Porsche 911 dakar
Ni najhitrejši, a je gotovo eden od bolj posebnih porschejev 911
Po številnih napovedih in raznih fotografijah zamaskiranega avtomobila je Porsche končno razkril nov terenski 911. To je rahlo nostalgičen in izjemno privlačen 911 dakar!
Četrtek, 17. november 2022
Karoserija novega modela 911 dakar je posajena za 50 milimetrov višje od tal v primerjavi z osnovnim štirikolesno gnanim 911 in jo je mogoče prek stikala na volanskem obroču dvigniti za dodatnih 30 milimetrov. Gre za terenski način, imenovan high level, ki vzdržuje povečano oddaljenost od tal do hitrosti 170 kilometrov na uro ter karoserijo nato spusti na normalno višino. Poleg tega terenski način zagotavlja čim boljšo trakcijo v razmerah s slabim oprijemom. Tu je še način rally, ki je namenjen neurejenim podlagam ter pošilja večino navora na zadnji kolesi. Oba načina vključujeta sistem rally launch control, ki omogoča 20-odstotno spodrsavanje koles za speljevanja na podlagah s slabim oprijemom ter s tem lajša delo Pirellijevim pnevmatikam scorpion z merami 245/45 ZR19 spredaj in 205/40 ZR20 zadaj. Omenjene pnevmatike imajo 9-milimetrski profil in ojačan plašč, pri čemer se lahko kupci odločijo za vsakodnevni uporabi bolj prijazne letne ali zimske pnevmatike pirelli P zero.
Za pogon skrbi trilitrski turbobencinski bokserski šestvaljnik s 352 kilovati (480 KM) moči in 570 Nm navora, ki se na vsa štiri kolesa prenašajo prek osemstopenjskega dvosklopčnega menjalnika PDK. To je dovolj za pospešek do stotice v 3,4 sekunde, medtem ko je končna hitrost zaradi terenskih pnevmatik omejena na 240 kilometrov na uro.
Serijska oprema med drugim vključuje štirikolesno krmiljenje in dinamične nosilce motorja, pri čemer skupna masa avtomobila s 1.611 kilogrami ne odstopa bistveno od klasičnega 911 GTS, ki ne premore takšnih dodatkov. Maso je inženirjem uspelo zmanjšati med drugim z namestitvijo fiksnega zadnjega spojlerja namesto električno pomičnega, s sprednjim pokrovom iz z ogljikovimi vlakni ojačane plastike, s školjkastimi športnimi sedeži, z odstranitvijo zadnjih sedežev in tanjšimi stekli. Gre za podobne ukrepe kot pri modelih 911 RS, pri čemer dakarja zahvaljujoč večji oddaljenosti karoserije od tal, posebnim odbijačem, rdečim vlečnim kljukam in posebnim platiščem res ne bo mogoče zamešati z modeli RS. Kupcem, ki bi radi zares izstopali, pa bo Porsche za dodatnih 26 tisočakov ponudil paket rally design z modro-belo kombinacijo z dodatkom rdeče in zlate črte za karoserijo ter z napisom Roughroads na vratih in možnostjo izbire številke od 0 do 999. Med doplačljivimi opcijami bo na voljo tudi strešni prtljažnik, ki lahko nosi 42 kilogramov mase ter prinaša dodatne led luči.
Novi 911 dakar bodo izdelali v le 2.500 primerkih, pri čemer verjamemo, da se bo, podobno kot različici GT3 RS in speedster, vrnil z naslednjo generacijo modela 911. V Nemčiji bo treba zanj odšteti najmanj 222 tisočakov.