Mineva deset let od najhujše nesreče toplozračnega balona v Sloveniji. Foto: BoBo
Mineva deset let od najhujše nesreče toplozračnega balona v Sloveniji. Foto: BoBo

Nesreča se je zgodila, ko je balon s košaro, v kateri je bilo poleg pilota in kopilota še 30 potnikov, ob pristajanju v bližini Iga večkrat udaril v tla, vmes pa trčil še v drevo. Več ljudi je padlo iz košare, druge je zajel ogenj. Štirje ljudje so umrli na kraju nesreče, dva pa zaradi hudih opeklin nekaj dni pozneje v bolnišnici. Vsi preživeli so bili poškodovani, med njimi 12 ljudi huje.

Višje sodišče v Ljubljani je balonarja Mira Kolenca avgusta 2020 dokončno oprostilo očitkov o odgovornosti za nesrečo balona. Za dan, ko se je zgodila tragična nesreča, je bila glede na ugotovitev sodišča res napovedana možnost za nastanek neviht, a sprva le za skrajni severozahod države. Kolenčeva odločitev, da vzleti, ko ni še nič kazalo na nenadno poslabšanje vremena, ni bila nerazumna in nenavadna, je sklenilo.

Sorodna novica Nesreča balona: Osem ljudi v kritičnem stanju, opekline in hudi zlomi

Višje sodišče je v sodbi dodalo, da tudi med spuščanjem balona ni zanesljivih dokazov, da bi se Kolenc kadar koli odzval napačno. Če so razlogi za nesrečo znani, pa niso znani vzroki, ki so temu botrovali. Prav tako ni znano, ali bi tudi balonar z več izkušnjami lahko v nastalih razmerah izvedel varen pristanek, je še ocenilo višje sodišče.

Agencija za civilno letalstvo je po nesreči znatno zaostrila predpise za komercialne polete z baloni in povečala nadzor nad njimi. Objavila je operativno-tehnično zahtevo za opravljanje zračnega prevoza z baloni in povečala nadzor nad njimi.

Komercialne letalske operacije so od leta 2019 urejene z evropskim predpisom, in ne več nacionalno.