske v industriji baterij bi se lahko končala s protekcijami v lastnih industrijah, prehodom na drugačne zasnove baterij, ki bodo zahtevale manj kritičnih surovin, in povečano reciklažo.

FINANCE
Okolje & energija
Kako Slovenci gradijo ultrahitre polnilnice
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Kako Slovenci gradijo ultrahitre polnilnice 12

Še pred nekaj leti je bila 50-kilovatna polnilnica čudež, danes pa razmišljamo o desetih megavatih, smo slišali na strokovnem dogodku Financ

FINANCE
Prevozi
Izkušnje slovenskih podjetij: Koliko stane in kako zahtevna je postavitev infrastrukture za ultrahitre polnilnice
Prevozi
PrevoziMiloš Milač Izkušnje slovenskih podjetij: Koliko stane in kako zahtevna je postavitev infrastrukture za ultrahitre polnilnice

Na dogodku Pogoni sedanjosti in prihodnosti: elektrika in vodik v organizaciji revije Prevozi smo gostili podjetja, ki so na lastni koži izkusila izzive elektrifikacije.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Audi Q8 e-tron: novo ime, videz in doseg do 600 kilometrov
Avto
AvtoMiloš Milač Audi Q8 e-tron: novo ime, videz in doseg do 600 kilometrov

Z razkritja osveženega audija Q8 e-tron. Ta prinaša kopico novosti, med drugim tudi večji bateriji in doseg do 600 kilometrov. V Nemčiji bo stal od 74.400 evrov do 95.800 evrov, kar je le malenkost več kot pred inflacijo.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 16. del): Koliko družinsko hišo stane elektrika za ogrevanje in polnjenje e-avta
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 16. del): Koliko družinsko hišo stane elektrika za ogrevanje in polnjenje e-avta 5

Izračunal sem, koliko me stane elektrika za vse porabnike v hiši v primeru, da jo pridelam sam s sončno elektrarno, da jo kupujem v omrežju po regulirani in neregulirani ceni. Razlike so, milo rečeno, ogromne.

FINANCE
PMM
1.700 kilometrov v dveh dneh – na elektriko
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač 1.700 kilometrov v dveh dneh – na elektriko 17

Mercedes-benz EQS 580 je pravi električni požiralec avtocest. Z njim smo v dveh dneh na elektriko prevozili 1.700 kilometrov. Kakšna je bila izkušnja, kakšni časi polnjenja v obdobju, ko so turisti zavzeli avtoceste?

FINANCE
Avto
Silovit prodor Kitajcev lahko Evropo spremeni v neto uvoznico avtomobilov
Avto
AvtoMiloš Milač Silovit prodor Kitajcev lahko Evropo spremeni v neto uvoznico avtomobilov

S prenosom proizvodnje evropskih in ameriških avtomobilskih znamk na Kitajsko ter prodorom kitajskih znamk bo leta 2025 po napovedi PwC prišlo do zasuka blagovne menjave med Kitajsko in Evropo.