Emil Pintar, Jadran Bajec, Damir Josipovič.  Foto: Ministrstvo za infrastrukturo
Emil Pintar, Jadran Bajec, Damir Josipovič. Foto: Ministrstvo za infrastrukturo

"Nismo zadovoljni s tem, da država ni v stanju sprejeti dopolnitve državnega lokacijskega načrta," je na novinarski konferenci v Ljubljani, na kateri so predstavili šesto poročilo projektnega sveta, poudaril njegov predsednik Jadran Bajec.

Vlada je sklep o dvotirnosti proge sprejela leta 2017, je spomnil in dodal, da se od tedaj ni zgodilo nič. Podobno je opozoril član sveta Emil Milan Pintar, ki težavo vidi v investicijskem programu. "Dobro izvajanje izhaja iz dobrega načrtovanja," je poudaril in ocenil, da je obstoječi program poln pomanjkljivosti.

"Menimo, da zaradi tega prihaja do velikih težav. Ker dela potekajo na način, da se gradi le en tir, bo prišlo do najmanj 50 milijonov evrov dodatnih stroškov," je opomnil in opozoril tudi na okoljske vplive. "Če vi vse odpeljete in na novo pripeljete, intervenirate v naravo, ki je zaščitena ... Škode so evidentne," je dejal.

Nezadovoljni so tudi z načrtovano elektrifikacijo proge. Sporen se jim zdi načrtovan enosmerni tok, namesto izmeničnega. "Na trasi so veliki padci, rekuperacija energije pa je lahko tudi finančno pomemben dejavnik," je dejal.

"Trikilovoltno napajanje z enosmernim tokom je absolutno nesprejemljivo za naše okoljske zaveze, ki jih ima Slovenija," se je strinjal član sveta Damir Josipovič. "Vidimo, da se lahko vojne razmere zgodijo čez noč, vidimo kaj je povzročila koronska kriza ..., ne samo elektrifikacija voznega parka, o čemer se največ govori, treba je zagotoviti obnovljive vire in predvsem rekuperacijo energije, ki se porabi," je poudaril.

Civilne nadzornike moti tudi neusklajenost dela državnih organov. Šele lani se je to po Josipovičevih besedah nekoliko izboljšalo, a se mu povezanost med posameznimi ministrstvi, zlasti med okoljskim in infrastrukturnim pri umeščanju vzporednega tira, še vedno ne zdi zadostna.

Člani sveta si prizadevajo za takojšen sestanek s predsednikom vlade, na katerem bi ga podrobneje seznanili s svojimi ugotovitvami.

Gradnja 2. tira ne poteka optimalnor