Članki

DeltaHub: Mladim ni treba v tujino, mi jim lahko damo dovolj izzivov

Jan Forsthuber, direktor DeltaHuba, prejemnika naziva najpodjetniška ideja 2021/22, je prepričan, da so dobro okolje za razvoj mladih strokovnjakov
27.06.2022 14:15
Čas branja: 6 min
DeltaHub: Mladim ni treba v tujino, mi jim lahko damo dovolj izzivov
Ekipa DeltaHuba je v povprečju stara 23 let in podjetništva se učijo predvsem iz vsakodnevne prakse. Foto: Aleš Beno

Kipec za najpodjetniško idejo 2021/22 je ekipa DeltaHuba postavila v sobo za dizajn in tam bo še nekaj tednov do namestitve polic za vse dosedanje nagrade. Iz Ljubljanskega univerzitetnega inkubatorja se je namreč 12-članska ekipa, ki je v povprečju stara 23 let, nedavno preselila. Četudi so novi prostori nekajkrat večji od prejšnjih, ekipa še naprej dela kot eno – mize in stole so postavili kompaktno kot gnezdo v eno sobo.

Zato je interakcija med njimi konstantna in nemotena, o čemer smo se prepričali tudi med našim prvim obiskom DeltaHuba po končanem izboru Najpodjetniška ideja. DeltaHub je bil namreč s carpiom, ki preprečuje poškodbe zapestja ob dolgotrajni uporabi računalniške miške, prepoznan za najpodjetniško idejo 2021/22.

Sami vedo, kaj je res dobro

»Prav posebej se za prejeto nagrado nismo pohvalili. Tega očitno ne potrebujemo, saj sami dobro vemo, kdaj res dobro delamo, in ob tem čutimo notranje zadovoljstvo. To nam je dovolj. Imamo pa zelo visoke cilje in pričakovanja. V prvem polletju jih zaradi negotovih razmer na trgu nismo dosegli,« opisuje Jan Forsthuber, izvršni direktor DeltaHuba, ob Primožu Erjavcu in Amadeju Tausesu soustanovitelj podjetja, ki deluje od novembra 2019.

»No, verjetno bi se pa vseeno morali večkrat potrepljati po ramenih in pohvaliti,« v smehu pokomentira Forsthuber, ki edini ni iz Celja, od koder prihajata Erjavec in Tauses, zato so njihovi prvi izdelki nastajali prav tam. Podjetje pa imajo še naprej uradno registrirano v Celju.

Sodelavci in prijatelji

»Smo zelo komplementarna trojica, kar smo ugotovili na tekmovanju Kikštarter leta 2019, ko smo prvič delali kot ekipa in tudi začeli razvijati carpio. Znanja in izkušnje odlično prepletamo, zaradi česar smo pri projektu hitro napredovali. In potem tudi nismo kaj veliko razmišljali, temveč smo šli takoj v akcijo,« opisuje direktor prve tedne skupnega dela trojke, ki sestavlja srce DeltaHuba.

Ekipa raste predvsem na temelju prijateljstev in poznanstev. Dva sodelavca sta nekdanja košarkarja tako kot Forsthuber. »Tako smo vedeli, kakšne sodelavce lahko dobimo, oni pa so vedeli, kakšne ambicije imamo in kaj nam je uspelo narediti ter kaj potrebujemo. Predvsem pa so vedeli, da se bodo pri nas lahko veliko naučili. Glavno je, da ljudje radi delajo, kar delajo,« pripoveduje vodja ekipe, v kateri je polovica deklet.

»Pri nas imamo vsakodnevno veliko zanimivih izzivov in mladim strokovnjakom ni treba hoditi na delo v tujino, saj jim mi lahko damo izzive, z reševanjem katerih bodo strokovno in osebnostno rasli.«

Novi izdelki bodo pravi kazalnik

Podjetje, ki v svojo filozofijo enostavno ne more sprejeti miselnosti, da se nekaj ne da narediti, je lani ustvarilo slaba dva milijona evrov prihodkov, na trg v kratkem dajejo carpio za igričarje, iz razvoja prihajajo letos še štirje izdelki. »Novi izdelki bodo pokazali, koliko smo dejansko dobri. Res je, da smo lani dosegli dobre rezultate, ki pa lahko hitro izginejo, če se ne premikaš v pravo smer.«

In kako lahko tako dobro dela ekipa, v kateri dejansko prevladujejo študenti? »Zelo so odgovorni. Vsi so začeli delati v sestavljanju in pakiranju, postopoma pa prevzemali odgovornejše naloge. Večini je to prva služba in vsega so se naučili skupaj z nami. Podjetništva se ne moreš naučiti v šoli, temveč s tem, ko ga živiš,« je prepričan Forsthuber.

