Zasebnost
IKT
Komentar

Kako sem ustvaril svojo prvo virtualno vplivnico

Z razvojem umetne inteligence so nam čedalje bolj dostopna orodja, ki jih še pred nekaj meseci nismo znali upravljati – virtualni vplivneži že služijo milijone

Podporniki obveščajo

FINANCE
IKT
Nov dodiplomski študijski program Poslovna analitika na B2 Visoki šoli za poslovne vede
IKT
IZOBRAŽEVANJE
IKTPodpornik projekta Nov dodiplomski študijski program Poslovna analitika na B2 Visoki šoli za poslovne vede

Prvič bo na voljo v študijskem letu 2024/2025.

FINANCE
IKT
Kaj vsem že zmore Microsoft Copilot v okolju Power BI
IKT
BREZPLAČNI WEBINAR PODJETJA B2 BI
IKTPodpornik projekta Kaj vsem že zmore Microsoft Copilot v okolju Power BI

Kako s preprostimi jezikovnimi ukazi do poglobljenih analiz in interaktivnih poročil

FINANCE
IKT
Kaj o umetni inteligenci meni generalna direktorica Microsofta Slovenija Barbara Domicelj
IKT
PODKAST BI NA RUMENI STOL?
IKTPodpornik projekta Kaj o umetni inteligenci meni generalna direktorica Microsofta Slovenija Barbara Domicelj

Z njo se je pogovarjal direktor podjetja B2 BI Rok Pirnat

FINANCE
IKT
Digistacija 24: Dogodek za spletne sladokusce
IKT
CREATIMOV DOGODEK
IKTPodpornik projekta Digistacija 24: Dogodek za spletne sladokusce

Letošnja Digistacija po ponudila vpogled v digitalno dostopnost, umetno inteligenco, oblikovanje zgodb in analitiko.

FINANCE
IKT
Telekom Slovenije vzpostavil mobilno intervencijsko enoto za krizne razmere
IKT
DOBRA PRAKSA
IKTPodpornik projekta Telekom Slovenije vzpostavil mobilno intervencijsko enoto za krizne razmere

V izrednih okoliščinah bodo lahko hitreje omogočili mobilne komunikacije na prizadetih območjih

06.06.2023 07:30
Čas branja: 3 min

Na začetku pomladi sem se pripravljal na predavanje na regijskem marketinškem festivalu v Rovinju. Kot osrednjo tematiko sem si izbral vertikalni format, ki postaja nepogrešljiv element v marketinških strategijah, s ščepcem umetne inteligence.

Ob pripravi gradiva sem naletel na neverjetne številke. Ste vedeli, da trenutna vrednost svetovnega trga vplivnežev znaša več kot 14,6 milijarde dolarjev? Če bi morali oceniti, kolikšen del tega pripada virtualnim vplivnežem, kaj bi rekli? Več kot 30 odstotkov te vrednosti, torej več kot 4,6 milijarde evrov! In napovedi kažejo, da naj bi se ta delež do leta 2025 povečal še za četrtino.

Kot marketingar sem vedno vesel novih metod in prijemov, lahko bi rekli, da smo vsi v tej industriji nekakšni »early adopterji«, ki smo vedno na preži za novimi tehnologijami. Kot uporabnik pa se sprašujem, zakaj pravzaprav spremljamo virtualno osebo, ki v resničnem svetu ne obstaja. Smo res tako naveličani resničnega življenja, da iščemo pobeg v virtualni svet, ki je zgrajen po naših željah?

Ker mi to vprašanje ni dalo miru, sem si postavil izziv. Želel sem ustvariti svojega virtualnega vplivneža. No, vplivnico, če smo bolj natančni. Ker nisem vešč dizajnerskih orodij, sem se odločil uporabiti zmogljivosti umetne inteligence. Odprl sem si račun na znanem programu Midjourney, ki temelji na funkciji »text-to-image«, ki besedilo pretvarja v sliko. Ni trajalo dolgo, da sem z malo pomoči kolegov dizajnerjev in spleta osvojil pisanje navodil za to orodje. Po nekaj poskusih je Midjourney kreiral videz vplivnice, ki je bil zadovoljiv in mi je v naslednjih korakih služil kot osnova za generiranje nadaljnjih fotografij. V približno pol ure sem ustvaril povsem novo virtualno osebnost z imenom in nekaj fotografijami ter ji odprl račun na Instagramu.

Težava je nastala, ko sem želel vplivnici vdihniti malo življenja. Da bi lahko s statično fotografijo naredil video, bi potreboval neprimerno več znanja, kot sem ga za prvo fazo. In tukaj se je proces ustavil. A če pogledamo, kako hiter je razvoj umetne inteligence v zadnjih mesecih, ko tako rekoč vsak teden orodja dobivajo nove funkcije, je samo še vprašanje časa, kdaj bo to možno tudi nam, ki nimamo naprednega znanja na tem področju.

