Časnik Finance s portalom IKT predstavlja dobre prakse podjetij na področju B2B e-commerce poslovanja in podeljuje priznanje za najboljši B2B e-commerce projekt. Prijavite se na razpis!
IKT

Spletni vplivneži pod drobnogledom

V Franciji je 1. junija začel veljati zakon, ki bo vplivnežem na družbenih omrežjih precej otežil priporočanje različnih izdelkov in storitev; s tem je postala prva evropska država s takšnim zakonom

Podporniki obveščajo

FINANCE
IKT
Digistacija 24: Dogodek za spletne sladokusce
IKT
CREATIMOV DOGODEK
IKTPodpornik projekta Digistacija 24: Dogodek za spletne sladokusce

Letošnja Digistacija po ponudila vpogled v digitalno dostopnost, umetno inteligenco, oblikovanje zgodb in analitiko.

FINANCE
IKT
Telekom Slovenije vzpostavil mobilno intervencijsko enoto za krizne razmere
IKT
DOBRA PRAKSA
IKTPodpornik projekta Telekom Slovenije vzpostavil mobilno intervencijsko enoto za krizne razmere

V izrednih okoliščinah bodo lahko hitreje omogočili mobilne komunikacije na prizadetih območjih

FINANCE
IKT
Kako lahko veliki jezikovni modeli pospešijo produktivnost
IKT
BREZPLAČNI SPLETNI SEMINAR
IKTPodpornik projekta Kako lahko veliki jezikovni modeli pospešijo produktivnost

Podjetja bi pogosteje vpeljevala tehnologije umetne inteligence, če bi imela za to dovolj znanja.

FINANCE
IKT
Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica
IKT
Podkast Bi na rumeni stol?
IKTPodpornik projekta Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica

Slišali boste razpravo o pomenu prilagajanja tržnim trendom, nenehnemu izboljševanju in vlogi, ki jo igra umetna inteligenca v prihodnosti tehnologije in poslovanja.

FINANCE
IKT
Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi
IKT
TRETJI RAVNATELJEV ZAJTRK
IKTRedakcija IKT Varnost digitalnega okolja v šolah – ključ do uspešnega izobraževanja v digitalni dobi

Na tretjem ravnateljevem zajtrku, ki ga je organiziralo podjetje eŠola, je bil izpostavljen pomen zagotavljanja varnega digitalnega okolja za šole.

05.07.2023 08:18
Dopolnjeno: 05.07.2023 08:30
Čas branja: 5 min

Nov francoski zakon vplivnežem prepoveduje promoviranje nekaterih dejavnosti, denimo estetske kirurgije, in močno omejuje oglaševanje nekaterih skupin medicinskih pripomočkov. Prav tako so Francozi s tem zakonom močno omejili možnosti oglaševanja ob pomoči vplivnežev ponudnikom športnih stav in iger na srečo. Ti ne bodo mogli oglaševati na platformah, ki ne omogočajo prepovedi objav oziroma dostopa mladoletnikom. Zakon vplivnežem prepoveduje tudi oglaševanje tobačnih izdelkov in jim nalaga obveznost, da ob morebitni obdelavi uporabljenih promocijskih fotografij z različnimi filtri to tudi jasno navedejo. Zadnji ukrep je pomemben, saj omejuje zavajajoče prikaze lepote, ki pogosto vodijo do negativne samopodobe mladih uporabnikov spleta in družbenih omrežij ter imajo lahko izjemno negativne učinke na psihično zdravje mladih.

Predvidene kazni so visoke, do 300 tisoč evrov in dveh let zapora. Zakon bo poslej zahteval jasne pisne pogodbe za oglaševanje ali promoviranje med vplivneži in oglaševalci, a le nad določenim zneskom prejemka.

Kako je trženje vplivnežev regulirano pri nas

Oglaševanje ob pomoči vplivnežev ustreza vsem temeljnim elementom opredelitve oglaševanja po krovnem medijskem zakonu (ZMed). A sta za prepoznavanje in jasno označevanje vplivnostnega marketinga pri nas pomembna tudi zakon o avdiovizualnih medijskih storitvah (ZAVMS) in zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot-1). Bistvo je povsod isto: vsako oglaševanje mora biti prepoznavno kot oglaševanje.

»Gotovo ni v interesu niti oglaševalca niti vplivneža, da se odločita za sodelovanje, ki ni v skladu z vsemi veljavnimi predpisi,« zapišejo pri Slovenski oglaševalski zbornici (SOZ), ki je samoregulativna organizacija slovenske tržnokomunikacijske stroke ter tako zastopa interese komunikacijske industrije nasproti regulatorjem na nacionalni ravni.

