Poraba 6,9 l/100km Največja hitrost 184 km/h Cena 24.140 (ob financiranju) eur
Plusi
  • zunanja oblika
  • oblikovni detajli
  • akcijska cena
  • simpatično notranje okolje
  • bogata oprema (akcijski paket)
Minusi
  • "Lane Assist" si ne zapomni zadnje nastavitve
  • brez opcije avtomatskega menjalnika
  • prostornost na zadnji klopi
  • visok prag

Znamka Jeep, sinonim za klena terenska vozila. Avtomobilska ikona, ki že od nekdaj daje občutek svobode, pustolovskega duha in igrivega doživetja. A če smo bili od Jeepov včasih vajeni, da so se znašli celo v prvih bojnih vrstah sredi vojne vihre, pa zdaj kakšen novejši model ni primeren niti za odprave lokalnega društva ornitologov na bližnje barjansko polje. Pa nič zato! Novodobni džipi – med katere spada tudi novi Avenger – pač postajajo svojevrstni mestni osvajalci, ki so obalo Normandije zamenjali za evropske avenije. Igrača urbanih avanturistov.

Še vedno pravi džip?

JEEP AVENGER 05Ko je govora o znamki Jeep, si morda kdo izmed nas še vedno predstavlja možatega terenca v divjini ali sredi kakšnega naravnega okolja, kamor sicer motorna vozila v skladu z Zakonom o ohranjanju narave niti pod razno ne smejo zaiti. A se je tudi legendarna ameriška znamka s časom dodobra omehčala in pričela ponujati precej manj robustne modele, ki jih označujemo s črkami S, U in V. Jeep brez štirikolesnega pogona? Še pred časom podobno nenavadno kot italijanska restavracija brez jedi iz testenin.

Najnovejša športno rekreativna inkarnacija nekdanjega Willysa sliši na ime Avenger (maščevalec – angl.) in je najmanjši model v Jeepovi ponudbi, saj meri v dolžino manj kot 4,1 metra. Mali križanec razreda B-SUV sicer nastaja na že znani Stellantisovi platformi CMP, na kateri najdemo tudi tehnično sorodstvo (npr. Peugeot 2008, Opel Mokka, DS 3 Crossback), a je dodobra prilagojena malemu Jeepu. Italijanski risarji so obenem več kot odlično opravili svoje delo, saj že na daleč izžareva duh legendarne ameriške znamke (prepoznavna sprednja maska z značilnimi sedmimi režami).

JEEP AVENGER 29Avenger je tako eden bolj prepoznavnih malih mestnih križancev, med katerimi velikokrat ne veš, kateremu (nemškemu, korejskemu, francoskemu ali celo kitajskemu) koncernu pripadajo. Hkrati so mu dodali – kot smo tega že vajeni v zadnjem času – posamezne oblikovalske podrobnosti (npr. pikapolonico na strehi, Willysovo maska na platiščih, ipd.), zaradi česar deluje precej bolj unikatno. Zelo simpatična poteza, ki vnese pridih premijskosti.

Avenger je obenem tisti športno uporabni maneken, pri katerem so terenske ambicije prisotne podobno kot želja po obveznem služenju vojaškega roka pri povprečnem predstavniku generacije Z, ki je odrasel ob učenju z YouTubeom. Lahko potemtakem Avengerja še vedno imenujemo džip? Hja, ravno toliko kot tiste teniske, ki niso zgolj adidaske za igranje tenisa. Vse jasno?

Primerna alternativa

Čeprav se je zdelo, da bo Avenger na samem začetku na voljo zgolj v baterijsko-električni obliki, se to (k sreči!) vseeno ni zgodilo. Mali »maščevalec« sicer predstavlja začetek elektrifikacije znamke Jeep, v okviru katere naj bi do leta 2025 predstavili štiri povsem nove električne modele, a je nekako jasno, da bodo kupci (vsaj zaenkrat) bistveno raje posegali po verziji, v kateri se vrti trivaljnik. Kako tudi ne, če je za kar 15 tisočakov cenejši od različice, na kateri se blešči oznaka »e«! Cena je še vedno glavni faktor nakupa, pa če vam je to všeč ali ne.

JEEP AVENGER 33Kakorkoli že, pod motornim pokrovom bencinsko gnane različice modela Avenger se skriva prisilno polnjen 1,2-litrski bencinski agregat s tremi valji, ki v povezavi z ročnim 6-stopenjskim menjalnikom razvije nič kaj impresivnih 100 »konjev« največje moči. Motorizacija PureTech je sicer izdelek koncerna PSA (interna koda motorja: EB2ADTD), najdemo pa jo lahko tudi v Oplovi Corsi.

