Zasebnost
IKT

Marketinška avtomatizacija postaja vse bolj pomembna za učinkovito spletno prodajo

Mnoga slovenska podjetja bodo morala za uspeh poseči globlje v malho trženjskih orodij in poleg orodij za e-trženje in spletno oglaševanje začeti uvajati tudi orodja marketinške avtomatizacije

Podporniki obveščajo

FINANCE
IKT
Kaj o umetni inteligenci meni generalna direktorica Microsofta Slovenija Barbara Domicelj
IKT
PODKAST BI NA RUMENI STOL?
IKTPodpornik projekta Kaj o umetni inteligenci meni generalna direktorica Microsofta Slovenija Barbara Domicelj

Z njo se je pogovarjal direktor podjetja B2 BI Rok Pirnat

FINANCE
IKT
Digistacija 24: Dogodek za spletne sladokusce
IKT
CREATIMOV DOGODEK
IKTPodpornik projekta Digistacija 24: Dogodek za spletne sladokusce

Letošnja Digistacija po ponudila vpogled v digitalno dostopnost, umetno inteligenco, oblikovanje zgodb in analitiko.

FINANCE
IKT
Telekom Slovenije vzpostavil mobilno intervencijsko enoto za krizne razmere
IKT
DOBRA PRAKSA
IKTPodpornik projekta Telekom Slovenije vzpostavil mobilno intervencijsko enoto za krizne razmere

V izrednih okoliščinah bodo lahko hitreje omogočili mobilne komunikacije na prizadetih območjih

FINANCE
IKT
Kako lahko veliki jezikovni modeli pospešijo produktivnost
IKT
BREZPLAČNI SPLETNI SEMINAR
IKTPodpornik projekta Kako lahko veliki jezikovni modeli pospešijo produktivnost

Podjetja bi pogosteje vpeljevala tehnologije umetne inteligence, če bi imela za to dovolj znanja.

FINANCE
IKT
Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica
IKT
Podkast Bi na rumeni stol?
IKTPodpornik projekta Prisedite k Roku Pirnatu, B2 BI, in Tonetu Stanovniku, Špica

Slišali boste razpravo o pomenu prilagajanja tržnim trendom, nenehnemu izboljševanju in vlogi, ki jo igra umetna inteligenca v prihodnosti tehnologije in poslovanja.

06.04.2023 08:30
Čas branja: 4 min

IAB Slovenija je objavil prvi pregled uporabe trženjskih orodij na slovenskem trgu. Ta pokaže, da jih slovenska podjetja v povprečju uporabljajo najmanj pet.

Če izvzamemo Facebook Ads Manager, je med vsemi trženjskimi orodji še vedno najpogostejše tisto za e-trženje MailChimp, ki pa počasi izgublja svoj primat, med CRM-sistemi pa prevladuje Salesforce. Oba omenjena sta tudi med vodilnimi v svetu. Eden izmed glavnih razlogov za uspeh obeh ponudnikov storitev v oblaku je, da sta svoje rešitve ponudila med prvimi.

»S prihodom pametnih orodij, ki uporabnikom omogočajo hitro doseganje rezultatov, brez velikega vložka v drago opremo in tehnično znanje, so mala in srednja podjetja dobila možnost sodelovanja na trgu s tehnologijami, ki so bile prej na voljo samo velikim. Storitve v oblaku, ki uporabniku omogočajo, da se posvetijo svoji osnovni misiji in delu s strankami, sta Salesforce in MailChimp v svojih panogah ponudila med prvimi na svetu. Z dobrim razmerjem med funkcionalnostmi in ceno sta obe podjetji stopili na pot hitre rasti in nenehnih inovacij, pri tem pa konkurenco pustili daleč zadaj,« pravi Stanislav Mikolič, direktor podjetja Bip IT.

