IAB Slovenija je objavil prvi pregled uporabe trženjskih orodij na slovenskem trgu. Ta pokaže, da jih slovenska podjetja v povprečju uporabljajo najmanj pet.
Če izvzamemo Facebook Ads Manager, je med vsemi trženjskimi orodji še vedno najpogostejše tisto za e-trženje MailChimp, ki pa počasi izgublja svoj primat, med CRM-sistemi pa prevladuje Salesforce. Oba omenjena sta tudi med vodilnimi v svetu. Eden izmed glavnih razlogov za uspeh obeh ponudnikov storitev v oblaku je, da sta svoje rešitve ponudila med prvimi.
»S prihodom pametnih orodij, ki uporabnikom omogočajo hitro doseganje rezultatov, brez velikega vložka v drago opremo in tehnično znanje, so mala in srednja podjetja dobila možnost sodelovanja na trgu s tehnologijami, ki so bile prej na voljo samo velikim. Storitve v oblaku, ki uporabniku omogočajo, da se posvetijo svoji osnovni misiji in delu s strankami, sta Salesforce in MailChimp v svojih panogah ponudila med prvimi na svetu. Z dobrim razmerjem med funkcionalnostmi in ceno sta obe podjetji stopili na pot hitre rasti in nenehnih inovacij, pri tem pa konkurenco pustili daleč zadaj,« pravi Stanislav Mikolič, direktor podjetja Bip IT.
Danes je Salesforce s svojim naborom storitev orodje, ki ponuja digitalizacijo tako rekoč vseh procesov v podjetju. Pri tem ne ponuja samo storitev, ampak tudi platformo, na kateri lahko podjetja razvijajo in prodajajo svoje aplikacije. »Podobno MailChimp digitalizira trženje. Poleg pošiljanja trženjske e-pošte omogoča vse od zajema leadov, segmentiranja, obveščanja, marketinške avtomatizacije, vnovičnega ciljanja (retargeting) na družbenih platformah, optimiziranja e-poštnih vsebin z umetno inteligenco do postavljanja pristajalnih strani, spletnih trgovin in naročanja strank. Vse to pa počne tako, kot ustreza manjšim podjetjem, to je razmeroma poceni in preprosto,« doda Mikolič.
Učinek cene
Cene vsekakor so pomemben dejavnik uporabe trženjskih orodij, saj so podjetja v izjemno konkurenčnem ter vse bolj povezanem in digitaliziranem svetu cenovno precej občutljiva. »Takoj ko začnemo govoriti o večjem številu uporabnikov sistema ali velikih bazah za obveščanje, številke igrajo veliko vlogo. Veliko mikro in malih podjetji, kjer je proračun za IT in trženje omejen, pa tudi kakšna srednja, je pripravljenih zaradi cene pogoltniti kakšno grenko tabletko. Te so predvsem v obliki okrnjenih funkcionalnosti in razdrobljenosti informacij med različnimi sistemi, včasih tudi več sistemih za isto storitev. Ta cenovna občutljivost se je dobro pokazala v zadnjem letu, ko je MailChimp spremenil nivoje v svojem freemium cenovnem modelu in zato izgubil šest odstotnih točk tržnega deleža, ker so mikro in mali uporabniki prebežali k cenovno ugodnejšim ponudnikom,« pojasni Mikolič.
Avtomatizacija konsolidira podatke v podjetju
Podjetja, ki so usmerjena v rast, se dobro zavedajo, kako pomembno je imeti informacije čim manj razpršene in na voljo za uporabo v prodaji, razvoju in trženju. »V zadnjih nekaj letih postaja marketinška avtomatizacija glavno gonilo konsolidacije podatkov v podjetjih, ker se vse več teh zaveda, da za grajenje dobrih odnosov s strankami potrebujejo dobro ciljano, personalizirano in avtomatizirano komunikacijo z uporabniki,« pripomni sogovornik iz podjetja Bip IT.
Tako se orodja marketinške avtomatizacije, ki so pri nas še v vzponu, kažejo kot jasna naslednja stopnja trženjske digitalizacije, ki še vedno sloni predvsem na uporabi CRM-sistemov in orodij za e-trženje. Povezava teh dveh temeljnih orodij omogoča vse od izmenjave osnovnih podatkov do naprednih custom integracij, ki optimizirajo ključne procese. »Dobra integracija med CRM- orodjem ter orodjem za e-trženje in avtomatizacijo bo predvsem pripomogla k boljšemu komuniciranju s strankami. Trženje pridobi glavne informacije in dogodke iz življenjskega cikla stranke, ki jih lahko uporabi za natančno ciljanje in personalizirano obveščanje stranke. Prodajno osebje pa si lahko pri svojih prodajnih aktivnostih in osebnih stikih s stranko pomaga z informacijami o vedenju uporabnika in njegovem odzivu na prejeta sporočila prek drugih kanalov«.
Avtomatizirani komunikacijski scenariji
Rast spletne prodaje in vzporedna rast vlaganj v spletno oglaševanje samo še spodbujata potrebo vseh podjetij, ki so na spletu, po uporabi naprednejših orodij marketinške avtomatizacije. O tej govorimo, ko orodje za pošiljanje e-pošte zmore pošiljati vnaprej pripravljena sporočila ob vnaprej definiranih dogodkih prek vnaprej definiranih kanalov.
Danes je mogoče že zaslediti, da se kratica CRM uporablja tudi za orodja za avtomatizacijo marketinga, kar je logično, saj z avtomatizirano in personalizirano komunikacijo ustvarjamo odnos s stranko. Torej, kdaj potrebuje podjetje orodje za marketinško avtomatizacijo? Ko želi avtomatizirati svoj CRM in dodatno personalizirati množično komuniciranje s strankami, za kar pa sploh ni nujno, da ima že v uporabi klasični CRM.
Kako torej začeti pot digitalizacije in tudi avtomatizacije trženja? Ponavadi podjetja začnejo s klasičnim e-trženjem ter počasi napredujejo glede na rezultate in pridobljene izkušnje. »Vsako od orodij s svojim naborom funkcionalnosti in cene nagovarja svoj segment uporabnikov. Proračun, znanje in viri, ki jih ima podjetje na voljo, pa so odločilni pri tem, kako se bo podjetje podalo na pot avtomatizacije trženja. Je pa to pot, ki jo morajo ubrati,« sklene Stanislav Mikolič.