»Mladih ne smemo obsoditi na drugorazrednost v digitalnem svetu 21. stoletja, prav tako pa moramo gospodarstvu in družbi omogočiti, da ostanemo konkurenčni in pripravljeni na vse izzive digitalne dobe. Le z znanjem RIN (računalništvo in informatika, op. ur.) bomo opolnomočeni prebivalci Slovenije lahko snovalci, ne le sledilci digitalne sedanjosti in prihodnosti,« je zapisano v odprtem pismu, ki so ga prejeli predsednik vlade, minister za vzgojo in izobraževanje, ministrica za digitalno preobrazbo ter vodje poslanski skupin v parlamentu.
Pod javno pismo so se podpisali AmCham Slovenija, Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije, Slovensko-nemška gospodarska zbornica, Tehnološki park Ljubljana, Združenje bank Slovenije, Združenje Manager, Združenje delodajalcev Slovenije in Združenje za informatiko in telekomunikacije pri Gospodarski zbornici Slovenije.
Podpisniki od naslovnikov zahtevajo, da se v zakonu o spremembah in dopolnitvah zakona o osnovni šoli kot enega nujnih ukrepov prioritetno opredeli uvedbo obveznega predmeta računalništvo in informatika v osnovne in srednje šole. Pri tem se sklicujejo na priporočilo evropske komisije, da mora biti ena od prioritet držav članic ta, da pospešijo svoj pristop k povečanju digitalnih znanj in veščin. To lahko storijo tako, da digitalne veščine vključijo v vse predmete ali pa uvedejo samostojen predmet.
Kot poudarjajo podpisniki, smo ena redkih držav, ki samostojnega predmeta s področja RIN v osnovni šoli nima. Dijaki in študenti imajo zato težave na univerzitetnem, visokošolskem strokovnem in tudi poklicnem študiju, saj morajo 10-20 odstotkov časa pri predmetih nameniti zapoznelemu pridobivanju temeljnih znanj RIN.
»Slovenski mladi so tako v neprimerno slabšem položaju kot vrstniki, enako pa velja tudi za slovensko gospodarstvo in družbo kot celoto,« opozarjajo podpisniki pisma. Slovensko gospodarstvo opozarja, da letno potrebuje vsaj 5.000 novih IKT strokovnjakov. Ne gre pa le za IKT strokovnjake v ozkem smislu, ampak strokovnjake različnih področij s primernim temeljnim znanjem RIN.
Kot poudarjajmo avtorji pisma, ima RINOS, strokovna delovna skupina za vključitev temeljnih vsebin RIN v slovensko šolstvo, številne odgovore in že postavljen kurikulum ter potrebne rešitve in dinamiko uvajanja predmeta RIN v slovenske osnovne in srednje šole. Prav tako imajo rešitve na področju pridobivanja in izobraževanja ustreznega kadra in obstoječih učiteljev.
Celotno pismo si lahko preberete v spodnjem dokumentu.