In kako se izkaže v praksi? Mali »Američan« (če mu sploh lahko tako rečemo) se ne dela Francoza, ko je treba pokazati, kaj zna. Preseneti z zelo solidno delavoljnostjo ter iskrivim značajem, zaradi česar je vožnja vedno zelo lahkotna. Sicer je res, da mali križanec na tehtnici pokaže zgolj slabe 1,2 tone lastne mase, kar je konkretno manj od električne izvedenke (za cca. 400 kg), zaradi česar trivaljni agregat – povsem pričakovano – nima pretežkega dela. Malce manj navdušenja pokaže zaslon potovalnega računalnika, na katerem se prikazuje povprečna poraba, ki je šla tokrat le stežka pod vrednost 7 litrov na sto kilometrov. Preveč? Niti ne, a lahko bi bila še za odtenek prijetnejša za voznikovo denarnico.

JEEP AVENGER 20

Na cesti se Avenger izkaže z dovolj udobnim podvozjem, a ga zna občasno zmotiti kakšna prečna neravnina. Volanski mehanizem daje povsem dovolj informacij o dogajanju pod kolesi in je vsekakor precej boljši kot pri večjem Compassu. Ker pa pri Jeepu tudi pri njihovih najbolj nežnih modelih želijo ohraniti vsaj esenco terenskosti in offroad filozofije, so Avengerju pritaknili vselej uporaben sistem za pomoč pri vožnji po strmini navzdol ter izbiro različnih načinov vožnje All Terrain (sneg, blato, sport, …). A vendarle velja opozorilo, da Avenger morda na zunaj izgleda dovolj nevarno, a se z njim raje ne igrajte Eisenhowerja (ali, če želite, komandanta Staneta) po bližnjih grapah.

Molto simpatico*

JEEP AVENGER 12Mali Avenger je vsekakor eden bolj simpatičnih Jeepov v zadnjem času, kar mu zagotavlja dobro popotnico v prihodnje. Premijskih občutkov, ki jih pri legendarni ameriški znamki najdemo zgolj pri Grand Cherokeeju in Wagoneerju, res ne ponuja, a je dovolj unikaten in samosvoj. Kar je še kako važno v najbolj prodajanem avtomobilskem segmentu na stari celini, v katerem vlada najhujša konkurenca.

V notranjosti ne manjka znanih koncernskih elementov (npr. Peugeotov zaslon multimedije, stikalo voznih režimov, ipd.), česar mu sam ne štejem v minus. Morda bi si zaslužil malce manj trdih in cenenih plastičnih oblog, a oblikovno res ni dolgočasen. Prav tako je prtljažnik navkljub majhnim zunanjim meram ravno še dovolj prostoren (380 l). Razveseljujoče je veliko število uporabnih odlagališč, malce manj pa prostornost v kolenskem predelu zadaj. In zakaj si po ponovnem zagonu motorja ne zapomni zadnje nastavitve sistema Lane Assist, če si lahko vse drugo (npr. nazadnje uporabljeno stopnjo sedežnega gretja, razdalja pri radarskem tempomatu, ipd.)?

JEEP AVENGER 04

Še najbolj razveseljujoč je pogled na (akcijski) cenik vozila, kjer v paketu s hišnim financiranjem najdemo za slabih 23 tisočakov  zelo konkretno opremljen avtomobilski paket. Nenazadnje celo z električnim pomikom prtljažnih vrat s senzorjem, kar je v tem razredu bolj redko. Pri dani ceni tako dodobra konkurira tudi predstavnikom segmenta B (Clio, Polo, Fabia, …) ter dodobra piha na dušo nežnejšemu spolu. Preverjeno v praksi!

Vsekakor je Avenger eden najbolj simpatičnih modelov ikoničnega ameriškega proizvajalca v zadnjem času, pa četudi boste našli na njemu toliko napisov »made in USA«, kot na adidaskah »made in Germany«.

Tekst in foto: Urban Acman.

* zelo simpatičen (ital.)

