Praznik domačega filma se vrača v Portorož

Festival slovenskega filma, ki je lani zaradi pandemije potekal hibridno, predvsem pa se je začasno preselil v Ljubljano, se vrača v Portorož. Še več, odslej bo že v imenu označen še z geografsko označbo Portorož, česar se veselijo tudi v portoroškem Avditoriju, ki je koproducent festivala, na katerem bodo med 12. in 17. oktobrom skupno prikazali 84 filmov, od tega 54 v tekmovalnem programu.

Prasica, slabšalni izraz za žensko Foto: Saša Huzjak
Prasica, slabšalni izraz za žensko Foto: Saša Huzjak

LJUBLJANA, PORTOROŽ >Festival slovenskega filma Portorož - FSF Portorož od letos vodi nov direktor, filmski in televizijski režiser Bojan Labović. Na tem mestu je nasledil Jelko Stergel, ki sicer na letošnji izdaji bdi nad strokovnim programom. Direktorica Slovenskega filmskega centra (SFC) Nataša Bučar je na predstavitvi festivala poudarila, da je center podprl nastanek številnih v program vključenih filmov, in zatrdila, da so se po letu 2020, ko je področje slovenskega filma zaznamovala zahtevna situacija s črpanjem sredstev, stvari v zvezi s festivalom postavile na pravi tir.

Labović je dejal, da si je kot direktor zastavil stabilizacijo festivala po minulem, nenavadnem obdobju, predvsem v smeri, da bo izveden v živo. Pozdravil je tudi odločitev, da se festival vrača v Portorož, kar so dodatno poudarili z geografsko označbo v njegovem imenu. Novost je tudi oktobrski termin, ki se zdi prirediteljem primernejši, saj se turistična sezona in nanjo vezani dogodki zaključijo, s čimer bo filmski festival pridobil na vidnosti.

Borut Bažec

v.d. direktorja Avditorija Portorož

“Seveda bo še veliko potrebno vložiti v promocijo in razpoznavnost festivala, da bomo lahko povlekli vzporednice z večjimi festivali v okolici, vendar menimo, da smo na pravi poti.”

Veseli imena in vrnitve v Portorož

“Veseli nas, da se je FSF, po vzoru nacionalnih festivalov drugod po Evropi, preimenoval v FSF Portorož in tako pridobil domicil v naši hiši,” pravi Borut Bažec, v.d. direktorja Avditorija Portorož. Zadovoljni so, da so prvič smo podpisali večletno tripartitno pogodbo med Občino Piran, Slovenskim filmskim centrom kot producentom in Avditorijem kot koproducentom za obdobje imenovanja aktualnega direktorja FSF Portorož - to je še za vsaj dve ediciji -, kar bo po njegovem mnenju zelo olajšalo nadaljnje sodelovanje in organizacijo festivala. “Seveda bo še veliko potrebno vložiti v promocijo in razpoznavnost festivala, da bomo lahko povlekli vzporednice z večjimi festivali v okolici, vendar menimo, da smo na pravi poti,” še meni Bažeč. Ob tem poudarja: “Občina Piran je preko našega zavoda močno podprla FSF in mu omogočila brezplačno uporabo vseh razpoložljivih prostorov Avditorija Portorož in gledališča Tartini v Piranu ter vso razpoložljivo tehnologijo, tehnično podporo in kader. Tu so še plakatna mesta v občini Piran, ki jih sicer tržimo, obveščanje o programu festivala (na lokalni ravni), celoten sistem prodaje vstopnic na dveh prizoriščih in na spletu, sprejem ob otvoritvi in zaključku festivala.”

125 prijavljenih, 84 izbranih

Za 24. izdajo so selekcijo filmov opravili med 125 prijavljenimi deli različnih dolžin in zvrsti, v končni nabor pa so jih uvrstili 84. Tekmovalni program celovečercev vključuje deset filmov, šest igranih in štiri dokumentarne, rekorden pa je nabor devetih manjšinskih koprodukcij.

Med igranimi celovečerci bosta v Portorožu prikazana prvenca Tijane ZinajićPrasica, slabšalni izraz za žensko ter InventuraDarka Sinka, Ameba v režiji Blaža Završnika, ZastojVinka Möderndorferja ter gledalcem že nekoliko bolje poznana filma Nekoč so bili ljudjeGorana Vojnovića ter SanremoMiroslava Mandića. V tekmi za nagrade pa so še celovečerni dokumentarni filmi Filmski obzornik 80 - Metka, Meki v režiji Nike Autor, Iskre v času - svetovni računalniški podvigJurija Grudna, Odpuščanje režiserke Marije Zidar in novi dokumentarec Igorja ŠterkaSeptembrska klasa.

Novost tokratne izdaje bo, da bodo srednjemetražni in kratki filmi predstavljeni v sklopih, in ne več kot predfilmi, s čemer jim je želel Labović zagotoviti več zaslužene pozornosti. V tekmovalni program sta uvrščena srednjemetražca Pozabljeni grob režiserja Zvezdana Martića in Sinovi burjeMihe Čelarja, v naboru 21 kratkometražcev v tekmi za nagrade pa so filmi različnih zvrsti, tudi animirani. V tekmovalno kategorijo študijskih filmov je uvrščenih 12 del.

Filme bodo prikazovali v dveh osrednjih festivalskih prizoriščih - Avditoriju Portorož in Monfortu, kot dodatno festivalsko prizorišče pa vzpostavljajo piransko Gledališče Tartini. V Monfortu bo po koncu projekcij potekal tudi glasbeni program, ki ga je oblikoval Brane Rončel.

Festival bodo sklenili v nedeljo, 17. oktobra, s podelitvijo vesen in drugih nagrad. Že znano je, da je Badjurova nagrajenka za življenjsko delo inovatorka in inženirka filmskega zvoka Emilija Soklič, ki bo nagrado prejela na torkovem odprtju v Avditoriju, kjer ji bodo posvetili tudi razstavo.


Najbolj brano