Zasnovan je na platformi GA-B nove svetovne arhitekture znamke Toyota. Na podlagi te platforme sta nastala tudi zadnji yaris in yaris cross. Za pogon skrbi klasični 1,0-litrski bencinski trivaljnik s 53 kW (72 KM) moči in 93 Nm navora. Za prenos moči na cesto skrbi petstopenjski ročni ali avtomatskim CVT-brezstopenjskim menjalnikom. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Zasnovan je na platformi GA-B nove svetovne arhitekture znamke Toyota. Na podlagi te platforme sta nastala tudi zadnji yaris in yaris cross. Za pogon skrbi klasični 1,0-litrski bencinski trivaljnik s 53 kW (72 KM) moči in 93 Nm navora. Za prenos moči na cesto skrbi petstopenjski ročni ali avtomatskim CVT-brezstopenjskim menjalnikom. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Ko smo objavili prvi video o tem najmanjšem aygu X, to je bilo ob statičnem razkritju konec oktobra, osebno nisem pričakoval, da bo ta avto deležen tako močnega sprejema.

Že pred leti so proizvajalci vozil začeli opuščati mini mestna vozila, predvsem na račun manjšega zanimanja kupcev in premajhnih marž. Višje cene avtomobilov pa nas zdaj spet silijo k razmisleku, ali so večji avti sploh bolj smiselni? Prav ponovni razmislek je novega ayga uvrstil v tisti del Toyotine ponudbe, ki sliši na ime Mobilnost za vse.

"Kupcem ne želimo z visoko ceno onemogočiti dostopa do mobilnosti," so nam pri Toyoti povedali na mednarodni predstavitvi, kjer smo tudi na cesti strnili vtise o novem japonskem križancu, ki pa ima samo bencinski motor.

Avto, ki v dolžino meri 3,7 metra, za 360-stopinjski obrat potrebuje le 9,4 metra. Sedež so dvignili za več kot pet centimetrov, stebriček A pa naredi vozilo bolj pokončno, zato je vidljivost iz vozila precej boljša kot pri predhodniku. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Avto, ki v dolžino meri 3,7 metra, za 360-stopinjski obrat potrebuje le 9,4 metra. Sedež so dvignili za več kot pet centimetrov, stebriček A pa naredi vozilo bolj pokončno, zato je vidljivost iz vozila precej boljša kot pri predhodniku. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Ni elektrificiran

Govorimo o soočenju z realnostjo, ki se v avtomobilskem svetu odvija danes, ne jutri. In pri Toyoti niso preslišali očitkov, da bi lahko vgradili vsaj blagi hibrid, če že ne ponudili tudi ayga hybrid. A lahko se strinjamo, da odgovor kar trdno stoji.

Ko smo pogledali tekmece v segmentu, smo ugotovili, da avtomobil celo v primerjavi z blagimi hibridi izpušča manj CO2 in je bolj varčen z gorivom. Če bi mu dodali še elektropogon, recimo blagi hibrid, bi se cena avta zvišala. Blagi hibrid bi verjetno osnovno ceno dvignil vsaj za nekaj sto ali celo za več kot 1000 evrov. "Prepričani smo, da bo ostal dostopen, zato menimo, da je to pravi avtomobil za današnji trg," pravijo pri Toyoti.

V kabini najdemo novo, deveto generacijo Toyotinega informacijsko-zabavnega sistema. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
V kabini najdemo novo, deveto generacijo Toyotinega informacijsko-zabavnega sistema. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Pravi mestni avtomobil

Gre za pravi mesni avto, zato v kolesarsko vzorno urejeni Barceloni nismo imeli težav ohranjati očesnega stika s kolesarji, pešci, vozniki skirojev, a vprašanje je, koliko zaslug k temu lahko pripišemo nekaj centimetrov višjemu sedenju v novem aygu.

Aerodinamika, vključno s pagoda streho, pri hitrostih okoli 30 kilometrov na uro ne igra posebne vloge. Povsem druga zgodba pa je s samodejnim CVT-menjalnikom. Toyotine analize pravijo, da bomo Evropejci večinsko izbirali ayge s samodejnim menjalnikom, a da ročni menjalnik še ni rekel zadnje besede.

Aygo X je namenjen štirim potnikom in je od predhodnika zrasel kar za 32 centimetrov v dolžino, podaljšalo se je tudi medosje. V prtljažniku je kar za 60 litrov več prostora. Platišča lahko merijo tudi 18 palcev. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Aygo X je namenjen štirim potnikom in je od predhodnika zrasel kar za 32 centimetrov v dolžino, podaljšalo se je tudi medosje. V prtljažniku je kar za 60 litrov več prostora. Platišča lahko merijo tudi 18 palcev. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Pri Toyoti so nam povedali, da so se časi spremenili in da tudi pri nakupu najmanjših vozil, kot je aygo X, računajo na nove načine financiranja, predvsem mesečnega obroka odplačevanja. Ne se čuditi niti temu, če bomo že kmalu priča, da bo tip spletne prodaje s spletno rezervacijo brez stroškov postal redna ponudba trgovcev z avtomobili, ne samo za čas predprodaje.

Zelo podrobno lahko novega ayga X spoznate v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.