Visoka rast naložb v digitalno oglaševanje

Sicer je znano, da digitalno oglaševanje v vsaki krizi pridobi znaten pospešek, zato visoka rast ni veliko presenečenje.
Fotografija: Foto: Pixabay
Odpri galerijo
Foto: Pixabay

Izzivi, ki jih je prinesla pandemija so, kot kaže trg digitalnega oglaševanja še okrepile, saj dosega rekordno rast po letu 2008. Nedavna raziskava AdEX o evropskih naložbah v digitalno oglaševanje za leto 2021, je namreč pokazala izjemne rezultate.

image_alt
Ali bo tradicionalno izobraževanje funkcioniralo v dobi tehnologije?

Najhitreje so rasle investicije v tuje tehnološke gigante

Evropski Urad za interaktivno oglaševanje (IAB) skupno vrednost naložb ocenjuje na okrog 92 milijard evrov, za 21,5 milijarde več kot lani in predstavlja kar 59 odstotkov vseh evropskih investicij v oglaševanje. Investicije v digitalno oglaševanje so tako po njihovih podatkih lani poskočile kar za 30 odstotkov, kar kaže na novo rekordno rast oglaševanja po letu 2008.

Sicer je znano, da digitalno oglaševanje v vsaki krizi pridobi znaten pospešek, zato visoka rast ni veliko presenečenje, saj so jo skoraj vsi analitiki napovedali že takoj po krizi, so pri IAB Slovenija zapisali v poročilu za javnost.

V Sloveniji so ob tem zabeležili 16 odstotno povečanje naložb na skupno vrednost 71,3 milijona evrov. Najhitreje so rasle investicije v tuje tehnološke gigante, a tudi vlaganja v slovenski medijski prostor so zabeležila konkreten poskok s 15 odstotno rastjo, medtem ko so mali oglasi in direktoriji zabeležili 8 odstotni dvig investicij.

Foto: IAB Europe
Foto: IAB Europe

Visoka rast v oglaševanje na mobilnih platformah

Po navedbah strokovnjakov digitalno oglaševanje danes dosega že 30-40 odstotkov celotnega oglaševanja v Sloveniji (odvisno od metodologije merjenja oglaševalskega prostora) in tako postaja druga največja oblika oglaševanja, takoj za televizijo, ki je že tradicionalno močan kanal na južno evropskih trgih.

Digitalno oglaševanje je lani raslo na vseh področjih, očiten pospešek pa so zaznali pri vlaganju v lokalne medije, saj so s 16 odstotno rastjo zabeležili več kot 2,5 milijona več prihodkov.

Kot navaja IAB Slovenija, so tako v Sloveniji kot v Evropi najhitreje rasle investicije v YouTube, Instagram in druga družbena omrežja. Zaradi očitnega prehoda uporabnikov na mobilne platforme pa so zabeležili tudi visoko rast v oglaševanje na mobilnih platformah.

image_alt
Kaj je SEO in zakaj je pomemben za vsakogar, ki ima spletno stran?

Kaj nas čaka v prihodnje?

Prihodnja rast je sicer odvisna od več dejavnikov, še posebej od negotovih gospodarskih napovedi. Kljub temu pa po navedbah IAB Slovenija, nekatere agencije ocenjujejo, da bo svetovno digitalno oglaševanje v 2022 doseglo 60 odstotkov vseh medijskih investicij na globalnem nivoju.

Med regijami, ki jim pripisuje najhitrejšo rast, pa je tudi Slovenija. Kot glavne razloge navaja nadaljnji razcvet spletne trgovine ter stabilno gospodarsko moč, ki so jo trgi srednje in vzhodne Evrope že dosegli.

Dodaten optimizem, kljub težavam v dobavnih verigah, vzbujajo rekordne evropske investicije v lokalne programe za okrevanje, pričakovano povečanje državnih vlaganj v zeleni prehod in energetsko neodvisnost, v raziskave in razvoj ter digitalizacijo celotnega družbenega ekosistema, so še zapisali pri IAB Slovenija.  

image_alt
Stopnja digitalizacije Slovenije nad povprečjem

Več iz rubrike