Poraba 6,8 l/100km Največja hitrost 180 km/h Cena 20.540 eur
Plusi
  • bogata oprema Instyle
  • cena
  • notranja arhitektura
  • zvočna izolacija
  • delovanje brezstičnega ključa
  • spodobne vozne lastnosti
Minusi
  • cukajoče delovanje hladnega motorja
  • prostor za noge zadaj
  • poraba goriva
  • premalo oblikovnih razlik s Cliom

Če izgleda kot Clio, se pelje kot Clio ter celo stane podobno kot Clio, potem je lahko le Renault. Ne bo povsem držalo, saj se lahko na njemu namesto romba bleščijo tudi trije diamanti (Mitsu = tri, Bishi = kamni/diamanti – jap.). Japonski proizvajalec ima namreč v svoji ponudbi tudi Cliovega dvojčka, ki sliši na ime Colt.

Stari znanec

Ime »žrebička« (Colt – angl.) je zelo pogosto omenjeno v Mitsubishijevem leksikonu. Z njim je že vse od leta 1962 dalje označeval najrazličnejše avtomobilske modele, med katerimi so bili celo poltovornjaki. Vseeno pa oznako Colt morda še najbolj povezujemo z malim mestnim avtomobilom, ki pa smo ga v Misubishijevih salonih zaman iskali v zadnjem desetletju. Vse do lanskega junija, ko so se na spletnih portalih znašle prve slike serijske izvedbe sedme generacije.

MITSUBISHI COLT 29In kdor je ob tem poznavalsko pripomnil, da je Coltove linije že nekje videl, se vsekakor ni motil. Pri novem Mitsubishijevem predstavniku segmenta B gre namreč za podvojenega Clia, kateremu so le malenkostno predrugačili sprednjo masko (Dynamic Shield) ter zamenjali embleme in napise. No, pa saj tovrstno preznačkanje avtomobilskih modelov ni nič novega, saj poznamo kar nekaj tovrstnih primerov. Še posebej v razredu gospodarskih vozil (npr. Volkswagen Caddy, Ford Tourneo) ter seveda tudi drugje (npr. Audi A4/Seat Exeo, Toyota Yaris/Mazda2 Hybrid, Toyota Corolla/Suzuki Swace). Na ta način želijo proizvajalci prihraniti pri stroških razvoja ter predstaviti povsem nov model v čim krajšem času. A pozor! Marsikatera tovrstna rešitev se je v preteklosti izkazala podobno neuspešna kot nakup računalnikov na Ministrstvu za digitalno preobrazbo. Saj ni bilo povsem jasno, komu so sploh namenjeni! Spomnite se zgolj na »Toyotin« Cygnet, s pomočjo katerega so želeli pri Aston Martinu zmanjšati povprečni izpust CO2 pri svojih modelih, a doživeli popoln prodajni neuspeh (zgolj 600 primerkov na evropskih tleh).

Kakorkoli že, pri Mitsubishiju so se pri ustvarjanju novega Colta odločili, da najdejo preprostejšo oziroma vmesno rešitev znotraj koncerna ter se dogovorili z Renaultom. Podobno zgodbo so spisali tudi pri novem športno uporabnemu križancu ASX, ki je najtesneje povezan s Capturjem. In pod črto je vseeno potrebno priznati, da tovrstna rešitev ni tako napačna, saj aktualna izvedba Clia velja za enega bolj simpatičnih predstavnikov tega razreda.

Copy-paste

MITSUBISHI COLT 13Verjetno ni presenečenje, da sta si Colt in Clio tudi v notranjosti povsem enaka, saj zgolj logotip na volanu izdaja, za katero znamko gre. In čeprav pri zadnji izvedbi Clia ne gre ravno za najbolj nov model, saj ga poznamo že pet let, še vedno deluje dovolj sveže in Japoncem res ni potrebno skrbeti, da bi bil njihov Colt prehitro zastarel. Po drugi strani pa si le ne predstavljam, da bi ostal na trgu še vsaj 8 do 9 let, kolikor je te dni povprečna življenjska doba modela. Stavim, da bodo Mitsubishijevi inženirji predstavili 8. generacija Colta bistveno prej kot čez dva olimpijska cikla!

