Novice

Navdušenje nad novo baterijo: Volkswagnova stava po devetih letih dobiva smisel

Večina avtomobilskih proizvajalcev stavi na baterije z elektrolitom v trdnem stanju (solid-state batteries). Te naj bi revolucionirale učinkovost avtomobilov, nudile bistveno daljše dosege, omogočale hitrejše polnjenje in praktično izničile možnost samovžiga. Nanje stavijo tudi pri Volkswagnu, kjer so s sestrskim podjetjem PowerCo opravili prve realne teste in so z rezultati več kot zadovoljni.

Volkswagen je leta 2022 z ustanovitvijo podjetja PowerCo vse razvojne oddelke baterijske tehnologije postavil pod eno streho. Vse od takrat imajo tam polne roke dela. Po skoraj dveh letih so javnost prvič opozorili nase šele zdaj, ko so opravili izdatne teste na bateriji z elektrolitom v trdnem stanju, ki so jo za njih razvili pri prav tako hišnem podjetju QuantumScape.

Prvič opozorili nase pred devetimi leti

DSC_5824
Za zdaj Volkswagnove električne modele poganjajo litij-ionske baterije. Kdaj bi lahko v njih videli nameščene baterije z elektrolitom v trdnem stanju, še ni znano.

Pri QuantumScape so že januarja 2015, le nekaj mesecev potem, ko je v to zagonsko podjetje vstopil Volkswagen, prvič predstavili svojo idejo o razvoju baterije z elektrolitom v trdnem stanju. Že takrat so tehnologijo opisovali kot neposredno konkurenco Teslini in zdi se, da po devetih letih v teh besedah morda nekaj drži.

Pri Volkswagnu so bili zelo neučakani z objavo novice, zato so jo takoj po prejetih testnih rezultatih delili z javnostjo. Obeti so veliki, saj so prvi testi prinesli obilo optimizma za naprej. Baterijski vzorec so več kot tisočkrat hitro napolnili ter v zadnjih sedmih mesecih v laboratorijih v Salzgitterju iskali napake in prednosti nove tehnologije. Na koncu so ugotovili, da se je zmogljivost baterije, kljub velikemu številu polnilnih ciklov, ohranila pri 95 odstotkih. To je precej nad zahtevanimi mejniki industrije, kjer lahko baterija po 700 polnilnih ciklih izgubi največ 20 odstotkov svoje zmogljivosti.

Serijska proizvodnja ni prav daleč

Pri PowerCo so prišli še do nekaterih drugih zelo spodbudnih rezultatov. Baterija se je lahko polnila bistveno hitreje, bila je varnejša za uporabo in se je bistveno manj samopraznila.

Težko je še govoriti o serijski proizvodnji, ki je bila pred časom planirana za letošnje leto. A kot pravijo pri QuantumScape, povsem sledijo prvotno zastavljeni razvojni fazi, kar bi lahko pomenilo, da serijska proizvodnja niti ni tako zelo daleč.

Še posebej zanimiv je podatek o številu plasti, ki so ključni del baterije. Pred devetimi leti so pričeli opravljati teste na bateriji z elektrolitom v trdnem stanju z eno plastjo oziroma eno anodo. Baterija, ki so jo testirali v laboratorijih Salzgitterja ima 24 plasti, kar je po nekaterih zapisih iz preteklih objav QuantumScapea tudi število plasti, ki so primerne za serijsko proizvodnjo. S tem se strinjajo tudi pri Volkswagnu, kjer so v svojem sporočilu še zapisali: “Naslednji korak k serijski proizvodnji je izpopolnitev in povečanje zmogljivosti proizvodnih procesov.”

Avtomobilizem.com (Vir: VW, CleanTechica. Foto: QuantumScape, Gašper Pirman)

Mnenja uporabnikov

1 komentar za "Navdušenje nad novo baterijo: Volkswagnova stava po devetih letih dobiva smisel"


4 meseci 14 dni nazaj

A to je una baterija k jo Toyota napoveduje že 20 let in prestavlja njeno predstavitev vsako leto

 
Hyunda, Kia in Samsung izboljšujejo povezanost pametnega doma in avtomobila
Novi Duster s ceno pod dvajset tisoč evrov, razlika do tekmecev se manjša