Rezultati testa

  • Pogonski sklop
    Zelo spodobna 1,2-litrska trivaljna Stellantisova motorizacija, ki prepriča z iskrivostjo ter veseljem do vrtenja. Spodobno natančen ročni menjalnik, žal pa brez opcije avtomatskega. Navkljub legendarnemu imenu povsem pričakovano brez pomoči vsekolesnega pogona.
    8
  • Notranjost
    Preprosto, a zelo simpatično oblikovana notranjost, kjer najdemo prenekateri znani koncernski element (tudi pri Peugeotovi grafiki merilnikov). Zadovoljivo prostoren prtljažnik ter zelo dobra voznikova ergonomija.
    8
  • Opremljenost
    Pri dani akcijski ceni ponuja zelo bogat paket opreme, kjer ne manjka prav nič resnejšega. Morda bi se lahko med serijsko opremo znašel zgolj sistem za zaznavo mrtvih kotov.
    10
  • Vozne lastnosti
    Podvozje je naravnano prej na udobje kot na dinamiko, kar bo še kako prišlo prav v Avengerjevem naravnem okolju sredi mestne džungle. Volanski mehanizem ponuja dovolj primerno komunikacijo o tem, kaj se dogaja pod kolesi.
    8
  • Gospodarnost
    V razredu malih mestnih križancev, kjer cena predstavlja enega najbolj pomembnih prodajnih adutov, ima akcijski Avenger zelo dobrega asa v rokavu. Če vas seveda ne moti, da prihaja v paketu s financiranjem.
    9
  • Zmogljivost
    Četudi se sliši 100 »konjev«, ki se skrivajo pod motornim pokrovom džipa, precej borno, pa v praksi presenetijo z zadovoljivo živahnostjo. Povsem spodobno motoriziran za večino potencialnih voznikov Avengerja.
    7
  • Sklep
    Jeepov Avenger, ki se ponaša tudi s sila imenitnim naslovom evropskega avtomobila leta, z bencinskim trivaljnikom pod motornim pokrovom ponuja precej bolj zanimivo alternativo svojemu naelektrenemu bratcu. Še posebej pri dani akcijski ceni, s katero dodobra skače v zelje tudi mestnim prodajnim uspešnicam segmenta B. Eden bolj simpatičnih Jeepov in tudi ostalih džipov v zadnjem času.
    8.3

Tehnični podatki vozila

cena osnovnega modela (€) 22.990 (ob financiranju)
cena testnega vozila (€) 24.140 (ob financiranju)
dolžina × širina × višina (mm) 4.084 x 1.776 x 1.534
dovoljena masa vozila (kg) 2.045
emisija CO2 (g/km) 126
garancija (splošna/prerjavanje/mobilna) 5/12/5
gibna prostornina (cm3) 1.199
masa praznega vozila (kg) 1.187
medosna razdalja (mm) 2.557
menjalnik/pogon 6-stopenjski ročni/spredaj
največja hitrost (km/h) 184
največja moč (kW/KM pri vrt/min) 74/100 pri 5.500
največji navor (Nm pri vrt/min) 205 pri 1.750
namestitev motorja spredaj prečno
osnovna cena vozila (€) 22.990 (ob financiranju)
pnevmatike 215/55 R18
poraba goriva na testu (l/100 km) 6,9
poraba goriva po ECE (l/100 km) 5,6
pospešek 0-100 km/h (s) 10,6
prostornina posode za gorivo (l) 44
prostornina prtljažnika (l) 380-1.275
število valjev/ventilov 3/12
vrsta motorja turbobencinski
zavore spredaj/zadaj kolutne/kolutne
Prikaži več Skrij

Mnenja uporabnikov

9 komentarjev za "Urbani bojevnik"


Blinder
1 mesec 16 dni nazaj

Moti me odsotnost močnejšega motorja, tisti čuden digitalni obratomer in rev hang

MORDOR
1 mesec 16 dni nazaj

Puretech biser pa za pogon, Ni lepšega, Dobrodošli na servisu.

megane16v
1 mesec 16 dni nazaj

niso še odpravili konstrukcijske napake tega motorja?

MORDOR
1 mesec 16 dni nazaj

Še vedno je jermen v olju. Samo posodobili so jermen,

1 mesec 16 dni nazaj

Imeli so težave z 1 generacijo, je prišla 2 gen. in so obljubljali izboljšanje. Težava je ostala ista. Potem je prišla 3. gen., “zdaj pa zares bo”. Ponovno se je izkazalo za laž.
Sam se odloči ali jim boš verjel na besedo. Ta nova generacija je še sveža, premalo časa o praktičnih izkušnjah.

xxl
1 mesec 16 dni nazaj

Mild hybrid 136 KM ima verigo. Kako se bo obnesla, bo pokazal čas.

xxl
1 mesec 17 dni nazaj

Trda armaturka kot v T-Rocu. Zakaj ni 130 KM različice? No, to sicer nič ne spremeni, ker sta oba zanič, ampak vseeno.

Zodd
1 mesec 17 dni nazaj

bojevnik 🙂

drugmirko
1 mesec 17 dni nazaj

verjetno so hoteli rečt maščevalec, pa se bojevnik sliši bolj “politično korektno” 😁

 
Statusni simbol
Postopoma zleze pod kožo