Novi Mitsubishijev Colt, ki ima –  zanimivo – v svojem imenu tri iste črke (od štirih) kot francoski original, se tako ponaša z enakimi rešitvami ter enako všečno notranjo arhitekturo, ki še vedno velja za eno lepših v tem razredu. Manjši zob časa je načel zgolj infozabavno enoto, ki ni tako odzivna in hitra (še posebej pri navigaciji) kot pri novejši konkurenci (npr. Hyundai i20).

MITSUBISHI COLT 26Sedenje je tako spredaj kakor tudi zadaj dovolj spodobno, res pa vsaj zadaj sedeči potniki ne smejo pričakovati čudežev (dokaj skopo odmerjen prostor za stopala). Pri slednjem ga zna že malce bolj nizkocenovni ter mersko manjši Suzuki Swift ugnati v kozji rog. Hvalevreden je izbor notranjih materialov (npr. mehka plastika), število fizičnih gumbov (tudi pri klimatski napravi) ter pregledni in prav nič načičkani digitalni merilniki.

Za razliko od francoskega izdelka so opremski paketi nekoliko bolj bogati, pri čemer boste pri najvišjem Instyle le stežka našli manjkajoč element (ogrevan volan, radarski tempomat, 360-stopinjska kamera, navigacija, Bose ozvočenje, …). Za eno boljših rešitev je še vedno moč oceniti tudi delovanje brezstičnega ključa ob približevanju oziroma oddaljevanju od avtomobila.

 

Najpogostejši

Pri malih avtomobilih, ki imajo v veliki meri vlogo drugega družinskega avtomobila, je cena še vedno eden glavnih dejavnikov pri nakupu. Zato kupci tovrstnih vozil tudi pri pogonskih sklopih iščejo čim bolj optimalno opcijo, ki bi morala zadovoljiti najširši spekter voznikov.

MITSUBISHI COLT 28Pri Mitsubishiju v tem trenutku ponujajo tri različice, med katerimi pa je verjetno ravno srednja tista najbolj primerna. Dobro znani litrski agregat TCe, pri katerem ne boste našli prav nobenega napisa »Made in Japan«, se ponaša z 90 konji največje moči ter ponuja vozniku občutek, da je v praksi živahnejši, kot to obljubljajo tehnični podatki (12,2 s od 0 do 100 km/h). Mali trivaljnik, ki ga sicer ob hladnih zagonih pesti že poznano rahlo cukanje, namreč pokaže precej veselja že v nizkih vrtljajih ter se dodobra razživi med 3 in 4 tisočaki. Resda pa ne mara pretiranega siljenja v rdeče, kar nakaže tudi s svojim zvokom (beri: glasnost). Vsekakor pa prepriča s prožnostjo ter povsem zadovoljivo zalogo moči, poraba goriva pa bi lahko bila vseeno malce nižja. Malce manj kot 7 litrov na sto prevoženih kilometrov pač ni nekaj, s čimer bi se človek hvalil naokrog. Šeststopenjski menjalnik je korekten in nič več ter nič manj od tega. Med hitrejšimi pretikanji bi namreč lahko bil natančnejši.

V vožnji ponuja Colt precej odrasle občutke, kakršnih smo bili še pred kratkim vajeni v razredu višje. Podvozje ponuja dober kompromis vsem tistim, ki cenijo tako udobje kot športnost, volanski mehanizem pa je spodobno komunikativen. Kdor se spomni Renaultovih malčkov prejšnjih generacij, bo ugotovil, da so Francozi vsaj v tem elementu naredili kvantni preskok!

Pravi kaliber?

MITSUBISHI COLT 03Ob ogledu novega Colta se je marsikdo upravičeno spraševal, zakaj kupec tovrstnega vozila ne bi raje pogledoval po originalu, ki se nenazadnje ponaša tudi s slovenskim poreklom. A ker je v tem razredu končna cena še kako pomembna, Mitsubishijev malček prepričuje z malenkost ugodnejšo ceno, ki je – tako na hitro – za približno dober tisočak nižja kot pri podobno opremljenemu in motoriziranemu Cliu. Ob tem vam ponujajo še 5-letno tovarniško garancijo. Po drugi strani lahko omenjene prednosti kaj hitro razvodenijo ob potencialnih Renaultovih akcijah, ki so postale pri Francozih že kar nekako tradicionalne.

