Podjetja 11.9.2023 12:00

Podjetje Proalp ohranja in nadgrajuje tržiško čevljarsko tradicijo

Tržič, 11. septembra - Tržič je že dolgo poznan kot mesto čevljarjev, kar vsako leto v začetku septembra poudarja s tradicionalno Šuštarsko nedeljo. Tradicija izdelave čevljev se nadaljuje kljub propadu nekdanjega paradnega konja, tovarne Peko. Nadaljuje jo tudi podjetje Proalp, ki z veliko mero ročnega dela izdeluje obutev iz naravnih materialov.

Kranj. Prodajalna obutve podjetja Proalp. Foto: Tinkara Zupan/STA

Kranj.
Prodajalna obutve podjetja Proalp.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Kranj. Prodajalna obutve podjetja Proalp. Foto: Tinkara Zupan/STA

Kranj.
Prodajalna obutve podjetja Proalp.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Kranj. Prodajalna obutve podjetja Proalp. Foto: Tinkara Zupan/STA

Kranj.
Prodajalna obutve podjetja Proalp.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Kranj. Prodajalna obutve podjetja Proalp. Foto: Tinkara Zupan/STA

Kranj.
Prodajalna obutve podjetja Proalp.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Kranj. Prodajalna obutve podjetja Proalp. Foto: Tinkara Zupan/STA

Kranj.
Prodajalna obutve podjetja Proalp.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Kranj. Prodajalna obutve podjetja Proalp. Foto: Tinkara Zupan/STA

Kranj.
Prodajalna obutve podjetja Proalp.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Kranj. Prodajalna obutve podjetja Proalp. Foto: Tinkara Zupan/STA

Kranj.
Prodajalna obutve podjetja Proalp.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Kranj. Prodajalna obutve podjetja Proalp. Foto: Tinkara Zupan/STA

Kranj.
Prodajalna obutve podjetja Proalp.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Kranj. Prodajalna obutve podjetja Proalp. Foto: Tinkara Zupan/STA

Kranj.
Prodajalna obutve podjetja Proalp.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Ustanovitelj in direktor podjetja Proalp, ki deluje od leta 1997, je Matej Slapar. Svojo kariero je začel kot razvojnik v Peku, ki je bil znan po izdelavi zelo kvalitetne modne obutve. Proalp je ustvaril z vizijo izdelovanja kakovostne obutve, ki je iz prvovrstnih naravnih materialov, ki je trpežna in ki je najboljša za stopala.

V podjetju, v katerem je danes 25 zaposlenih, izdelujejo obutev, ki podpira naravne funkcije stopal. Poleg tega jim je že vse od vsega začetka izziv tudi razvoj pohodniške in gorniške obutve, saj Tržič obdaja gorski svet, v katerem obutev dnevno preizkušajo. Čevlje izdelajo tudi po individualnih potrebah strank in jih prilagodijo deformirani nogi.

Čevlje izdelujejo z veliko mero ročnega dela, v izdelavo pa vključujejo vedno nova znanja. "Bistveni del naše dejavnosti je nenehen razvoj, ves čas stremimo k uporabi naravnih materialov, da ustvarimo v čevlju optimalno klimo tudi ob celodnevnem nošenju," pojasnjujejo v Proalpu in dodajajo, da veliko pozornosti namenijo tudi zunanji obliki čevlja, da je všečen in privlačen.

Pri izbiri materialov dajejo velik poudarek njihovemu poreklu. Na prvem mestu so komponente, ki so izdelane v Sloveniji, vendar pa, kot priznavajo, ne gre brez dobav iz severne Italije, kjer je čevljarska industrija zelo močna. Pri nabavi materialov se jim zdi bistveno, da imajo s proizvajalci neposreden stik, tako z mnogimi podjetji uspešno sodelujejo že ves čas.

Kot pojasnjujejo v Proalpu, se je v zadnjih desetletjih v svetovnem merilu marsikaj spremenilo. V preteklosti so bile čevljarske delavnice, kakršna je njihova, nekaj običajnega, zatem pa so glavno vlogo prevzele svetovne korporacije in marsikaj se je razvilo v netrajnostno smer. V Proalpu pa ves čas prisegajo na trajnostno ravnanje s prvovrstnimi materiali in kakovostno izdelavo obutve, ki se lahko nosi več let. Poskrbijo tudi za popravila, korekcije in menjave podplatov.

Letno izdelajo približno 15.000 parov čevljev. Veliko povpraševanja je po njihovo pohodniški obutvi, v zadnjih letih pa je v vzponu tudi povpraševanje po bosonogi obutvi. Najnovejši je program bosonoge obutve za pohodništvo. Prepoznavni pa so tudi po barvitih ženskih čevljih za vsak dan.

Ciljni trg Proalpa je v prvi vrsti slovenski, kjer imajo tudi lastno prodajno mrežo. "Iz tujine imamo kar dosti povpraševanja in naročil bosonoge obutve, ki jo končni uporabniki naročajo v naši spletni trgovini," so pojasnili. Ne prodajajo pa čevljev drugim trgovcem za nadaljnjo prodajo, saj je njihova vizija ohraniti le direktno prodajo končnim kupcem.

"Že od nekdaj se kupcem posvetimo individualno, s porastom prodaje na daljavo se ni nič spremenilo. Tak pristop nam omogoča to, da smo majhno in fleksibilno podjetje, vse nas povezujeta predanost in veselje do dela, ter spoštovanje čevljarske tradicije našega kraja," poudarjajo v podjetju.

Neposreden stik s kupci jim pomaga tudi pri stalnem razvoju izdelkov. V podjetju imajo lastna specializirana znanja za razvoj podplatov, kopit in zgornjih delov. Tudi v prihodnje pa si želijo, kot so poudarili, ostati majhno podjetje, ohranjati čevljarsko tradicijo Tržiča, uporabljati kvalitetne materiale lokalnega izvora ter nadaljevati z razvojem in izdelovanjem obutve, ki podpira naravno delovanje stopal.