Kipec za najpodjetniško idejo 2021/22 je ekipa DeltaHuba postavila v sobo za dizajn in tam bo še nekaj tednov do namestitve polic za vse dosedanje nagrade. Iz Ljubljanskega univerzitetnega inkubatorja se je namreč 12-članska ekipa, ki je v povprečju stara 23 let, nedavno preselila. Četudi so novi prostori nekajkrat večji od prejšnjih, ekipa še naprej dela kot eno – mize in stole so postavili kompaktno kot gnezdo v eno sobo.
Zato je interakcija med njimi konstantna in nemotena, o čemer smo se prepričali tudi med našim prvim obiskom DeltaHuba po končanem izboru Najpodjetniška ideja. DeltaHub je bil namreč s carpiom, ki preprečuje poškodbe zapestja ob dolgotrajni uporabi računalniške miške, prepoznan za najpodjetniško idejo 2021/22.
Sami vedo, kaj je res dobro
»Prav posebej se za prejeto nagrado nismo pohvalili. Tega očitno ne potrebujemo, saj sami dobro vemo, kdaj res dobro delamo, in ob tem čutimo notranje zadovoljstvo. To nam je dovolj. Imamo pa zelo visoke cilje in pričakovanja. V prvem polletju jih zaradi negotovih razmer na trgu nismo dosegli,« opisuje Jan Forsthuber, izvršni direktor DeltaHuba, ob Primožu Erjavcu in Amadeju Tausesu soustanovitelj podjetja, ki deluje od novembra 2019.
»No, verjetno bi se pa vseeno morali večkrat potrepljati po ramenih in pohvaliti,« v smehu pokomentira Forsthuber, ki edini ni iz Celja, od koder prihajata Erjavec in Tauses, zato so njihovi prvi izdelki nastajali prav tam. Podjetje pa imajo še naprej uradno registrirano v Celju.
Sodelavci in prijatelji
»Smo zelo komplementarna trojica, kar smo ugotovili na tekmovanju Kikštarter leta 2019, ko smo prvič delali kot ekipa in tudi začeli razvijati carpio. Znanja in izkušnje odlično prepletamo, zaradi česar smo pri projektu hitro napredovali. In potem tudi nismo kaj veliko razmišljali, temveč smo šli takoj v akcijo,« opisuje direktor prve tedne skupnega dela trojke, ki sestavlja srce DeltaHuba.
Ekipa raste predvsem na temelju prijateljstev in poznanstev. Dva sodelavca sta nekdanja košarkarja tako kot Forsthuber. »Tako smo vedeli, kakšne sodelavce lahko dobimo, oni pa so vedeli, kakšne ambicije imamo in kaj nam je uspelo narediti ter kaj potrebujemo. Predvsem pa so vedeli, da se bodo pri nas lahko veliko naučili. Glavno je, da ljudje radi delajo, kar delajo,« pripoveduje vodja ekipe, v kateri je polovica deklet.
»Pri nas imamo vsakodnevno veliko zanimivih izzivov in mladim strokovnjakom ni treba hoditi na delo v tujino, saj jim mi lahko damo izzive, z reševanjem katerih bodo strokovno in osebnostno rasli.«
Novi izdelki bodo pravi kazalnik
Podjetje, ki v svojo filozofijo enostavno ne more sprejeti miselnosti, da se nekaj ne da narediti, je lani ustvarilo slaba dva milijona evrov prihodkov, na trg v kratkem dajejo carpio za igričarje, iz razvoja prihajajo letos še štirje izdelki. »Novi izdelki bodo pokazali, koliko smo dejansko dobri. Res je, da smo lani dosegli dobre rezultate, ki pa lahko hitro izginejo, če se ne premikaš v pravo smer.«
In kako lahko tako dobro dela ekipa, v kateri dejansko prevladujejo študenti? »Zelo so odgovorni. Vsi so začeli delati v sestavljanju in pakiranju, postopoma pa prevzemali odgovornejše naloge. Večini je to prva služba in vsega so se naučili skupaj z nami. Podjetništva se ne moreš naučiti v šoli, temveč s tem, ko ga živiš,« je prepričan Forsthuber.
Ekipa deluje v enem prostoru (open office), saj menijo, da ima ta pristop številne prednosti. Ko so iskali ime za carpio za igričarje, ki so ga začeli razvijati pred slabim letom in na trg prihaja te dni, so staknili glave, nanizali več imen, glasovali in v petih minutah izbrali ime. »Če se ne organiziraš dobro, prihaja tudi do distrakcije, ampak za zdaj nam gre dobro,« v smehu pokomentira Forsthuber.