A se bo lahko voznik Colta po drugi strani pohvalil, da ima precej bolj redko vozilo, ki ga ne boste videli ravno za vsakih vogalom. Kar pa je lahko včasih tudi določena prednost. Vsekakor pa je novi Colt – pa četudi v Renaultovi preobleki – ravno pravega kalibra za osvajanje trga mestnih avtomobilov (Polo, 208, Corsa, …), ki ga sicer dodobra ogrožajo športno uporabni križanci.

Tekst in foto: Urban Acman.

Rezultati testa

  • Pogonski sklop
    Znani Renaultov TCe agregat velja za najoptimalnejšo pogonsko opcijo v novem Coltu, saj prepriča z zadovoljivo zalogo moči ter spodobno prožnostjo. Malce cukajoč ob hladnem motorju.
    8
  • Notranjost
    Četudi so Coltov original predstavili že pred petimi leti, še vedno velja za enega simpatičnejših v tem razredu. Da gre za Mitsubishija, izdaja zgolj logotip treh diamantov na volanu.
    8
  • Opremljenost
    Najbogatejši paket Instyle prinaša posamezne elemente, ki jih je potrebno pri Renaultovem originalu z najdražjim paketom Iconic Esprit Alpine še vedno doplačati (360-stopinjska kamera, ogrevani sedeži, Bose ozvočenje).
    10
  • Vozne lastnosti
    Coltovo podvozje ponuja dober kompromis med udobjem in športnostjo, s čimer nagovarja zelo širok spekter voznikov. Zelo soliden volanski mehanizem.
    7
  • Gospodarnost
    Za razliko od francoskega brata je njegova cena malenkostno nižja, kar pa se lahko kaj hitro spremeni ob potencialnih Renaultovih akcijah. Ne najbolj posrečena poraba.
    7
  • Zmogljivost
    Od 90 turbobencinskih konjev sicer ne smete pričakovati čudežev, a vseeno zelo zadovoljivo opravljajo svoje delo. Na trenutke je celo bolj iskriv, kot to kažejo tehnični podatki.
    7
  • Sklep
    Colt je sprejemljiva rešitev za znamko Mitsubishi, da se znova pojavi v enem najbolj zaželenih avtomobilskih segmentov na stari celini ter verjetno zgolj vmesna stopnja do nove generacije. Za razliko od originala je malenkost cenejši ter bo – kar je marsikomu celo všeč – precejšnja redkost na cestah.
    7.8

Tehnični podatki vozila

cena osnovnega modela (€) 15.590
cena testnega vozila (€) 20.540
dolžina × širina × višina (mm) 4.053 x 1.798 x 1.439
dovoljena masa vozila (kg) 1.570
emisija CO2 (g/km) 116-118
garancija (splošna/prerjavanje/mobilna) 5/12/5
gibna prostornina (cm3) 999
masa praznega vozila (kg) 1.172
medosna razdalja (mm) 2.583
menjalnik/pogon 6-stopenjski ročni/spredaj
največja hitrost (km/h) 180
največja moč (kW/KM pri vrt/min) 67/91 pri 4.600
največji navor (Nm pri vrt/min) 160 pri 2.000-3.750
namestitev motorja spredaj prečno
napake med testom brez napak
obračalni krog (m) 10,4
osnovna cena vozila (€) 19.990
pnevmatike 205/45 R17
poraba goriva na testu (l/100 km) 6,8
poraba goriva po ECE (l/100 km) 5,1-5,2
pospešek 0-100 km/h (s) 12,2
prostornina posode za gorivo (l) 42
prostornina prtljažnika (l) 391
število valjev/ventilov 3/12
vrsta motorja turbobencinski
zavore spredaj/zadaj kolutne/kolutne
Prikaži več Skrij

Mnenja uporabnikov

1 komentar za "Povratek med male mestne avtomobile"


8 dni 12 minute nazaj

sem pa ljubitelj cukanja res, spominja me na neke druge čase, ko smo sami mal pobrusili svečke . Super..

 
Inženirski presežek za vozniške sladokusce
Naj živi klasika!