stojnice, belvedere Svet24.si

Foto: Prodajalci okupirali istrske ceste, stojnice...

mladič srne trava Svet24.si

Foto: Za varnost živali na travinju je mogoče ...

1701200126-dsc6052-01-1701200060836 Necenzurirano

Konflikt interesov? Nov zakon po željah glavnega ...

peter gregorcic sr Reporter.si

Peter Gregorčič igra Janševo igro: glavni cilj ...

anamarija lampic nico gross af Ekipa24.si

Slovenska zvezdnica z ostro kritiko smučarske ...

Poleg britanskega škandala, Rebel razkriva tudi druga sporna povabila, vključno z 2-milijonsko ponud Odkrito.si

Kraljeva družina - Orgije in droga na zasebnih ...

jankovic hokej Ekipa24.si

Velike spremembe v zmajevem gnezdu! Novo ime ...

Naročilo knjige OZADJE REPORTERJA IN MAGA
Slovenija

Sramotne nebuloze sociologinje dr. Mace Jogan: cerkvena kolonizacija in "svoboda" jugoslovanskega komunizma

Deli na:
Sramotne nebuloze sociologinje dr. Mace Jogan: cerkvena kolonizacija in "svoboda" jugoslovanskega komunizma

Dr. Maca Jogan ponazarja, da smo kot družba sicer šli iz komunizma, vendar komunizem ni šel iz vseh. - Foto: Slovensko sociološko društvo

V letu, ko praznujemo trideseto obletnico osamosvojitve, so nas poznavalci opozorili na še eno delo slovenske družboslovne sfere, ki potvarja dejanska izhodišča in namene osamosvojitvenih in demokratičnih procesov.

Pred nekaj leti je upokojena profesorica sociologije dr. Maca Jogan s FDV izdala monografijo (izdajatelj in založnik je FDV) z naslovom Katoliška cerkev in družbeno zlo, v kateri svari pred »vse prežemajočim cerkvenim delovanjem«, ki naj bi predvsem »koloniziralo javni prostor«. Ob tem Joganova ugotavlja, da so ob podpori »te zgodovinsko trdožive organizacije« razmere na gospodarskem področju v slovenski družbi vedno bolj podobne zgodnjekapitalističnim, vzporedno s tem pa v zadnjega četrt stoletja potekajo tudi ustrezna prizadevanja za »moralno prenovo« v okviru nove evangelizacije.

V bistvu je sramotno, da oseba, ki je znanstvenica, ob vidnem upadanju vpliva Cerkve v vse bolj sekularizirani slovenski družbi vseeno pri njej ugotavlja koloniziranje javnega prostora in podobne nebuloze. Toda to še zdaleč ni vse, kar »krasi« njeno delo. Tako med drugim piše: »V totalitarizem je bila brez ostanka uvrščena tudi slovenska socialistična praksa, ki je v primerjavi z drugimi socialističnimi sistemi v praksi pomenila razmeroma svobodno in relativno pravično samoupravno ureditev«. Prav ste prebrali!



Glede demokratizacije in osamosvojitve Slovenije pa je ugotovila, da je bil za cilji izločitve iz SFRJ in državne osamosvojitve še »širši javnosti manj znan cilj – sprememba celotnega družbenega sistema«. Potem nadaljuje, da je ta cilj eksplicitno zagovarjala koalicije Demos, ki se je zavzela za tržno gospodarstvo.

Znova torej neumnost: le kako naj bi bil ta cilj »širši javnosti manj znan«, če pa je ravno z njim v programu in s samostojnostjo Slovenije Demos šel na volitve in zmagal. Po njenem je »zamenjava socialističnega družbenega sistema s kapitalističnim« prispevala k oblikovanju takšne družbe, »ki ni samo manj pravična, ampak tudi (vsaj na ravni organizacijske demokracije) manj svobodna«.