Spletno poslovanje je v zadnjem času v izjemnem vzponu, konkurenca na trgu je vse večja, kar prinaša vse več izzivov za spletne trgovce. Na trgu moraš biti boljši, moraš biti hitrejši, moraš izstopati. Eden izmed večjih izzivov, ki se pojavlja, je, kako z mislimi na končnega kupca oblikovati izdelek ali storitev in kako kupca nagovoriti. Spletna pošta in družbeni mediji so zasičeni z oglasi, ki jih naslovniki le še redko opazijo. In tukaj se ustvarja priložnost za trženjski kanal, ki je bil dolgo časa potisnjen v ozadje, SMS-sporočilo.
Uporaba SMS-sporočil v zadnjem času na področju spletnega poslovanja močno raste. Zakaj? Ker lahko uspešno prodre skozi šum informacij in doseže končnega kupca. Nagovarjanje kupcev prek SMS namreč uspešno sledi današnjemu slogu življenja in navadam.
Vse več prostega časa preživimo ob telefonu in večina ljudi ima telefon vedno na dosegu roke. Tako je ta orodje, s katerim kupca dosežemo v trenutku. Na drugi strani pa se prejemnik težko upre skušnjavi, da ne bi odprl SMS-sporočila, ki ga je prejel. Zato se ne čudimo podatkom, ki navajajo, da prejemniki preberejo kar 98 odstotkov prejetih SMS-sporočil (vir je spletna stran Techjury).
Enosmerna komunikacija in vnovični nakup obstoječih kupcev
Ne samo, da je delež odprtih oziroma prebranih SMS-sporočil izjemen, raziskave so pokazale, da je tudi angažiranost kupcev, ki jih dosežemo prek SMS-sporočil, na visoki ravni.
Še več. Z SMS-sporočili lahko s kupci vzpostavimo enosmerno ali dvosmerno komunikacijo.
Pri enosmerni komunikaciji kupca nagovorimo k akciji, pri čemer ne pričakujemo odgovora. Z enosmerno komunikacijo kupce preusmerjamo v spletno trgovino, kjer ga spodbujamo k vnovičnemu nakupu. Prav tako je enosmerni SMS lahko orodje za dodaten nakup po že opravljenem nakupu ali orodje za kampanjska SMS-sporočila, kjer želite obuditi tako imenovane speče kupce, ki že dolgo niso obiskali spletne trgovine.
Avtomatizirana komunikacija z SMS namesto klicnega centra?
Na drugi strani dvosmerno komunikacijo uporabljamo, ko pričakujemo morebiten odgovor prejemnika. Avtomatizirana dvosmerna komunikacija z SMS-sporočili tako lahko opravlja nalogo prodajnega kanala telefonske prodaje. S kupcem zgradite dolgoročen odnos, informiran kupec je zadovoljen kupec in na drugi strani ustvarite vtis pomembnosti, vrednosti, ki se pri transakcijskih sporočilih izgubi.
Dvosmerna komunikacija ni namenjena zgolj prodaji izdelkov in storitev, temveč tudi podpori kupcem. Dvosmerna komunikacija z SMS-sporočili omogoča tudi avtomatizacijo podpore. Mnogi spletni nakupi so opravljeni impulzivno, pri čemer so podatki, ki jih kupec vpiše, nemalokrat napačni. Tako avtomatizirana SMS-sporočila opravijo delo podpore in zagotovijo, da se prodajni krog uspešno sklene v procesu dostave, kjer je dvosmerna SMS-komunikacija ključ za reševanje šumov in morebitnih ovir v procesu dostave.
Matej Okorn iz podjetja MetaKocka, ki je specializirano za programsko rešitev za spletne trgovce, o dvosmerni SMS-komunikaciji pravi: »Za spletne trgovce je pomembno, da se osredotočajo na to, kar znajo najbolje, na samo prodajo. Zato smo razvili številne podporne sisteme, ki jim omogočajo avtomatizacijo delovnih procesov, med drugimi tudi dvosmerno SMS-komunikacijo, ki omogoča sledenje in pregled komuniciranja s kupci ter dopolnjuje celotno izkušnjo tako kupca kot spletnega trgovca.«
Kako začeti?
Kako torej začeti uporabljati SMS-sporočila v ta namen? Enostavno. Ugotovite, kaj je vaše sporočilo in zakaj. Izberite enosmerno, dvosmerno komunikacijo ali morda kombinacijo, odvisno od vsebine in želja, kakšno komunikacijo bi radi imeli s kupci, ter začnite odpošiljati. SMS-sporočila naj bodo kratka, personalizirana in z ustrezno vsebino. Bolj kot pregledujete rezultate, večji odziv, ki ga dobite od svojih strank, več prilagoditev lahko naredite – močnejše, učinkovitejše lahko postane to marketinško orodje. Morda pa boste izjemno prijetno presenečeni nad učinkovitostjo na novo obujenega komunikacijskega kanala, ki je že nekoliko utonil v pozabo.