Gradnja predora na drugem tiru proge med Divačo in Koprom. Foto: 2TDK
Gradnja predora na drugem tiru proge med Divačo in Koprom. Foto: 2TDK

Bo največji slovenski infrastrukturni projekt, drugi železniški tir Divača–Koper, vreden več kot miljardo evrov, končan v roku, do konca leta 2025? To je odvisno tudi od pravočasnega začetka tretjega sklopa del, to so predorska: tirne naprave, vozno omrežje, vgradnja strojne in elektroopreme.

Danes bodo prvič sedli s ponudnikom: to je konzorcij Železniško gradbeno podjetje, Kolektor IGIN, GH Holding in Yapi Merkezi Construction. Če je bila njihova prva ponudba zavrnjena zaradi precej višje cene od razpisane – ta je bila omejena na 142 milijonov evrov – pa nov naložbeni načrt, ki ga je prav zaradi podražitev nedavno potrdila vlada, zdaj omogoča konkurenčni dialog s ponudnikom, ki tokrat zahteva več kot 200 milijonov brez DDV-ja.

Kaj od pogajanj pričakujejo na 2TDK? Direktor Marko Brezigar pojasnjuje: "Od pogajanj se vedno pričakujeta neko znižanje cene in tudi uskladitev vseh terminov, ki so zahtevani za to, da bo projekt zgrajen v roku."

Pogajanja se bodo zvrtela v nekaj krogih in pravočasna oddaja del v predorih, kot so tirne in signalno-varnostne naprave, naj bi se začela, še preden bodo popolnoma končana gradbena dela. Prav sočasnost del, ki prej ni bila predvidena, naj bi bila ključna, da bi skrajšali časovnico.

Pravočasna oddaja del bo omogočila tudi pridobitev kohezijskih sredstev: "Mi se bomo prijavili ... od septembra do januarja 2024 je prvi razpis za kohezijski sklop."

Sicer pa so se glavna dela začela maja 2021 še pod prejšnjo upravo. Pod to naj bi nadomestili zamude in končali dela do konca leta 2025, nato pa naj bi se velik del tovora preusmeril s cest na železnice.