Na radijskem koncertu programa Ars in na Arsovih spletnih straneh na spletnih omrežjih in na MMC bomo predstavili izbrane skladbe za violino in klavir iz Ukrajine, Poljske in Slovenije skladateljev od 19. do 21. stoletja.

Foto: Lucio Žganec
Foto: Lucio Žganec

Ob 20.00 vas v iz uredništva za resno glasbo vabimo k poslušanju 29. koncerta v Komornem studiu programa Ars. Koncert bo v znamenju glasbe za duo violine in klavirja, ki ju bosta igrala izjemna glasbena umetnika: violinistka Oksana Pečeny – ukrajinska Slovenka po rodu iz Kijeva, ki je od sezone 2013/2014 koncertna mojstrica Simfoničnega orkestra SNG Maribor, in pianist Denys Masliuk iz Ukrajine, ki že drugo desetletje živi in ustvarja v Sloveniji ter poučuje klavir na umetniški gimnaziji v Kopru.

Violinistka Oksana Pečeny se je v rodnem Kijevu glasbeno izobraževala na Specialni šoli za nadarjene otroke. Leta 1991 se je pri osmih letih z mamo pianistko in očetom violinistom preselila v Slovenijo, kjer je nadaljevala šolanje na Srednji glasbeni in baletni šoli v Mariboru v razredu svojega očeta, priznanega violinskega pedagoga Tarasa Pečenyja. Violino je študirala na Univerzi za glasbo v Gradcu pri prof. Borisu Kušnirju, nato je študij nadaljevala na Akademiji za glasbo v Ljubljani pri prof. Primožu Novšaku.

V bistvu je zelo žalostno, da se je moralo zgoditi nekaj tako groznega, kot je vojna, da sva se ozrla v zakladnico ukrajinske glasbe, lahko bi se tudi že prej, a sva zelo hvaležna za to priložnost in ta koncert.

Oksana Pečeny

Pri njem je leta 2007 diplomirala z odliko in najvišjimi ocenami, za umetniške dosežke pa je prejela študentsko Prešernovo nagrado, ob tem je večkrat zmagala na državnih in mednarodnih glasbenih tekmovanjih.

Pianist Denys Masliuk se je rodil v glasbeni družini v ukrajinskem mestu Hmelnicki na zahodu Ukrajine, kjer so že zgodaj prepoznali njegovo nadarjenost, zato je šolanje nadaljeval na specialističnem Državnem glasbenem liceju v Minsku, nato pa je študiral na tamkajšnji glasbeni akademiji. V tistem obdobju je dosegel prve opaznejše uspehe tudi na mednarodnih glasbenih tekmovanjih v Belorusiji, Litvi in Ukrajini. Študij klavirja je nadaljeval na Visoki šoli za glasbo Hanns Eisler v Berlinu in nato zmagal na dveh tekmovanjih v Italiji, imel je tudi več odmevnih koncertov na različnih glasbenih festivalih v Nemčiji in drugod po Evropi.

Oba glasbena umetnika navdušujeta z virtuoznimi interpretacijami glasbe različnih obdobij in slogov vse do sodobne glasbe. Njun koncertni spored je pripravljen posebej za predstavitev v Komornem studiu, kjer bomo poslušali premierne slovenske javne izvedbe del ukrajinskih skladateljev: Sonato v a-molu, op. 18, Viktorja Kosenka iz prve polovice 20. stoletja in tri kratke skladbe Miroslava Skorika, ki je ustvarjal v 2. polovici 20. stoletja in na prehodu v 21. stoletje: Uspavanko, Valček in Španski ples. Ob teh skladbah bosta izvedla še Legendo v g-molu, op. 17 poljskega skladatelja romantike Henryka Wieniawskega in Tri skladbe za violino in klavir sodobnega slovenskega ustvarjalca Janija Goloba, po koncertu pa poslušajte še pogovor z glasbenima umetnikoma.

Foto: Lucio Žganec
Foto: Lucio Žganec

''V bistvu je zelo žalostno, da se je moralo zgoditi nekaj tako groznega, kot je vojna, da sva se ozrla v zakladnico ukrajinske glasbe, lahko bi se tudi že prej, a sva zelo hvaležna za to priložnost in ta koncert. Užitek je igrati s pianistom, kot je Denys, ob katerem se kot violinistka počutim res varno, kar je velika redkost, in se lahko nanj popolnoma zanesem,'' pravi Oksana Pečeny.

Denys Masliuk pa je ob koncertu dejal: ''Prvotni namen najinega koncerta je bil predstaviti slovansko glasbo. V drugačnih okoliščinah bi bilo v sporedu veliko ruske glasbe, kar pa trenutno ni mogoče. Kljub nesrečnim okoliščinam pa sva našla več zanimivih skladb, ki jih redko izvajajo, na primer čudovito romantično sonato Viktorja Kosenka, miniature Miroslava Skorika in privlačne Tri skladbe Janija Goloba, ki se med seboj lepo dopolnjujejo.''