Danes je Salesforce s svojim naborom storitev orodje, ki ponuja digitalizacijo tako rekoč vseh procesov v podjetju. Pri tem ne ponuja samo storitev, ampak tudi platformo, na kateri lahko podjetja razvijajo in prodajajo svoje aplikacije. »Podobno MailChimp digitalizira trženje. Poleg pošiljanja trženjske e-pošte omogoča vse od zajema leadov, segmentiranja, obveščanja, marketinške avtomatizacije, vnovičnega ciljanja (retargeting) na družbenih platformah, optimiziranja e-poštnih vsebin z umetno inteligenco do postavljanja pristajalnih strani, spletnih trgovin in naročanja strank. Vse to pa počne tako, kot ustreza manjšim podjetjem, to je razmeroma poceni in preprosto,« doda Mikolič.

Učinek cene

Cene vsekakor so pomemben dejavnik uporabe trženjskih orodij, saj so podjetja v izjemno konkurenčnem ter vse bolj povezanem in digitaliziranem svetu cenovno precej občutljiva. »Takoj ko začnemo govoriti o večjem številu uporabnikov sistema ali velikih bazah za obveščanje, številke igrajo veliko vlogo. Veliko mikro in malih podjetji, kjer je proračun za IT in trženje omejen, pa tudi kakšna srednja, je pripravljenih zaradi cene pogoltniti kakšno grenko tabletko. Te so predvsem v obliki okrnjenih funkcionalnosti in razdrobljenosti informacij med različnimi sistemi, včasih tudi več sistemih za isto storitev. Ta cenovna občutljivost se je dobro pokazala v zadnjem letu, ko je MailChimp spremenil nivoje v svojem freemium cenovnem modelu in zato izgubil šest odstotnih točk tržnega deleža, ker so mikro in mali uporabniki prebežali k cenovno ugodnejšim ponudnikom,« pojasni Mikolič.

Avtomatizacija konsolidira podatke v podjetju

Podjetja, ki so usmerjena v rast, se dobro zavedajo, kako pomembno je imeti informacije čim manj razpršene in na voljo za uporabo v prodaji, razvoju in trženju. »V zadnjih nekaj letih postaja marketinška avtomatizacija glavno gonilo konsolidacije podatkov v podjetjih, ker se vse več teh zaveda, da za grajenje dobrih odnosov s strankami potrebujejo dobro ciljano, personalizirano in avtomatizirano komunikacijo z uporabniki,« pripomni sogovornik iz podjetja Bip IT.

Tako se orodja marketinške avtomatizacije, ki so pri nas še v vzponu, kažejo kot jasna naslednja stopnja trženjske digitalizacije, ki še vedno sloni predvsem na uporabi CRM-sistemov in orodij za e-trženje. Povezava teh dveh temeljnih orodij omogoča vse od izmenjave osnovnih podatkov do naprednih custom integracij, ki optimizirajo ključne procese. »Dobra integracija med CRM- orodjem ter orodjem za e-trženje in avtomatizacijo bo predvsem pripomogla k boljšemu komuniciranju s strankami. Trženje pridobi glavne informacije in dogodke iz življenjskega cikla stranke, ki jih lahko uporabi za natančno ciljanje in personalizirano obveščanje stranke. Prodajno osebje pa si lahko pri svojih prodajnih aktivnostih in osebnih stikih s stranko pomaga z informacijami o vedenju uporabnika in njegovem odzivu na prejeta sporočila prek drugih kanalov«.

Avtomatizirani komunikacijski scenariji

Rast spletne prodaje in vzporedna rast vlaganj v spletno oglaševanje samo še spodbujata potrebo vseh podjetij, ki so na spletu, po uporabi naprednejših orodij marketinške avtomatizacije. O tej govorimo, ko orodje za pošiljanje e-pošte zmore pošiljati vnaprej pripravljena sporočila ob vnaprej definiranih dogodkih prek vnaprej definiranih kanalov.

Danes je mogoče že zaslediti, da se kratica CRM uporablja tudi za orodja za avtomatizacijo marketinga, kar je logično, saj z avtomatizirano in personalizirano komunikacijo ustvarjamo odnos s stranko. Torej, kdaj potrebuje podjetje orodje za marketinško avtomatizacijo? Ko želi avtomatizirati svoj CRM in dodatno personalizirati množično komuniciranje s strankami, za kar pa sploh ni nujno, da ima že v uporabi klasični CRM.

Kako torej začeti pot digitalizacije in tudi avtomatizacije trženja? Ponavadi podjetja začnejo s klasičnim e-trženjem ter počasi napredujejo glede na rezultate in pridobljene izkušnje. »Vsako od orodij s svojim naborom funkcionalnosti in cene nagovarja svoj segment uporabnikov. Proračun, znanje in viri, ki jih ima podjetje na voljo, pa so odločilni pri tem, kako se bo podjetje podalo na pot avtomatizacije trženja. Je pa to pot, ki jo morajo ubrati,« sklene Stanislav Mikolič.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj trajnostne prakse postajajo ključnega pomena za investitorje?

V današnjem svetu, kjer se finančne možnosti širijo in dostopnost informacij nenehno raste, je investiranje postalo privlačna pot za...

Tovarna
Novice
Kako organizirati projekt digitalizacije in v realnem času do najpomembnejših informacij o poslovanju
Tovarna leta
NoviceSabina Petrov Kako organizirati projekt digitalizacije in v realnem času do najpomembnejših informacij o poslovanju

V družbi Business Solutions pri oblikovanju rešitve sledijo posebnostim podjetja, ki pomenijo njegovo konkurenčno prednost

Tovarna
Novice
(fotoreportaža) V pametnih tovarnah do novih ravni vidljivosti in vpogleda
Tovarna leta
NoviceSabina Petrov (fotoreportaža) V pametnih tovarnah do novih ravni vidljivosti in vpogleda

Podjetja v zadnjih letih pospešeno vlagajo v digitalizacijo proizvodnih procesov

FINANCE
IKT
Konkretni podatki nasproti očetovskim občutkom
IKT
IKTJakob Žorž Konkretni podatki nasproti očetovskim občutkom

Z menjavo vodstvene generacije postajajo mala in srednja podjetja bolj naklonjena odločanju na osnovi podatkov

FINANCE
Manager
Zakaj spletne trgovine z lastno stranjo za spremljanje pošiljk prodajo več
PRO
Manager
SPLETNO POSLOVANJE
ManagerFinance prPRO Zakaj spletne trgovine z lastno stranjo za spremljanje pošiljk prodajo več (PRO)

Dostavne službe na svoji spletni strani za sledenje pogosto izpišejo statuse pošiljke tako, da številni kupci ne razumejo dobro, kje je njihova pošiljka. Lastna spletna stran podjetja je zaradi visoke obiskanosti hkrati tudi odlična možnost pospeševanja prodaje.

FINANCE
Kaj podjetja zdaj najbolj potrebujejo? Skladišča
Finance
Simona Toplak Kaj podjetja zdaj najbolj potrebujejo? Skladišča

Poglejte, kateri so še drugi ukrepi, ki jih nemška podjetja uporabljajo za odmašitev dobavnih čepov. Povemo pa vam tudi, koliko nemških podjetij se je odločilo, da bodo tisto, kar manjka, delala sama

FINANCE
Iz marketinške persone v digitalnega dvojnika stranke
Finance
Kristina Robežnik Iz marketinške persone v digitalnega dvojnika stranke

Gartner napoveduje nov tehnološki trend

FINANCE
Okolje & energija
(nasveti strokovnjaka, 1. del) Kako lahko v podjetju varčujejo z energijo
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar (nasveti strokovnjaka, 1. del) Kako lahko v podjetju varčujejo z energijo

Nove tehnologije, novi pristopi in drugačen pogled na rabo energije prinašajo nove priložnosti za učinkovito rabo energije v podjetjih in ustanovah.

FINANCE
Manager
Zakaj spletne trgovine z lastno stranjo za spremljanje pošiljk prodajo več
PRO
Manager
SPLETNO POSLOVANJE
ManagerFinance prPRO Zakaj spletne trgovine z lastno stranjo za spremljanje pošiljk prodajo več (PRO)

Dostavne službe na svoji spletni strani za sledenje pogosto izpišejo statuse pošiljke tako, da številni kupci ne razumejo dobro, kje je njihova pošiljka. Lastna spletna stran podjetja je zaradi visoke obiskanosti hkrati tudi odlična možnost pospeševanja prodaje.