Novice

Poletna sezona je pokazala, da se gostje vrnejo, takoj ko razmere to dopuščajo

Intervju: Tjaša Telič Goršič, glavna izvršna direktorica, Union Hotels Collecton

Izbor urednice

FINANCE
ESG
(posebna izdaja) Kako trajnost živijo najboljši
PRO
ESG
Trajnostne prakse
ESGFinance PRO (posebna izdaja) Kako trajnost živijo najboljši (PRO)

Izšla je brezplačna tematska izdaja Kaj počnejo najboljši v ESG

IZVOZNIKI
Novice
Kdo gradi nove tovarne in na kakšne inovativne izdelke stavijo uspešna podjetja
PRO
Izvozniki.si
Izvozniki.si
NoviceFinance PRO Kdo gradi nove tovarne in na kakšne inovativne izdelke stavijo uspešna podjetja (PRO)

Izšla je brezplačna tematska priloga Novosti v uspešnih podjetjih

24.11.2021 18:00
Čas branja: 6 min
Poletna sezona je pokazala, da se gostje vrnejo, takoj ko razmere to dopuščajo
»Ljudje bodo vedno radi potovali, zato bodo tudi hotelske namestitve vedno potrebne. Ko bo pandemija enkrat za nami, bo to spet še bolj prišlo do izraza,« meni Tjaša Telič Goršič, glavna izvršna direktorica družbe Union Hotels Collection. Foto: Aleš Beno

O prihodnosti hotelske panoge v luči razmer v zadnjem letu smo govorili z direktorico, ki v prestolnici skrbi za več kot 750 hotelskih sob.

Vsaka kriza je priložnost za nov začetek. V Union Hotels Collection so lansko in začetek letošnjega leta izkoristili za pregled poslovnih procesov in tudi uvedli nekaj sprememb. V drugi polovici leta pa so že dobro začutili, kako je, ko se v hotele vrnejo gostje, in veliko časa posvetili protokolarnim gostom, ki so pri njih prespali med predsedovanjem Slovenije Svetu EU.

Konec aprila ste za petletno obdobje postali glavna izvršna direktorica družbe Union Hotels Collection, pred tem ste bili finančna direktorica v hotelu Slon in direktorica City hotela. Kaj za vas pomeni to novo poglavje? Kakšni so vaši cilji?

Zgodbo z družbo Union Hotels Collection sem ob nastopu funkcije začela pisati od začetka, so mi pa vsekakor prav prišle izkušnje, ki sem si jih nabrala pri vodenju v drugih ljubljanskih hotelih. Nov začetek pomeni tudi čas po epidemiji. Pandemija je namreč največ posledic pustila prav v turističnem sektorju. Sama gledam na prihajajoča leta kot na nov začetek novega uspešnega cikla turistične dejavnosti v Ljubljani.

Kako posluje družba Union Hotels Collection?

Letošnje leto je težko primerjati s prejšnjimi leti. Smo pa bili zelo veseli, da so se gostje vrnili, takoj ko so se omejitve nekoliko sprostile. Za poletno sezono zato lahko rečemo, da je bila nad pričakovanji. Veliko je bilo predvsem tujih tako imenovanih transfernih gostov. To so gostje, ki se v Ljubljani ustavijo, ko se vračajo iz drugih, bolj oddaljenih destinacij. Ta del sezone je tudi odlična napoved za v prihodnje, saj pomeni, da se bodo gostje, takoj ko bo to spet mogoče, vrnili.

Ste imeli tudi domače goste?

Predvsem v povezavi s turističnimi boni smo letos imeli več domačih gostov glede na pretekli dve leti. Te nam je uspelo privabiti z različnimi paketnimi ponudbami. Večinoma pa še vedno gostimo predvsem tuje goste, največ iz sosednjih držav. To so ponavadi družinski, poslovni in tranzitni gostje, manj pa je zdaj seveda gostov iz čezoceanskih držav. To velja za vse naše hotele.

Kako pokrivate različne segmente gostov? Koliko gostov sprejmejo posamezni hoteli?

V skupini imamo pet hotelov s skupaj 756 sobami, vsak izmed njih pa je namenjen drugi skupini gostov. To nam daje odlično osnovo, da pokrijemo čim širši segment različnih želja gostov. Vsak segment gostov pa seveda zahteva svoj prodajni in storitveni pristop.

