Avtocestna policija je imela enote v Ljubljani, Mariboru, Celju in Kopru, predvidena pa je bila tudi ustanovitev novomeške enote. Foto: BoBo/Borut Živulović
Avtocestna policija je imela enote v Ljubljani, Mariboru, Celju in Kopru, predvidena pa je bila tudi ustanovitev novomeške enote. Foto: BoBo/Borut Živulović

Uprava avtocestne policije je bila na začetku leta 2021 ustanovljena za zagotavljanje učinkovitejšega delovanja slovenske policije na avtocestah in hitrih cestah, kjer se je promet v zadnjih letih močno povečal. Zaradi pomanjkanja prometnih policistov so lani poleti na policiji najprej ukinili tri od štirih enot avtocestne policije, konec novembra pa je bila avtocestna policija z ukinitvijo ljubljanske enote dokončno ukinjena.

Po podatkih, ki jih je objavil POP TV, se je število kršitev cestnoprometnih predpisov na avtocestah v času delovanja avtocestne policije zmanjšalo, kar naj bi kazalo, da se je z njeno ukinitvijo varnost na avtocestah poslabšala. Na policiji navedbe zanikajo.

Kot v izjavi za javnost navajajo na Generalni policijski upravi, je treba varnost cestnega prometa obravnavati kot celoto in pri tem ne izvzemati zgolj varnosti na avtocestah in hitrih cestah. Prav tako sami stanja prometne varnosti ne ocenjujejo le "po številu izvedenih ukrepov, temveč glede na posledice prometnih nesreč". Cilj policije je namreč, da se čim bolj približa t. i. viziji nič – zmanjšanju števila poškodovanih in umrlih na slovenskih cestah, so poudarili.

Z ustanovitvijo avtocestne policije slabši nadzor na drugih cestah

Sorodna novica Avtocestne policije ni več, zaposleni premeščeni na prometno policijo

"Na avtocestah in hitrih cestah se letno zgodi od 10 do 15 odstotkov vseh prometnih nesreč, medtem ko se preostale prometne nesreče zgodijo na državnih in lokalnih cestah. Ugotavljamo, da se je z nepremišljenim ustanavljanjem enot avtocestne policije bistveno okrnil nadzor na že omenjenih drugih cestah, kar pa je nesprejemljivo," so zapisali.

Število smrtnih prometnih nesreč v letu 2022 po navedbah policije kaže, da je prometna varnost po ukinitvi avtocestne policije dejansko boljša, ne pa slabša. "V letu 2022 je na vseh cestah umrlo 85 udeležencev cestnega prometa, leto prej pa kar 114. Trditev, da je prometna varnost boljša, lahko podkrepimo tudi s podatkom, da je na avtocestah in hitrih cestah do reorganizacije umrlo 17 udeležencev cestnega prometa, po njej pa devet," so sporočili z Generalne policijske uprave, kjer dodajajo, da so ti podatki zanje potrditev, da je bila odločitev za reorganizacijo prometne policije ob obstoječi kadrovski zasedbi pravilna.