N. V. | 7. 8. 2022, 16:12

Saj ni res, pa je: skozi amazonski pragozd se boste lahko peljali po avtocesti

Twitter CicloVivo

Mnogi menijo, da je to avtocesta bogastva, pot v propad.

Tudi Brazilija je odobrila asfaltiranje ceste, ki poteka skozi središče amazonskega deževnega gozda. Sicer blatna cesta, poimenovana BR-319, bo odslej lažje dostopna vozilom, največja posledica asfaltiranja pa je (in bo) krčenje gozdov.

Prednosti asfaltiranja ceste

Cesto so prvotno zgradili Brazilci v sedemdesetih letih 20. stoletja, vendar je v težkih razmerah deževnega gozda propadla. Velik del poti je v približno šestmesečnem deževnem obdobju neprehoden zaradi blata.

Če bo cesta asfaltirana, bo lahko celo leto povezovala največje amazonsko mesto Manaus s preostalo Brazilijo, kar je velika želja in zaveza brazilskega desničarskega predsednika Jaira Bolsonarona, poroča ameriški medij The Guardian.

Slabosti asfaltiranja ceste

Glaven je strah pred krčenjem gozdov in nezakonito sečnjo v času, ko moramo narediti vse, da ohranimo svetovne gozdove. Amazonski pragozd je namreč ključna 'shramba' ogljika, ki upočasnjuje globalno segrevanje. 

Bolsonarova oslabitev okoljske zaščite je tako ali tako že spodbudila močno krčenje gozdov: krčenje brazilske Amazonije je leta 2021 doseglo najvišjo vrednost v zadnjih 15 letih, smo poročali.

Asfaltiranje ceste bi nezakonitim sekačem in grabežljivcem zemlje omogočilo lažji dostop do oddaljenih in razmeroma nedotaknjenih območij gozda, po poročanju medija The Guardian menijo okoljevarstveniki.

Prav tako so ocenili, da bo projekt povzročil petkratno povečanje krčenja gozdov do leta 2030, kar je enakovredno površini ameriške zvezne države Floride.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol