ESG je koncept standardov, po katerih podjetja poročajo o procesih upravljanja ter o svojem vplivu na okolje in družbo.
ESG

Kdo bo slovenski junak trajnosti, ki se bo predstavil v Bruslju?

(intervju) Borut Završan, direktor prodaje pri zavarovalnici Generali

Izbor urednice

FINANCE
ESG
Kaj pomeni biti med najbolj trajnostnimi bankami v Evropi
ESG
ESGMladen Miković Kaj pomeni biti med najbolj trajnostnimi bankami v Evropi

(intervju) Herta Stockbauer, predsednica uprave BKS Bank AG

20.04.2023 04:45
Čas branja: 4 min
Kdo bo slovenski junak trajnosti, ki se bo predstavil v Bruslju?
»Slovensko podjetje z najboljšo trajnostno poslovno prakso, ki ga bo med slovenskima zmagovalcema izbrala mednarodna žirija, bo imelo priložnost, da se predstavi tudi na evropskem dogodku, ki bo novembra v Bruslju in se postavi ob bok zmagovalcem iz še devetih evropskih držav,« pravi direktor prodaje pri zavarovalnici Generali Borut Završan, tudi član žirije nagradnega natečaja SME EnterPRIZE.

Avstriji, Hrvaški, Češki, Franciji, Nemčiji, Madžarski, Italiji, Portugalski in Španiji se je v tretjem letu natečaja SME EnterPRIZE Skupine Generali letos pridružila tudi Slovenija. Zavarovalnica Generali v strateškem sodelovanju z največjim evropskim prostovoljnim združenjem malih in srednjih podjetij (European Entrepreneurs CEA-PME) namreč išče slovenska zmagovalca trajnosti na okoljskem in družbenem področju. Rok za prijavo je do 17. maja, potem pa bo delo začela strokovna žirija, ki bo septembra razglasila zmagovalna junaka trajnosti Slovenije. Mednarodna žirija pa bo med nagrajenci izbrala podjetje, ki se bo novembra v Bruslju postavilo ob bok evropskim zmagovalcem.

S kakšnim namenom Generali organizira izbor SME EnterPRIZE?

Izbor je zaživel ob 190-letnici Skupine Generali in želi na naše deležnike širiti trajnostne modele poslovanja, saj smo se trajnostnemu delovanju zavezali v strateškem načrtu. Z njim želimo omogočiti prepoznavnost najboljših trajnostnih praks, ki jih izvajajo mala in srednja podjetja na dveh področjih. Prvo je pozitiven vpliv na okolje, kjer iščemo pozitivne prispevke k pomembnim okoljskim ciljem, kot so zmanjšanje porabe energije ali prakse krožnega gospodarstva ... Drugo je pozitiven vpliv na zaposlene, družbo in skupnost, kjer nas zanima pozitiven vpliv na sodelavce podjetja, skupnosti in geografska območja.

Zakaj bi se po vaše moralo podjetje prijaviti ravno na ta izbor?

Zato, ker omogoča ob dobri uvrstitvi tudi dobro referenco za nadaljnjo trajnostno usmerjeno rast, pa tudi zaradi širine izbora zunaj slovenskih meja.

Kaj bo zmagovalno podjetje imelo od tega v Sloveniji poleg tega, da se bo lahko predstavilo v Bruslju?

Zmagovalca v obeh kategorijah dobita po 10 tisoč evrov, drugouvrščena pa prejmeta paket naših poslovnih zavarovanj. Še bolj pa se mi zdi za dobro uvrščena podjetja pomembna referenca, sploh izpostavljenost na evropski ravni. Ne nazadnje so takšna podjetja dobra trajnostna podjetja, ki tudi zaradi tega bolje rastejo in imajo večji potencial za naprej.

Kako pa pridemo do junakov trajnosti?

Med vsemi prijavami jih bomo izbrali v žiriji, ki je pestra po svojih znanjih in stroki, saj jo sestavljamo predstavniki iz različnih sfer – tako gospodarstva, novinarstva, akademskih vod, predseduje pa ji Ana Struna Bregar, izvršna direktorica CER. Ker sta tekmovalni kategoriji dve, bomo dobili dva lokalna zmagovalca in dve drugouvrščeni podjetji. Med obema slovenskima zmagovalnima podjetjema bo mednarodna žirija izbrala podjetje, ki bo v Bruslju nagrajeno z nazivom junak trajnosti in bo postalo prepoznavno na mednarodnem evropskem parketu kot podjetje, ki premika meje na področju trajnostnega razvoja. Priznanje ima pomembno težo, saj žirijo, ki izbere junake trajnosti, sestavljajo ugledni mednarodni strokovnjaki in tudi najvišji predstavniki evropskih institucij. Podjetje tako dobi večjo prepoznavnost tudi zunaj nacionalnih meja, kar gotovo pomeni nove poslovne priložnosti in možnosti povezovanja.

Lahko naštejete nekaj primerov dosedanjih junakov trajnosti v drugih državah?

Prihajajo iz zelo različnih panog in jih je že veliko, zato jih bom omenil le nekaj. Med njimi so denimo podjetja, ki se ukvarjajo s turizmom in dokazujejo, da je mogoče z energetsko učinkovitostjo nastanitev zmanjševati ogljični odtis. Junaki trajnosti so tudi številna kmetijska podjetja s pametnimi rešitvami za kmetovalce, z ničelno stopnjo odpadkov. Ali pa tekstilno podjetje s fundacijo za podporo mladim, ki jim grozi socialna izključenost. Med zmagovalci minulih let so tudi visokotehnološka podjetja z rešitvami, ki temeljijo na umetni inteligenci in znanosti za avtomatizirano obračunavanje ogljika in razogljičenje. Najboljša mesta so si prislužila tudi podjetja, ki delujejo na področju opolnomočenja gibalno oviranih oseb in oseb s posebnimi potrebami in so razvila domiselne vključujoče rešitve. Tudi številni raziskovalno-razvojni projekti so bili nagrajeni, med temi recimo najdemo platformo, ki omogoča lastnikom električnih vozil pretvorbo prihranjenih izpustov ogljikovega dioksida v trajnostne projekte. Iz popolnoma druge panoge prihaja nagrajeno družinsko podjetje za izdelavo rokavic, ki se zavzema za počasno modo in krožno gospodarstvo. Pa tudi podjetje, ki goji morske alge, je že postalo junak trajnosti. Skratka, paleta zmagovalcev je res pestra.

Ali so kakšne omejitve pri prijavi?

Izbor je namenjen malim in srednjim podjetjem, torej tistim z manj kot 250 zaposlenimi in z letnim prometom, ki je nižji od 50 milijonov evrov oziroma letno bilanco stanja, ki je nižja od 43 milijonov evrov. Ni pa izbor namenjen javnim ustanovam, dobrodelnim društvom ali občinam, pa tudi ne podjetjem, ki ne delujejo v Sloveniji.

Koliko vprašanj ima vprašalnik za prijavo?

Vprašalnik je na voljo na www.generali.si/sme-enterprize in je preprost za izpolnjevanje. Poleg nekaj osnovnih informacij o podjetju in tistih o prejetih certifikatih vsebuje še nekaj vprašanj, v katerih podjetje pojasni svoje trajnostne poslovne modele. Zraven ima podjetje možnost dodati dokumente, ki dokazujejo takšno poslovanje in njegove učinke. Rok prijave v natečaj je do 17. maja.

Kje vidite največji izziv izbora?

Ali bodo podjetja zbrala dovolj poguma, da se bodo na takšen izbor prijavila.

In zakaj ne bi smela imeti strahu pred prijavo?

Zato, ker bi morala biti ponosna na to, kar počnejo, bodisi za okolje bodisi za družbo. To pomeni, da delaš nekaj dobrega. Zakaj se potem s tem ne bi pohvalili in z dobro uvrstitvijo omogočili podjetju še večje rasti?

Kakšne vrste podjetja si želite za zmagovalca?

