Nova generacija tovornjakov DAF je, tako so prepričani v nizozemskem proizvajalcu, zapeljala med premijske znamke, saj ponuja najsodobnejše tehnične rešitve na trgu. Med drugim ima za 16 centimetrov podaljšano kabino na sprednjem delu, kar izboljšuje aerodinamiko vozila in zmanjšuje izpuste in porabo do deset odstotkov.
Nižja namestitev
Kabine modelov XF so v primerjavi s super space cab in space cab na šasijo nameščene 75 milimetrov nižje, to, skupaj z večjim vetrobranskim steklom ter nizko linijo armaturne plošče na desni strani, močno povečuje vidljivost. Kabine XF v svoji notranjosti še vedno ponujajo izjemno veliko prostora – stojna višina je od 1,9 do 2,075 metra, medtem ko je višina motornega tunela 17,5 centimetra.
Še vedno udoben dostop
Kot največja novost v ponudbo prihajajo kabine z oznako XG in XG+. Te so poleg za 16 centimetrov podaljšanega sprednjega dela daljše tudi na zadnjem delu, s tem pa ponujajo boljšo prostornost za bivanje in čas počitka v kabini. V primerjavi z novimi kabinami XF so te na šasijo nameščene 12,5 centimetra višje, s čimer je notranji motorni tunel zmanjšan na samo pet centimetrov, ohranili pa so udoben vstop v kabino prek samo treh stopnic.
Kabine XG ponujajo stojno višino od 1,98 do 2,105 metra, medtem ko kabina XG+, ki ima dodatno povišano streho, ponuja kar 2,22 metra stojne višine. Polega tega je tudi nova rekorderka v prostornini – z 12,5 kubičnega metra je za kar 14 odstotkov bolj prostorna od super space cab.
Premijska armaturna plošča
Povsem nova je še armaturna plošča, izdelana je iz na otip mehke umetne mase. Hkrati je nižja, kar izboljšuje preglednost. V sredinskem delu sta še vedno velika izvlečna mizica ter odlagalna polica nad njo. Pred voznikom je velik 12-palčni zaslon, ki nadomešča analogne merilnike, njegov prikaz si voznik lahko spreminja in tudi prilagodi svojim željam, medtem ko je desetpalčni zaslon infotainment sistema, z upravljanjem na dotik, opcijski. Kljub zaslonu na dotik voznik vse osnovne funkcije še vedno krmili s klasičnimi stikali.
Novosti so še pri drugih delih, o katerih smo že pisali v preteklosti. Na preizkusu pa smo se osredotočili na delovanje kamer, ki lahko zamenjajo vsa stranska ogledala.
Izjemno dober paket kamer
Gre za sistem, imenovan digital vision system. Kamere so nameščene na nosilcih, ki se lahko z električno pomočjo tudi zložijo ob kabino ter nadomeščajo vsa klasična vzvratna ogledala. Kamere omogočajo samodejno sledenje prikolici pri zavijanju, tako da ima voznik ves čas pregled nad celotno dolžino kompozicije, pri manevriranju in menjavi voznih pasov so mu v pomoč tudi vodilne črte. Kameri, ki pokrivata sprednji del pred tovornjakom ter pogled nad desnim kolesom, ponujata mnogo večje vidno polje kot klasična ogledala, slika pa se prikazuje na ločenem zaslonu, zato sta na desnem A-stebričku dva LCD-zaslona.
V praksi delujejo izjemno dobro, po naši izkušnji tudi precej bolje kot podobni sistemi v osebnih avtomobilih, saj je prikaz dogajanja jasen, zasloni veliki, pregled okoli vozila pa res temeljit.