Krčenje barvne palete je od slikarja zahtevalo redukcijo podrobnosti, saj so ob barvni enovitosti postale tako rekoč neopazne in torej nepomembne.

Spektralne študije bodo na ogled do 9. julija. Foto: Galerija DLUL
Spektralne študije bodo na ogled do 9. julija. Foto: Galerija DLUL
Francis Rothkowitz, 2022, 150 x 100 cm, akril na platnu. Foto: Luka Dekleva
Francis Rothkowitz, 2022, 150 x 100 cm, akril na platnu. Foto: Luka Dekleva

Naslov razstave, ki bo na ogled do 9. julija, je Spektralne študije, kar nakazuje prav slikarjev poskus sestaviti Rothkovo barvno shemo s figuralnim slikarstvom, ki ga je Jurečič razvijal skozi leta. Kot zapiše ob postavitvi, mu je začelo to leta 2021 uspevati. "Oblikovno in s tem formalno logiko mojega starejšega slikarstva mi je uspelo nekoliko potisniti v ozadje in v ospredje pripeljati strukturno logiko slikarstva barvnega polja. V osnovi je le-to skoraj v celoti osnovano na barvnih kontrastih, z uporabo barv, ki nihajo okoli bližnjih ali identičnih tonskih vrednosti. Čeprav so sestavljene iz različnih barv, so črno-bele fotografije Rothkovih slik ali nasploh slik, narejenih po principih slikarstva barvnega polja, skoraj enovito sive."

Ko mu je uspelo v svoje figuralne kompozicije pripeljati iskano barvno shemo, se mu je na eni strani pokazala potreba po izpustitvi podrobnosti, ki jih sicer poznamo z njegovih starejših del – s tem je postala podoba in z njo barvna shema preglednejša. Po drugi strani pa so tudi obstoječe podrobnosti v resnici neopazne in s tem odveč.

Kot je ob razstavi zapisal Miklavž Komelj, jemlje slikar mimetično oporo v že obstoječih podobah, predvsem v detajlih različnih fotografij. "Ničesar noče delati na pamet, obenem pa prepušča podobo izpiranju. Ko tako za vsako potezo išče mimetično oporo, tako obenem kaže, kako ni v tem, kar imamo za opore, v resnici nobene opore. In kaže tudi, kako to, kar doživljamo kot figuralnost, vznika iz principov, ki jih imamo za abstraktne, in se vrača k njim," zapiše.

Boštjan Jurečič, Oranžnomodra, 2021, dva panela, 220 x 320 cm, akril na platnu. Foto: Luka Dekleva
Boštjan Jurečič, Oranžnomodra, 2021, dva panela, 220 x 320 cm, akril na platnu. Foto: Luka Dekleva

Jurečič se je v novejši seriji slik iz leta 2022 oprl na še en fenomen, ki ga tudi sicer raziskuje tako v svojih slikah kot zapisih o likovni umetnosti – povezavo vizualne umetnosti in glasbe, konkretneje glasbe francoskega skladatelja Gerarda Griseyja, v katerem prepoznava v konceptualnem in morfološkem smislu sorodnost z Rothkovim slikarstvom. Tudi za Griseyjevo 'spektralno glasbo' je značilno nihanje okoli bližnjih tonskih višin, od tod pa tudi prvi del naslova razstavljenih slik.