V splošnem se ambicije po digitalnem napredku strmo povečujejo. Temu primerno se skrajšuje tudi čas odločanja za uvedbo digitalnih rešitev, saj je postala digitalizacija ena izmed glavnih prioritet sodobnih podjetij.
Tako poudarja Bogdan Mali, vodja prodaje za strateške trge v družbi Kolektor Sisteh, ponudniku rešitve Sinapro, ki bo eden od govornikov na tretjem letošnjem izobraževalnem dogodku Dobre prakse pametnih tovarn. Tega v okviru Tovarne leta pripravljamo 15. novembra v prostorih GZS v Ljubljani. Več informacij in prijave na spletni strani (www.pametna-tovarna.si). Dodajmo, da bodo na dogodku svoje izkušnje z udeleženci delili tudi Avantpack, finalist izbora Izvoznik leta 2022, Henkel Maribor, Hisense Europe, Mahle Electric Drives Slovenija, Metronik, NIL, Energomen, Analitica, finalista izbora Tovarna leta 2022 Impol Final in TEM Čatež ter Lekova enota Biološke učinkovine Mengeš, tovarna leta 2022.
Ogromen napredek že v kratkem času
Kot pravi Bogdan Mali, okolja, kjer so odločitve v smeri digitalizacije neposredno aktivirane in podprte od vodstva in/ali lastnikov, dosegajo ogromen napredek že v kratkem času. »Zdajšnje geopolitične razmere z naraščajočimi cenami energentov, stroškov dela in surovin so marsikatero podjetje spodbudile k odločitvi za uvedbo sodobnih tehnoloških rešitev, ki posebej na področju proizvodnje občutno pripomorejo k večji učinkovitosti oziroma nižjim stroškom. Seveda pa je to le delček koristi, ki jih omogočata digitalizacija in industrija 4.0.
Podjetja, ki se na poti digitalne preobrazbe odločajo za vzpostavitev dolgoročnih partnerstev z optimalno izbranimi ponudniki rešitev, imajo določeno prednost glede dinamike uvajanja digitalnih sprememb. Razlog za to je v tem, da so dolgoročni partnerji ažurno seznanjeni z dejansko stopnjo digitalne zrelosti in aktualnimi potrebami ter vizijo razvoja podjetja, zato lahko svetujejo in uvedejo rešitve hitreje in učinkoviteje.
Najpomembneje pri vzpostavljanju partnerstev s ponudniki digitalnih rešitev je zato nameniti dovolj časa in pozornosti pri preverjanju tehnološke dovršenosti rešitve, zadovoljstva dejanskih uporabnikov z izvedbo nadgradenj in vzdrževalnih storitev ter ne nazadnje referenčnih projektov.«
Izkušnje finalista izbora Izvoznik leta 2022
Svoje izkušnje in dobre proizvodne prakse pri obvladovanju hitre rasti bo z udeleženci dogodka 15. novembra delil tudi finalist izbora Izvoznik leta 2022 Avantpack, ki v poslovni coni Kromberk pri Novi Gorici izdeluje biorazgradljive vrečke za sadje in zelenjavo, njihov največji kupec pa je skupina Schwarz, lastnica trgovin Lidl in Kaufland, ki letno ustvari sto milijard evrov prihodkov.
Poslovna pot podjetja se je leta 2009 začela s trgovino z granulati, iz katerih se naredijo biorazgradljive vrečke, tej pa so konec leta 2015 dodali še proizvodnjo biorazgradljivih in kompostirnih vrečk in folij. Danes je Avantpck, ki zaposluje 80 ljudi in je lani ustvaril 20,5 milijona evrov prihodkov – letos jih načrtujejo 24 milijonov evrov in od 1,8 do 1,9 milijona evrov čistega dobička –, pri biorazgradljivih vrečkah za hrano med top pet evropskimi podjetji. Cilj podjetja je 20-odstotna letna rast. Da bi jo dosegli, veliko vlagajo. Letos bodo za naložbe namenili 3,5 milijona evrov. Največ denarja namenjajo novi tehnologiji, prenavljajo eno od dveh proizvodnih dvoran in se pripravljajo na gradnjo novih prostorov.
Udeleženci tretjega letošnjega izobraževalnega dogodka Dobre prakse pametnih tovarn se bodo seznanili tudi s koraki v procesu uveljavljanja proizvodne informatike v šempetrskem podjetju Mahle Electric Drives Slovenija. Mahle je svoje slovensko podjetje iz Šempetra pri Gorici, ki se je prej imenovalo Letrika (pred tem Iskra Avtoelektrika), prevzel leta 2016. Električni pogonski sistemi, izdelani v Šempetru, se uporabljajo pri hibridnih in električnih različicah logističnih vozil, dvokolesnikov in osebnih avtomobilov, po novem pa tudi za pogon električnih koles. Lani so z motorji in drugimi deli za električna vozila ustvarili že polovico vseh prihodkov, polovico pa jih še vedno z deli za vozila z motorji na notranje izgorevanje. V portfelju njihovih kupcev so tudi John Deer, Toyota, Yamaha, Caterpillar …
Tudi tovarna leta 2022 in oba finalista
Svoje izkušnje in dobre prakse bo predstavila tudi tovarna leta 2022 – Lekova enota Biološke učinkovine Mengeš, kjer izdelujejo učinkovine za podobna biološka zdravila ter vrsto bioloških učinkovin za zdravila v fazah kliničnega preizkušanja, ki bodo v zdravilih na trgu od leta 2025. Na podlagi podatkov iz senzorjev, nameščenih v bioreaktorju že sproti analizirajo podatke, ki jih lahko, ter na podlagi zbranih historičnih podatkov izdelujejo modele, s pomočjo katerih proizvodni proces obvladujejo sproti in uspešno končajo. Pri delu jim je v pomoč tudi modeliranje podatkov, še zlasti takrat, ko se v procesu pojavijo izzivi in je zaradi velikega števila parametrov, ki jih spremljajo, vzrok zelo težko oziroma nemogoče odkriti.
Spremljanje proizvodne analitike v realnem času bo predstavil finalist izbora Tovarna leta 2022 Impol Final, kjer povprečen OEE presega 86 odstotkov, delovanje strojev spremljajo sproti, zbrane podatke pa uporabljajo za različne analize. Udeleženci dogodka bodo spoznali tudi visoko avtomatizirano in robotizirano proizvodnjo podjetja TEM Čatež, ki je bil prav tako finalist izbora Tovarna leta 2022. V podjetju vsako leto izdelajo 18 milijonov kosov inštalacijskih stikal in vtičnic, od tega od 90 do 95 odstotkov na avtomatiziranih in robotiziranih linijah.