Ekipa deluje v enem prostoru (open office), saj menijo, da ima ta pristop številne prednosti. Ko so iskali ime za carpio za igričarje, ki so ga začeli razvijati pred slabim letom in na trg prihaja te dni, so staknili glave, nanizali več imen, glasovali in v petih minutah izbrali ime. »Če se ne organiziraš dobro, prihaja tudi do distrakcije, ampak za zdaj nam gre dobro,« v smehu pokomentira Forsthuber.

Tudi za digitalne nomade

V digitalni marketing vlagajo četrtino prihodkov. V pospešene marketinške dejavnosti so vključili tudi organizacijo turnirja za igričarje. Spletna prodaja je sicer po koncu epidemije upadla, izboljšanje pričakujejo ob predstavitvi novih produktov na trgu. V razvoju imajo poleg carpia gaming še štiri nove izdelke, dinamiko petih novih izdelkov na leto pa nameravajo ohranjati. Letos naj bi luč sveta zagledal tudi pripomoček za digitalne nomade, torej tiste, ki ne delajo vedno za pisalno mizo.

»Idej imamo veliko, s pomočjo 3D-tiskalnika izdelke lahko tudi hitro stestiramo, izziv pa sta optimizacija in priprava na serijsko proizvodnjo. Trenutno jo imamo na Kitajskem in ta komunikacija je res zapletena. Dobiti dobre proizvajalce in partnerje je izziv. Zato je letošnji cilj najti partnerja za proizvodnjo v Evropi.« S tem si bodo zagotovili tudi več varnosti, saj je zaradi dogajanja na globalnem trgu dobavna veriga ves čas na preizkušnji. Partnerje bodo iskali tudi v Sloveniji.

Zakaj so pomembni vplivneži z Youtuba?

Nadgradili bodo sodelovanje z vplivneži z Youtuba – spomnimo, prav eden od njih je na začetku delovanja DeltaHuba pripomogel, da je carpio postal globalno prepoznan. »Pri sodelovanju s takim vplivnežem ne gre samo za to, koliko neposredno vpliva na prodajo, temveč ima to zagotovo dolgoročne učinke tako na prodajo kot na druga sodelovanja, denimo pridobivanje distributerjev. Še naprej bomo prodajali tudi prek Amazona, četudi imamo raje prodajo prek svoje spletne strani. Tako imamo boljši stik s svojimi kupci, kupci nas bolje spoznajo in bodo zagotovo še kaj kupili od nas, saj jim naši izdelki rešujejo podobne probleme,« pojasnjuje Forsthuber.

Tudi zato jih najdemo samo v manjših specializiranih trgovinah. »Naše stranke so ljudje, ki so ure in ure za računalnikom in zato vložijo veliko denarja v dobro urejeno delovno okolje z vsem, kar jim izboljšuje produktivnost in ergonomijo ter preprečuje poškodbe,« poudarja direktor DeltaHuba.

Za zdaj imajo res srečno roko

Ekipa letos načrtuje lansko prodajo povečati vsaj za polovico, veliko stavijo na zadnje četrtletje, ki je prodajno ponavadi najbolj uspešno. Ukvarjajo se z dodatno optimizacijo logistike, ki jim pomeni največji strošek in vzame tudi veliko časa. Ker želijo, da novi izdelki čim hitreje prihajajo na trg, bodo zadnjo fazo proizvodnje enega od njih zaupali italijansko-kitajskemu partnerju, ki ima s takimi produkti že izkušnje.

Dokaj srečno roko so imeli tudi pri izbiri prevzemnih centrov, saj z dostavo v ZDA, denimo, nimajo težav. »Zanimivo je, kako dobro delamo z ljudmi, ki jih nikoli nismo videli v živo. Tako pri prevzemnih centrih kot pri proizvodnji, ki poteka na Kitajskem, kamor do zdaj sploh še nismo mogli iti,« razmišlja Forsthuber.

Stroški dostave in izdelka so sicer drastično poskočili, vendar pa dostopno ceno vseeno lahko dosegajo, ker je izdelek lahek in majhen.

