Zasebnost

PAL 2024

Glasujte za finaliste in nam pomagajte izbrati prave zmagovalce izbora PAL 2024

Prevozi

Z nizozemskim orjakom po asfaltu poligona na Vranskem

Lanska novost, v manj kot letu dni izdelana že v nakladi deset tisoč kosov, je zapeljala tudi na slovenske ceste. Gre za novo generacijo vlačilcev DAF XF, XG in XG+, ki so jo novinarji okronali z nazivom mednarodni tovornjak leta. Z njim smo se zapeljali po zaprtem območju Centra varne vožnje AMZS na Vranskem, pretaknili vsak kotiček in preverili tudi delovanje kamer, ki nadomeščajo ogledala.

Izbor urednika

FINANCE
Prevozi
Dražji prevozi lahko pomenijo tudi to, da bomo srajce spet šivali v Muri
Prevozi
PrevoziMiloš Milač Dražji prevozi lahko pomenijo tudi to, da bomo srajce spet šivali v Muri 3

Električni pogon prinaša veliko izzivov, velike investicije, velike spremembe navad, od voznega reda prevoznikov, časa in lokacije polnjenja do sprememb v logističnih procesih. Te spremembe še niso vidne, bodo pa najbrž kmalu.

FINANCE
Prevozi
Evropski parlament sprejel stroge cilje za zmanjšanje izpustov tovornih vozil, standard Euro 7 šele leta 2031
Prevozi
PrevoziJure Šujica Evropski parlament sprejel stroge cilje za zmanjšanje izpustov tovornih vozil, standard Euro 7 šele leta 2031 1

Sprejeti predlog uvaja milejše zahteve, kot so jih predlagali pri Evropskem komiteju za okolje, javno zdravstvo in varno prehrano, proizvajalci so zadržani.

FINANCE
Prevozi
Električni tovornjaki že kapljajo v Slovenijo in na Hrvaško, kaj v novi dobi čaka slovenske prevoznike?
Prevozi
PrevoziMiloš Milač Električni tovornjaki že kapljajo v Slovenijo in na Hrvaško, kaj v novi dobi čaka slovenske prevoznike? 7

»Elektromobilnost v transportu je priložnost, ne ovira za Evropo, saj lahko spodbudi lokalno proizvodnjo. Ne bo pa lahko, še zlasti ne za mednarodni transport,« je prepričan inovator Andrej Pečjak.

FINANCE
Prevozi
(intervju) Roger Alm, predsednik Volvo Trucks: Smo pred največjo spremembo v zadnjih sto letih
Prevozi
PrevoziMiloš Milač (intervju) Roger Alm, predsednik Volvo Trucks: Smo pred največjo spremembo v zadnjih sto letih

Roger Alm, predsednik družbe Volvo Trucks, je zavezan prihodnosti pogonov z ničelnimi izpusti. Razkril nam je, ali bo prihodnost prevozov le električna, katere so največje ovire elektrifikacije, kakšen je trenutno posel, kako vidi konkurenco iz Kitajske in težavo pomanjkanja voznikov.

FINANCE
Prevozi
Mednarodni transport pred zlomom zaradi pomanjkanja voznikov
Prevozi
PrevoziJana Petkovšek Štakul Mednarodni transport pred zlomom zaradi pomanjkanja voznikov 12

Do leta 2026 naj bi v Evropi primanjkovalo okoli dva milijona poklicnih voznikov v cestnem tovornem prometu

13.06.2022 11:39
Čas branja: 4 min
Z nizozemskim orjakom po asfaltu poligona na Vranskem
DAF nove generacije z oznakami XF, XG in XG+ je eden najsodobnejših vlačilcev na trgu, saj ponuja napredne rešitve na vseh področjih. Najvidnejše so podaljšana in prostornejša kabina, izboljšana aerodinamika in sistem kamer, ki lahko nadomestijo vsa ogledala. Foto: Miloš Milač

Nova generacija tovornjakov DAF je, tako so prepričani v nizozemskem proizvajalcu, zapeljala med premijske znamke, saj ponuja najsodobnejše tehnične rešitve na trgu. Med drugim ima za 16 centimetrov podaljšano kabino na sprednjem delu, kar izboljšuje aerodinamiko vozila in zmanjšuje izpuste in porabo do deset odstotkov.

Nižja namestitev

Kabine modelov XF so v primerjavi s super space cab in space cab na šasijo nameščene 75 milimetrov nižje, to, skupaj z večjim vetrobranskim steklom ter nizko linijo armaturne plošče na desni strani, močno povečuje vidljivost. Kabine XF v svoji notranjosti še vedno ponujajo izjemno veliko prostora – stojna višina je od 1,9 do 2,075 metra, medtem ko je višina motornega tunela 17,5 centimetra.

Še vedno udoben dostop

Kot največja novost v ponudbo prihajajo kabine z oznako XG in XG+. Te so poleg za 16 centimetrov podaljšanega sprednjega dela daljše tudi na zadnjem delu, s tem pa ponujajo boljšo prostornost za bivanje in čas počitka v kabini. V primerjavi z novimi kabinami XF so te na šasijo nameščene 12,5 centimetra višje, s čimer je notranji motorni tunel zmanjšan na samo pet centimetrov, ohranili pa so udoben vstop v kabino prek samo treh stopnic.

