Direktor festivala Žiga Predan pravi, da je eno od vodil festivala zadnjih dveh let paralelnost, ena od tem, ki jo nagovarjajo, pa je, kako sobivamo tako z naravo kot ljudje med seboj.

Sodobna plesalca Iva Sveshtarova in Willy Prager. Foto: Boriana Pandova
Sodobna plesalca Iva Sveshtarova in Willy Prager. Foto: Boriana Pandova

Umetniški vodja festivala Matej Kejžar je o letošnji temi Fantastična matematika povedal, da izhaja iz angleške skovanke Awesome matehematics, ki se posveča abstraktnim aksiomom in teoremom, ki segajo prek meja normativov v smislu, da niso generalno dostopni, ker so preveč individualno specifični, še vseeno pa v lastnem načinu imajo neko logiko. Fantastična matematika v tej paralelnosti pomeni prekinitev konvencionalne logike in sestop iz normativov. Z njo poskušajo prekiniti harmonijo, ki je eden od normativov bivanja na Zemlji ter pogledati čez rob harmonije same.

Festival bo uvedlo odprtje Spiderbara, prva plesna predstava na programu je T-dance Vere Tussing. Umetnica, kot so zapisali pri festivalu, združuje potenciale čutil za ustvarjanje novih, drugačnih medosebnih stikov. Samira Elagoz v kinematografski predstavi Seek Bromance pozornost usmeri v svojo tranzicijo. Umetniško delo Passages Noeja Soulierja raziskuje razmerje med gibanjem teles in prostori, v katerih se telesa razvijajo.

Osrednjo temo ustvarjanja plesne umetnice in raziskovalke Vere Tussing zastavlja vprašanje, kako se čuti združujejo, da strukturirajo našo zaznavo in ustvarijo edinstvena medosebna srečanja med občinstvom in izvajalcem. Foto: Alessandra Rocchetti
Osrednjo temo ustvarjanja plesne umetnice in raziskovalke Vere Tussing zastavlja vprašanje, kako se čuti združujejo, da strukturirajo našo zaznavo in ustvarijo edinstvena medosebna srečanja med občinstvom in izvajalcem. Foto: Alessandra Rocchetti

Matej Kejžar v Multiplicity of Movements 9 aktivira kreativno delitev, svojo misel in ples deli s svojimi učenci. Leja Jurišič v delu Koncert razgrajuje normativno funkcijo glasbenega objekta in razvija solo-telesno-klavirsko zvrst. Iva Sveshtarova in Willy Prager se spopadeta s sramoto kot na videz enostavno in vsakdanjo idejo, ki pa je zdaj objekt njunega umetniškega raziskovanja. Gundega Redere nas potisne iz ravnotežja ravno zato, da bi se ravnotežje vzpostavilo.

Foto: Aleš Zupanc
Foto: Aleš Zupanc

Anna Franziska Jäger in Nathan Ooms sta morda našla izhod iz standardizacije duha in telesa, Jija Sohn ponuja nekonformne pristope v dobi digitalnega udobja. Zasedba mladih plesalk in plesalcev pod mentorstvom Saše Lončar preizprašuje normativnost konceptov mladosti in vzpostavlja skupnost, kvir buto praksa Jerneja Škofa zareže globoko v heteronormativnost in se sreča s prijatelji ter prijateljicami, brez katerih skupnosti LGBT+ ne bi bilo. Smirna Kulenović se s povojno krajinsko obnovo obrača k zemlji, spopada se s travmo vojne, a tudi s povojnim celjenjem ran in pogledom naprej. Anton Ovchinnikov predstavlja projekt Monochrome.

Festivalski dogodki bodo večinoma potekali ob Plečnikovem letnem gledališču za Tivolskim gradom. En dogodek bo v Stari mestni elektrarni, sklepni dogodek festivala – Spider Brunch – pa bo potekal v Klubu rečnih kapitanov.

Tretje leto bo med festivalom potekal tudi Festival radikalnih pogovorov. Radikalna pogovora se bosta na Jakopičevem sprehajališču zvrstila 16. in 17. junija. Kuratorka Bara Kolenc opisuje, da Festival radikalnih pogovorov skuša vzpostaviti razmerje med teorijo in prakso ter hkrati sobivanje teorije in vsakdana. Postavljen je v odprt javni in hkrati naravni prostor. Prvi letos nosi naslov Zemljani in vesoljci, drugi Deliti manko, na obeh skupaj bo sodelovalo devet gostov.

Festival Spider