Tudi za digitalne nomade
V digitalni marketing vlagajo četrtino prihodkov. V pospešene marketinške dejavnosti so vključili tudi organizacijo turnirja za igričarje. Spletna prodaja je sicer po koncu epidemije upadla, izboljšanje pričakujejo ob predstavitvi novih produktov na trgu. V razvoju imajo poleg carpia gaming še štiri nove izdelke, dinamiko petih novih izdelkov na leto pa nameravajo ohranjati. Letos naj bi luč sveta zagledal tudi pripomoček za digitalne nomade, torej tiste, ki ne delajo vedno za pisalno mizo.
»Idej imamo veliko, s pomočjo 3D-tiskalnika izdelke lahko tudi hitro stestiramo, izziv pa sta optimizacija in priprava na serijsko proizvodnjo. Trenutno jo imamo na Kitajskem in ta komunikacija je res zapletena. Dobiti dobre proizvajalce in partnerje je izziv. Zato je letošnji cilj najti partnerja za proizvodnjo v Evropi.« S tem si bodo zagotovili tudi več varnosti, saj je zaradi dogajanja na globalnem trgu dobavna veriga ves čas na preizkušnji. Partnerje bodo iskali tudi v Sloveniji.
Zakaj so pomembni vplivneži z Youtuba?
Nadgradili bodo sodelovanje z vplivneži z Youtuba – spomnimo, prav eden od njih je na začetku delovanja DeltaHuba pripomogel, da je carpio postal globalno prepoznan. »Pri sodelovanju s takim vplivnežem ne gre samo za to, koliko neposredno vpliva na prodajo, temveč ima to zagotovo dolgoročne učinke tako na prodajo kot na druga sodelovanja, denimo pridobivanje distributerjev. Še naprej bomo prodajali tudi prek Amazona, četudi imamo raje prodajo prek svoje spletne strani. Tako imamo boljši stik s svojimi kupci, kupci nas bolje spoznajo in bodo zagotovo še kaj kupili od nas, saj jim naši izdelki rešujejo podobne probleme,« pojasnjuje Forsthuber.
Tudi zato jih najdemo samo v manjših specializiranih trgovinah. »Naše stranke so ljudje, ki so ure in ure za računalnikom in zato vložijo veliko denarja v dobro urejeno delovno okolje z vsem, kar jim izboljšuje produktivnost in ergonomijo ter preprečuje poškodbe,« poudarja direktor DeltaHuba.
Za zdaj imajo res srečno roko
Ekipa letos načrtuje lansko prodajo povečati vsaj za polovico, veliko stavijo na zadnje četrtletje, ki je prodajno ponavadi najbolj uspešno. Ukvarjajo se z dodatno optimizacijo logistike, ki jim pomeni največji strošek in vzame tudi veliko časa. Ker želijo, da novi izdelki čim hitreje prihajajo na trg, bodo zadnjo fazo proizvodnje enega od njih zaupali italijansko-kitajskemu partnerju, ki ima s takimi produkti že izkušnje.
Dokaj srečno roko so imeli tudi pri izbiri prevzemnih centrov, saj z dostavo v ZDA, denimo, nimajo težav. »Zanimivo je, kako dobro delamo z ljudmi, ki jih nikoli nismo videli v živo. Tako pri prevzemnih centrih kot pri proizvodnji, ki poteka na Kitajskem, kamor do zdaj sploh še nismo mogli iti,« razmišlja Forsthuber.
Stroški dostave in izdelka so sicer drastično poskočili, vendar pa dostopno ceno vseeno lahko dosegajo, ker je izdelek lahek in majhen.
Kaj je podjetništvo
»Podjetništvo je odrekanje in trdo delo. In šele s časom se pokaže, ali bo tvojemu podjetju zares uspelo. Kakovostni izdelki so glavni. Mi se ukvarjamo predvsem sami s sabo in ne toliko s konkurenco, četudi je na našem področju močna. Pomembno je, da vemo, kje smo in kje se še lahko izboljšamo,« komentira direktor DeltaHuba, ki si drugačne poti kot podjetniške ne bi izbral. »Svoboda za ustvarjanje je ključna. In to ponujamo tudi svojim sodelavcem. Po naravi sem zelo radoveden. Prepriča me tudi kompleksnost izzivov, s katerimi se moramo soočiti, in raznolikost področij. Kot menedžer moraš biti zelo razgledan in moraš razumeti različna področja.«
Prodaja podjetja?
In kako solastniki razmišljajo o prihodnosti DeltaHuba? »Dvigniti ga želimo na naslednjo raven. Nismo še dovolj zreli za prodajo. Najprej moramo videti, ali znamo z novimi izdelki prepričati dosedanje kupce, da nam še naprej zaupajo.«