Kabine XG ponujajo stojno višino od 1,98 do 2,105 metra, medtem ko kabina XG+, ki ima dodatno povišano streho, ponuja kar 2,22 metra stojne višine. Polega tega je tudi nova rekorderka v prostornini – z 12,5 kubičnega metra je za kar 14 odstotkov bolj prostorna od super space cab.

Premijska armaturna plošča

Povsem nova je še armaturna plošča, izdelana je iz na otip mehke umetne mase. Hkrati je nižja, kar izboljšuje preglednost. V sredinskem delu sta še vedno velika izvlečna mizica ter odlagalna polica nad njo. Pred voznikom je velik 12-palčni zaslon, ki nadomešča analogne merilnike, njegov prikaz si voznik lahko spreminja in tudi prilagodi svojim željam, medtem ko je desetpalčni zaslon infotainment sistema, z upravljanjem na dotik, opcijski. Kljub zaslonu na dotik voznik vse osnovne funkcije še vedno krmili s klasičnimi stikali.

Novosti so še pri drugih delih, o katerih smo že pisali v preteklosti. Na preizkusu pa smo se osredotočili na delovanje kamer, ki lahko zamenjajo vsa stranska ogledala.

Izjemno dober paket kamer

Gre za sistem, imenovan digital vision system. Kamere so nameščene na nosilcih, ki se lahko z električno pomočjo tudi zložijo ob kabino ter nadomeščajo vsa klasična vzvratna ogledala. Kamere omogočajo samodejno sledenje prikolici pri zavijanju, tako da ima voznik ves čas pregled nad celotno dolžino kompozicije, pri manevriranju in menjavi voznih pasov so mu v pomoč tudi vodilne črte. Kameri, ki pokrivata sprednji del pred tovornjakom ter pogled nad desnim kolesom, ponujata mnogo večje vidno polje kot klasična ogledala, slika pa se prikazuje na ločenem zaslonu, zato sta na desnem A-stebričku dva LCD-zaslona.

V praksi delujejo izjemno dobro, po naši izkušnji tudi precej bolje kot podobni sistemi v osebnih avtomobilih, saj je prikaz dogajanja jasen, zasloni veliki, pregled okoli vozila pa res temeljit.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
SEEnergy 2024 - največji B2B dogodek na temo energetike v JV Evropi

Energetski prehod EU v nizkoogljično družbo – eden največjih projektov samostojne Slovenije – močno spreminja tržne razmere na...

FINANCE
Prevozi
Villem Moeskops, DAF: "Težav z dobavami polprevodnikov skoraj ni več"
Prevozi
PrevoziMiloš Milač Villem Moeskops, DAF: "Težav z dobavami polprevodnikov skoraj ni več"

Pri DAF v nasprotju s tekmeci med pomanjkanjem delov niso ustavili proizvodnje, ampak je ta tekla naprej. Tovornjake so izdelali do največje mogoče mere in jih poslali trgovcem, ki so vgradili manjkajoče dele, ko so bili ti na voljo.

FINANCE
Prevozi
Majda Bitenc Menart: gospa v moškem poslu jeklenih orjakov
Prevozi
PrevoziMiloš Milač Majda Bitenc Menart: gospa v moškem poslu jeklenih orjakov

Intervju: Majda Bitenc Menart, direktorica podjetja Cordia, ki v Sloveniji zastopa znamko tovornjakov DAF

FINANCE
Prevozi
Kako nova ključavnica v tovornjakih DAF ščiti pred vlomilci
Prevozi
PrevoziAnže Jamnik Kako nova ključavnica v tovornjakih DAF ščiti pred vlomilci

Ključavnico night lock sestavljata jeklena plošča v barvi notranjosti kabine in pregibno stikalo. Ko je aktivirana (to pokaže poseben rdeč indikator), se plošča pomakne navzdol in poveže z robustnim ročajem, kar blokira vrata in prepreči nepovabljen vstop v kabino.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Prevozi
V vozni park slovenskih prevoznikov so zapeljali prvi vlačilci DAF nove generacije
Prevozi
PrevoziAnže Jamnik V vozni park slovenskih prevoznikov so zapeljali prvi vlačilci DAF nove generacije

Tovornjaki DAF nove generacije v mednarodnem transportu in prevozu nevarnih snovi prevoznikov Kobal in Traig

FINANCE
Prevozi
Pregrevanje oskrbovalne verige
Prevozi
PrevoziMiloš Milač Pregrevanje oskrbovalne verige

Cestni prevozi bodo v prihodnje igrali še večjo vlogo kot danes in bodo vse dražji. Zaradi okoljskih zahtev, omejujočih predpisov in, v več pogledih, drage elektrike.

FINANCE
Prevozi
Kako do tovornjaka, ko novih ni, rabljeni pa so predragi? Prek dražbe
Prevozi
PrevoziMiloš Milač Kako do tovornjaka, ko novih ni, rabljeni pa so predragi? Prek dražbe

Na dražbah lahko najdete starejše, že kar utrujene, a zelo dostopne kombije slovenskih in nekaterih tujih podjetij. To je lahko dobra možnost, kako hitro rešiti težavo z voznim parkom.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.