Kaj je podjetništvo

»Podjetništvo je odrekanje in trdo delo. In šele s časom se pokaže, ali bo tvojemu podjetju zares uspelo. Kakovostni izdelki so glavni. Mi se ukvarjamo predvsem sami s sabo in ne toliko s konkurenco, četudi je na našem področju močna. Pomembno je, da vemo, kje smo in kje se še lahko izboljšamo,« komentira direktor DeltaHuba, ki si drugačne poti kot podjetniške ne bi izbral. »Svoboda za ustvarjanje je ključna. In to ponujamo tudi svojim sodelavcem. Po naravi sem zelo radoveden. Prepriča me tudi kompleksnost izzivov, s katerimi se moramo soočiti, in raznolikost področij. Kot menedžer moraš biti zelo razgledan in moraš razumeti različna področja.«

Prodaja podjetja?

In kako solastniki razmišljajo o prihodnosti DeltaHuba? »Dvigniti ga želimo na naslednjo raven. Nismo še dovolj zreli za prodajo. Najprej moramo videti, ali znamo z novimi izdelki prepričati dosedanje kupce, da nam še naprej zaupajo.«

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Članki
Najpodjetniška ideja 2021/22 je DeltaHub!
Finance
FinanceJana Petkovšek Štakul Najpodjetniška ideja 2021/22 je DeltaHub!

Časnik Finance je razglasil najpodjetniško idejo 2021/22, za katero se je potegovalo deset finalistov – od različnih platform do ergonomije, hrane, pijač in fitnesa.

FINANCE
KingsBox želi z opremo, izdelano v Evropi, še na Kitajsko
Finance
Jana Petkovšek Štakul KingsBox želi z opremo, izdelano v Evropi, še na Kitajsko

Sežanski KingsBox, najpodjetniška ideja 2020/21, je končno zaščitil svoje izdelke proti kopiranju na Kitajskem, kamor želi prodreti prihodnje leto

FINANCE
Članki
Spet v živo: v ponedeljek izbiramo najpodjetniško idejo leta!
Finance
FinanceJana Petkovšek Štakul Spet v živo: v ponedeljek izbiramo najpodjetniško idejo leta! 1

Za naziv najpodjetniška ideja leta se poteguje deset finalistov – od različnih platform do ergonomije, hrane, pijač in fitnesa

FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico
OGLAS
Finance
Finance PR Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico (OGLAS)

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

Tovarna
Dobre prakse
(fotoreportaža) TEM Čatež z 10-milijonsko naložbo po petih letih pred novim razvojnim preskokom
Tovarna leta
Dobre prakseSabina Petrov (fotoreportaža) TEM Čatež z 10-milijonsko naložbo po petih letih pred novim razvojnim preskokom

V podjetju, kjer na leto izdelajo 18 milijonov kosov elektromateriala, od tega največ inštalacijskih stikal in vtičnic, spet vlagajo v širitev proizvodno-skladiščnih prostorov in tehnologijo

FINANCE
Veliki cilji podjetnikov
Finance
Jure Mikuž Veliki cilji podjetnikov 1

Podjetniki, ki se lotevate novih podvigov, imejte v mislih, da bo razvoj vašega podjetja trajal več kot le eno olimpijsko obdobje. Skladno s tem si poiščite tudi dolgoročne cilje, ki bodo aktualni tudi potem, ko bodo vsi trenutno najbolj vroči trendi že zdavnaj le še obledel spomin.

FINANCE
Kdo so inovativni dijaki, ki bodo poleti raje razvijali svoj izdelek, kot pa lenarili   
Finance
Jana Petkovšek Štakul Kdo so inovativni dijaki, ki bodo poleti raje razvijali svoj izdelek, kot pa lenarili    2

Podjetni dijaki STPŠ Trbovlje, Roj Klopčič, Dominik Janc, Danijel Tomić in Jan Lah Škrbec, bodo izdelali škrinco, švicarski nož 21. stoletja

FINANCE
PMM
Občina Logatec z družbo T-2 v nadgradnjo platforme Logatec Supermesto
PRO
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostFinance prPRO Občina Logatec z družbo T-2 v nadgradnjo platforme Logatec Supermesto (PRO)

Platforma bo po besedah župana Berta Menarda služila kot centralno mesto za dostop do informacij in občinskih storitev za zaposlene na občini, občane ter obiskovalce. V prihodnosti nameravajo namreč vanjo dodati še več storitev, ki bodo olajšale komunikacijo z občino in uporabo občinskih storitev prek mobilnih ali spletnih aplikacij.