Smo največji hotelski ponudnik v Ljubljani. Grand hotel Union ima 111 sob in suit, vključno s prestižno predsedniško suito, uHotel 231, Hotel Lev 213, 90 sob je v hotelu Central in The Fuzzy Log ima na voljo 111 različnih nastanitev, kot so cabin logi, kapsule in šotori na terasi stavbe.

Kako pomembna je za vas konferenčna dejavnost?

Ta segment je za nas prav gotovo med pomembnejšimi dejavnostmi, saj imamo z več kot 20 dvoranami v svojih hotelih največjo zmogljivost teh storitev v mestu. Ponosni smo predvsem na našo Unionsko dvorano, ki je zaradi svojega arhitekturnega sloga, velikosti in zgodovine prav gotovo nekaj posebnega.

Letošnje leto je precej zaznamovalo tudi predsedovanje Slovenije Svetu EU? Kakšno vlogo imajo tu vaši hoteli?

Drži. Bili smo največji hotelski partner v Ljubljani in smo odlično sodelovali z državnim protokolom. Med drugim smo gostili večino predsednikov sodelujočih držav. Veliko protokolarnih gostov smo imeli predvsem v septembru in oktobru, nekaj pa jih še prihaja. V pomoč so nam bile tudi izkušnje zaposlenih iz leta 2008, ko je potekalo prvo predsedovanje, ter preteklih protokolarnih dogodkov, tako da smo že poznali tudi posebne želje in zahteve posameznih državnih delegacij.

Kaj ponujate na področju kulinarike?

Trenutno nimamo dnevne restavracije za zunanje goste, imamo pa odlično kulinarično ponudbo za naše hotelske in konferenčne goste. Velik poudarek je na banketni ponudbi za večje skupine, kar je bil zelo pomemben segment tudi pri protokolarnih gostih v okviru predsedovanja.

Ali je v Ljubljani trenutno še vedno premalo hotelskih zmogljivosti ali jih je že preveč? Za katere storitve na področju hotelirstva je še prostor? Kateri segmenti so slabo pokriti?

Po naših ocenah je hotelskih zmogljivosti v Ljubljani dovolj. Tudi pred pandemijo se je kazalo pomanjkanje zmogljivosti le v določenih terminih. S prihodom novih hotelskih ponudnikov bo po mojem mnenju hitro prišlo do presežka zmogljivosti. Verjamem pa, da se bo z razvojem destinacije in vračanjem turistov tudi ta del zapolnil in s časom uravnotežil.

V Ljubljani je trenutno največ štirizvezdničinih hotelov, so pa dobro pokrite tudi vse preostale kategorije. Nekaj prostora za razvoj je še v najvišjem cenovnem razredu.

Kakšni so načrti družbe? V zadnjih letih ste veliko vložili v prenove vseh hotelov. Katere naložbe ste izvedli v zadnjem obdobju? Ali v kratkem načrtujete še kakšne naložbe?

V hotelirstvu naložbe nikoli niso končane. V Central hotelu, The Fuzzy Logu in Hotelu Lev smo prenove dokončali pred nedavnim. Trenutno postopoma prenavljamo Grand hotel Union, kjer smo že končali prenovo prvega nadstropja, zdaj sledi prenova preostalih sob in skupnih prostorov. V prihodnjih letih sledi še prenova uHotela.

Kakšen je interes mesta in zavoda za turizem, da se hoteli in ponudniki povežejo med seboj? Kako je s tem v praksi in kje vidite možnosti za napredek, nadgradnjo tega sodelovanja?

Z mestom Ljubljana odlično sodelujemo. Aktivno smo vključeni tudi v različna združenja in asociacije na ravni mesta in tudi širše. Zavedamo se, kako pomembno je, da so vsi ponudniki na destinaciji povezani, če želimo, da gre razvoj v pravo smer. S tem pridobimo vsi.

Delovanje Zavoda za turizem Ljubljana in Slovenske turistične organizacije moram res pohvaliti. Ljubljana je v zadnjih letih postala zaželena destinacija, kar je tudi posledica uspešnega sodelovanja vseh deležnikov.