Težko bi rekel, da dajem prednost določenim podjetjem. O tem bomo odločali v žiriji. Lahko pa rečem, da bi bilo lepo, če bi bilo podjetje takšno, ki ga javnost prepoznava po okoljski ali družbeno bolj obremenilni dejavnosti in je v zadnjem času naredilo opazne korake in razliko v svojem vplivu – in to je treba nagraditi! Zagotovo bi s tem spremenili pogled na to, kako jih javnost dojema in povečala bi se tudi njihova prepoznavnost, v pozitivnem smislu. Tudi zato je treba izkoristiti prijavo v natečaj.

Kje pa bi po vaše morala slovenska podjetja več delati, na okoljskem ali družbenem področju?

Na obeh. Na okoljskem je treba postoriti več, da zapustimo svet v boljšem stanju. Ne nazadnje se vse več posledic iz okolja čuti tudi na naših zavarovanjih. Nič manj pa ni pomembno družbeno področje, saj je trajnostno delovanje usmerjeno k dolgoročnim odnosom – takšnim, kjer stopimo skupaj za pozitivne učinke v prihodnosti, torej za prihodnje generacije.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
TOP Gradbeništvo
TOP Gradbeništvo Cement - ali lokalna ali pa draga zgodba

Izšla je majska številka revije Gradbeništvo. Brezplačno si prenesite PDF-različico.

Tovarna
Novice
​​​​​​​»Podjetja s hčerinskimi družbami v tujini se premalo zavedajo pomanjkljivosti razdrobljenih zavarovanj«
Tovarna leta
NoviceMladen Miković ​​​​​​​»Podjetja s hčerinskimi družbami v tujini se premalo zavedajo pomanjkljivosti razdrobljenih zavarovanj«

Intervju z Markom Križanom, direktorjem korporacijskih zavarovanj pri zavarovalnici Generali

FINANCE
Kaj podjetja zdaj najbolj potrebujejo? Skladišča
Finance
Simona Toplak Kaj podjetja zdaj najbolj potrebujejo? Skladišča

Poglejte, kateri so še drugi ukrepi, ki jih nemška podjetja uporabljajo za odmašitev dobavnih čepov. Povemo pa vam tudi, koliko nemških podjetij se je odločilo, da bodo tisto, kar manjka, delala sama

FINANCE
Najbogatejši Slovenci
Podjetja kot zaprašeni bankomati
Najbogatejši Slovenci
Najbogatejši SlovenciJure Ugovšek Podjetja kot zaprašeni bankomati
FINANCE
Subvencije
Kam po subvencijo za malo ali srednje podjetje? Na enem mestu smo zbrali trenutne priložnosti
Subvencije
SubvencijeTeja Grapulin Kam po subvencijo za malo ali srednje podjetje? Na enem mestu smo zbrali trenutne priložnosti

Na voljo so tako domači kot evropski razpisi

FINANCE
Okolje & energija
(nasveti strokovnjaka, 1. del) Kako lahko v podjetju varčujejo z energijo
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar (nasveti strokovnjaka, 1. del) Kako lahko v podjetju varčujejo z energijo

Nove tehnologije, novi pristopi in drugačen pogled na rabo energije prinašajo nove priložnosti za učinkovito rabo energije v podjetjih in ustanovah.

Tovarna
Novice
Kako organizirati projekt digitalizacije in v realnem času do najpomembnejših informacij o poslovanju
Tovarna leta
NoviceSabina Petrov Kako organizirati projekt digitalizacije in v realnem času do najpomembnejših informacij o poslovanju

V družbi Business Solutions pri oblikovanju rešitve sledijo posebnostim podjetja, ki pomenijo njegovo konkurenčno prednost

FINANCE
IKT
Osnova uspeha digitalne preobrazbe so ljudje
IKT
IKTEsad Jakupović Osnova uspeha digitalne preobrazbe so ljudje

V procesu sprememb, ki jih prinaša digitalna preobrazba, prevladujejo tako imenovani človeški dejavniki

FINANCE
Manager
(intervju) Anita Krohn Traaseth, EIC: Zgraditi moramo velika evropska podjetja, ki oskrbujejo milijarde ljudi
Manager
ManagerBoštjan Usenik (intervju) Anita Krohn Traaseth, EIC: Zgraditi moramo velika evropska podjetja, ki oskrbujejo milijarde ljudi 2

Če si z inovacijami zelo dober od nič do ena, ti še veliko manjka, da prehodiš pot od ena do sto.