Oglaševanje podjetij v sodelovanju z vplivneži k dosledni prepoznavnosti zavezuje tudi slovenski oglaševalski kodeks (SOK), ki določa, da morajo biti vse naročene in plačane vsebine (oziroma objavljene za drugo obliko nadomestila) jasno označene.

Težava, s katero se srečujejo uporabniki spleta v praksi, pa je ta, da se večina oglasnih vsebin, ki jih objavljajo spletni vplivneži, pojavlja poleg novinarsko-uredniških vsebin, slogovno pa so si precej podobne, zato pogosto le iz konteksta ni mogoče takoj ugotoviti, ali je objava oglaševalska, dodajo pri SOZ. Zato je jasno označevanje tako pomembno, prikrito oglaševanje pa sporno.

»Vplivnež ima na voljo načeloma veliko izbiro oblik, s katerimi lahko oglasne vsebine poudari kot oglaševanje, najlažje pa je, da jih opremi z vidno oznako, ki bo dala jasno vedeti, za kaj gre. Priporočamo, da se uporabi zelo jasna oznaka oglas. Oznaka naj bo na vidnem mestu in vidna, preden uporabnik klikne na oglas ali povezavo,« še pravijo pri SOZ.

Pod okriljem SOZ deluje tudi oglaševalsko razsodišče, ki pa je izključno pristojno za presojo skladnosti oglaševanja z določili SOK, o kateri presoja samo na podlagi pritožbe. Oglaševalsko razsodišče daje tudi mnenja o oglaševanju pred njegovo objavo (tako imenovani copy advice), s čimer se lahko prepreči marsikateri poznejši konflikt.

V zadnjih petih letih na SOZ niso prejeli pritožbe, povezane s trženjem vplivnežev. »A je razsodišče obravnavalo kar nekaj pritožb, ki so se nanašale na kršitve določil SOK o prepoznavanju in označevanju oglaševanja,« navajajo pri SOZ.

Vplivnostni marketing se širi v nove industrije

Kako pa se podjetja oziroma oglaševalci odločajo, s katerimi vplivneži se jim splača sodelovati? »Podjetja sodelujejo z vplivneži, ki imajo močno prisotnost na določeni platformi ali v specifični panogi. Še do pred nedavnim je veljalo, da se je vplivnostni marketing uporabljal v panogah, povezanih z življenjskim slogom, modnim svetom in tehnologijo, vendar se s pojavom novih platform in razvojem digitalnega okolja vplivnostni marketing nenehno prilagaja in širi v nove industrije,« pojasnjuje Sašo Palčič, direktor digitalne agencije Madwise.

Vplivnostni marketing se sicer osredotoča na oglaševanje na družbenih omrežjih, vendar se lahko uporabi tudi na drugih platformah, kot so blogi, YouTube, podkasti, vplivneževe spletne strani ali celo tradicionalni mediji, denimo televizija in tiskani mediji. Ključna je izbira pravih platform, ki najbolje ustrezajo ciljnemu občinstvu in ciljem podjetja, doda Palčič.

Kateri oglaševalski formati vplivnežev pa imajo praviloma največji učinek? Naš sogovornik iz agencije Madwise opiše pet najpogostejših:

  • Sponzorirane objave: gre za objave, za katere so vplivneži plačani in ki vključujejo promocijo izdelkov ali storitev. Načeloma naj bi bile te objave označene kot sponzorirane.

  • Nagradne igre ali darila sledilcem: vplivneži pogosto izvedejo nagradne igre ali ponudijo darila svojim sledilcem v zameno za všečke, komentarje, delitve ali sledenje določenemu računu. Prek teh interakcij se poveča ozaveščenost o izdelku ali storitvi.

  • Kode za popust: vplivneži pogosto delijo edinstvene povezave ali kode za popust, ki sledilcem omogočajo nakup izdelka ali storitve z dodatnim popustom. Vplivneži tako dobijo za objave plačilo, ki pomeni delež od prodaje (affiliate), ali pa prejmejo brezplačne izdelke.

  • Lastne produktne vsebine: vplivneži lahko ustvarijo vsebine, kot so videoposnetki, posnetki odpiranja prejete pošiljke (unboxing), prikazi izdelkov, ocene ali priporočila. Te vsebine potem pošljejo podjetju in jih podjetje samo oglašuje prek svojih kanalov.

  • Spletna podpora različnim promocijskim dogodkom: podjetja se lahko povežejo z vplivneži, da sodelujejo pri dogodkih, predstavitvah izdelkov, promocijah ali drugih marketinških aktivnostih. Vplivneži lahko predstavijo izdelek ali storitev svojim sledilcem na dogodku ali prek različnih platform.