Kakšne so napovedi za zimo? Se bojite novega zaprtja dejavnosti?

Na različne možne scenarije smo se pripravili že lani. Poslovanje znamo optimizirati. Navadili pa smo se tudi na to, da se vse dogaja zelo hitro. Včasih si želimo le, da bi bili ukrepi skomunicirani dovolj zgodaj, da se lahko dobro in pravočasno pripravimo nanje, in pa z nekim jasnim ciljem in obdobjem veljavnosti. Smo pa vedno upoštevali vsa priporočila od NIJZ in tudi vlade. Iskreno tudi upamo, da se bodo razmere čim prej umirile in da vnovičnega popolnega zaprtja ne bo.

Kako je s kadri? Je zdaj tudi v vaši dejavnosti že težko najti nov kader?

Seveda tudi pri nas čutimo pomanjkanje delovne sile. Del zaposlenih se je namreč prekvalificiral in šel v druge gospodarske panoge. Pomanjkanje kadra je bilo opazno že pred pandemijo, zdaj se je tudi zanimanje za delo v gostinstvu zmanjšalo. Kljub vsemu nam je poleti uspelo pridobiti kader in med zimsko sezono ne bomo imeli težav. Imamo pa vsekakor kadrovski izziv tudi za prihodnje leto, saj pričakujemo, da bo gostov več in bodo tudi bolj zahtevni.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
IZVOZNIKI
Novice
Herz je zasut z naročili in nujno potrebuje novo tovarno
Izvozniki.si
200 NOVIH DELOVNIH MEST
NoviceMateja Bertoncelj Herz je zasut z naročili in nujno potrebuje novo tovarno

Pričakujejo od 15- do 20-odstotno rast prodaje in dobička; odprli so nove trge, tudi Švico in Ukrajino, ter razvili vrsto novih izdelkov.

IZVOZNIKI
Novice
Slovenski trgovec z jeklom se širi v Srbiji
Izvozniki.si
NoviceMateja Bertoncelj Slovenski trgovec z jeklom se širi v Srbiji

Kovintrade je v Kragujevcu slovesno odprl štirimilijonsko naložbo v novo skladišče in pisarne.

IZVOZNIKI
Novice
Terme Olimia sredi več kot 60-milijonskih naložb
Izvozniki.si
REKORDNI REZULTATI
NoviceMateja Bertoncelj Terme Olimia sredi več kot 60-milijonskih naložb

Po 18 letih bodo v Podčetrtku začeli graditi nov hotel; nova bazena bosta prve kopalce sprejela še pred koncem leta.

IZVOZNIKI
Novice
J. Colarič: Krka kmalu z dvema milijardama prihodkov
Izvozniki.si
70-OBLETNICA POSLOVANJA
NoviceMateja Bertoncelj J. Colarič: Krka kmalu z dvema milijardama prihodkov
IZVOZNIKI
Novice
Nemčija v težavah, Kolektor Etra pa z družbo E.ON podpisal 80-milijonsko pogodbo
Izvozniki.si
ENERGETIKA
NoviceMateja Bertoncelj Nemčija v težavah, Kolektor Etra pa z družbo E.ON podpisal 80-milijonsko pogodbo

Nemškemu energetskemu velikanu bodo dobavili 53 energetskih transformatorjev; lani izjemen rezultat.

IZVOZNIKI
Novice
Pfizer je slovenski Cleangrad že drugič izbral za najboljšega dobavitelja
IZVOZNIKI
Novice
Yaskawa v Kočevju v tovarno robotov vlaga 32 milijonov evrov
Izvozniki.si
NALOŽBE V NOVO TOVARNO
NoviceMateja Bertoncelj Yaskawa v Kočevju v tovarno robotov vlaga 32 milijonov evrov

Postavili bodo evropski distribucijski center ter stavbo za inženiring in proizvodnjo robotskih sistemov; 11 milijonov bodo vložili v robotizacijo proizvodnje.

IZVOZNIKI
Novice
To so ambiciozne naložbe Pomurskih mlekarn
Izvozniki.si
NoviceMateja Bertoncelj To so ambiciozne naložbe Pomurskih mlekarn

Lani je bilo za Pomurske mlekarne uspešno leto; v dveh letih bodo za naložbe namenili več kot deset milijonov evrov