Učinkovitost vplivnežev ter s tem tudi njihovo tržno vrednost in njihove prihodke pa precej določa kakovost njihove baze sledilcev. Bolj kot doseg je torej pomembna kakovost stika vplivneža s svojimi sledilci. Vemo, da je v tujini in na svetovnem trgu veliko vplivnežev z zelo visokimi prihodki. Kaj pa pri nas? »Vplivneži, ki komunicirajo v slovenščini, ne dosežejo tako velikega števila sledilcev kot v tujini, vendar so ti pri oglaševanju najbolj priljubljeni, saj so cenovno dostopni in imajo zelo zagrete sledilce,« pojasni Sašo Palčič. Za konec smo ga vprašali še, koliko lahko naši vplivneži zaslužijo.

»Cena objav je odvisna od števila sledilcev in tega, ali gre za dolgoročno ali enkratno sodelovanje. Prav tako je pomembno, kdo pripravi promocijsko objavo. A lahko rečemo, da vplivneži za objavo na Instagramu dobijo od 30 pa tudi do 500 evrov in več, medtem ko so videoobjave občutno dražje,« sklene Sašo Palčič.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
TOP Gradbeništvo
TOP Gradbeništvo Cement - ali lokalna ali pa draga zgodba

Izšla je majska številka revije Gradbeništvo. Brezplačno si prenesite PDF-različico.

FINANCE
Manager
Milena Štular, Botrstvo: »Verjamem v rek – kar daješ, tudi dobiš nazaj«
Manager
ManagerSmilja Štravs Milena Štular, Botrstvo: »Verjamem v rek – kar daješ, tudi dobiš nazaj« 1

Intervju z Mileno Štular, ustanoviteljico dobrodelnega projekta Botrstvo v Sloveniji, ki je v desetih letih pomagal že skoraj 11 tisoč otrokom v stiski

FINANCE
Oddajate nepremičnino prek Airbnb? To bo morala po novem spletna platforma poročati o vas davkariji
Finance
Tanja Smrekar Oddajate nepremičnino prek Airbnb? To bo morala po novem spletna platforma poročati o vas davkariji

Katere so glavne novosti sprejete novele zakona o davčnem postopku in kaj to pomeni za vse, ki oddajate nepremičnine turistom, pa tudi tiste, ki ponujate prevoze, prodajate blago in storitve prek spletnih platform

FINANCE
IKT
Spletne trgovine se preveč usmerjajo na samo dejanje nakupa
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKTJakob Žorž Spletne trgovine se preveč usmerjajo na samo dejanje nakupa

Več pozornosti bi morale posvetiti zadovoljevanju kupčevih potreb in želja ter mu tudi kaj ponuditi v zameno za nakup

FINANCE
Manager
Zakaj spletne trgovine z lastno stranjo za spremljanje pošiljk prodajo več
PRO
Manager
SPLETNO POSLOVANJE
ManagerFinance prPRO Zakaj spletne trgovine z lastno stranjo za spremljanje pošiljk prodajo več (PRO)

Dostavne službe na svoji spletni strani za sledenje pogosto izpišejo statuse pošiljke tako, da številni kupci ne razumejo dobro, kje je njihova pošiljka. Lastna spletna stran podjetja je zaradi visoke obiskanosti hkrati tudi odlična možnost pospeševanja prodaje.

FINANCE
Inšpekcije na pohodu: kaj te dni gledajo davčniki, delovni in tržni inšpektorji
Finance
Tanja Smrekar Inšpekcije na pohodu: kaj te dni gledajo davčniki, delovni in tržni inšpektorji

Preverili smo tudi, kje se iščejo novi inšpektorji in kakšne so plače

FINANCE
Odbor za finance proti posvetovalnemu referendumu na predlagani dohodninski zakon
Finance
Tanja Smrekar Odbor za finance proti posvetovalnemu referendumu na predlagani dohodninski zakon

Napovedi: manever opozicije proti vladnim dohodninskim spremembam bo zelo verjetno spodletel, saj je odbor za finance zavrnil predlog o posvetovalnem referendumu za predlog NSi o dohodninskih spremembah

FINANCE
Manager
Zakaj spletne trgovine z lastno stranjo za spremljanje pošiljk prodajo več
PRO
Manager
SPLETNO POSLOVANJE
ManagerFinance prPRO Zakaj spletne trgovine z lastno stranjo za spremljanje pošiljk prodajo več (PRO)

Dostavne službe na svoji spletni strani za sledenje pogosto izpišejo statuse pošiljke tako, da številni kupci ne razumejo dobro, kje je njihova pošiljka. Lastna spletna stran podjetja je zaradi visoke obiskanosti hkrati tudi odlična možnost pospeševanja prodaje.