A nekaj je gotovo – virtualni vplivneži niso le muha enodnevnica in bodo vsekakor ostali. Z vidika porabnika je to zanimiv način, da se odklopi od realnega sveta, o čemer pričajo tudi številke. Nekaj največjih virtualnih vplivnežev namreč dosega milijonske številke, samo na Instagramu na primer Lu Do Magalu 6,3 milijona, Lil Miquela 2,8 milijona, Guggimon 1,4 milijona. Z vidika tržnih znamk pa je to čedalje bolj zanimiv način sodelovanja, saj imajo v tem primeru popoln nadzor nad vplivnežem in kreacijo vsebine.

Prve so po virtualnih vplivnežih posegle prestižne blagovne znamke Balmain, Balenciaga, Prada, Porsche, Lenovo in preostali, ki veljajo za nekakšne »early adopterje«. Nekatere blagovne znamke raje sodelujejo z uveljavljenimi virtualnimi vplivneži, obstaja pa tudi nekaj takih, ki za potrebe komunikacije ustvarijo svojega. Tu je vzpostavitveni strošek malo višji, a dolgoročno imajo popolno lastništvo in nadzor nad njim in ustvarjanjem vsebine.

Da so virtualni vplivneži čedalje bolj »vroča roba«, priča tudi podatek, da je Lil Miquela lani samo s sponzoriranimi vsebinami zaslužila več kot 11,7 milijona dolarjev. No, pravzaprav je zaslužil studio, ki jo je ustvaril, oziroma agencija, ki je odgovorna za njeno trženje.

Niso pa le sponzorirane vsebine tiste, ki virtualnemu vplivnežu in njegovim ustvarjalcem prinašajo vir zaslužka. Vse več se jih namreč odloča za prodajo svojih izdelkov ali celo za glasbeno kariero. Tudi Lil Miquela je pred kratkim predstavila svoj prvi singel, v Koreji pa obstaja pravi K-pop ženski bend MAVE, ki ga v celoti sestavljajo virtualne vplivnice. Ob ogledu njihovega zadnjega videospota z naslovom Pandora, ki je v pičlih štirih mesecih zbral več kot 23 milijonov ogledov, se za trenutek vrnem v letu 2005 in pred televizijski zaslon, kjer so nas navduševali Gorillaz s svojim spotom Feel Good Inc.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Ob vsem tem ni čudno, da se vprašamo, kakšna je prihodnost. Smo na pragu tega, da nas prevlada umetna inteligenca in bomo ob vsakem možnem trenutku bežali v virtualne svetove, se družili z virtualnimi prijatelji in celo iskali virtualne partnerje? Morda se v tem trenutku ta trditev zdi pretirana, menim pa, da ni daleč od resnice. Z neverjetno hitrim razvojem umetne inteligence so nam namreč čedalje bolj dostopna orodja, ki jih še pred nekaj meseci večina nas ni znala upravljati. Ob tem se pojavi novo vprašanje – nas bo umetna inteligenca zamenjala?

Vsekakor bo nadaljnji razvoj zaprl nekatera delovna mesta, menim pa, da nas umetna inteligenca ne bo nikoli nadomestila. Ob trenutnih zmogljivostih je namreč še vedno potreben »human check«. Bodo pa tisti, ki bodo orodjem, ki so podprta z umetno inteligenco, znali dajati navodila, vsekakor v prednosti pred tistimi, ki tega znanja ne bodo usvojili.

Pred nami je zanimivo obdobje, nihče ne ve, kaj lahko pričakujemo v prihodnjih tednih, mesecih, letih. A eno je gotovo – vsekakor bo treba usvojiti nova znanja in hkrati regulirati tudi to področje, saj ob vsej pomoči, ki nam jo ponuja, umetna inteligenca omogoča tudi zelo preprosto širjenje neresničnih novic in slik.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Tako so v SoftwareOne evropskemu Panasonicu stroške IT znižali za 50 odstotkov

Gre za lekcijo podjetjem, ki se še vedno spopadajo z nepredvidenimi in nepotrebnimi stroški in bi s selitvijo poslovanja v oblak končno...

avtor1
Aljaž Peklaj

Aljaž Peklaj je partner in strateški direktor v marketinški agenciji bold.group.

FINANCE
Kakšne novosti je umetna inteligenca prinesla v marketing?
Finance
Kristina Robežnik Kakšne novosti je umetna inteligenca prinesla v marketing?

Temeljito je spremenila vsebinski marketing

FINANCE
Članki
Skoraj leto dni pozneje: Bo ECB šla v nove obrestne dvige in kaj so učinki dozdajšnjih
Finance
Dražje zadolževanje
FinanceAlbina Kenda Skoraj leto dni pozneje: Bo ECB šla v nove obrestne dvige in kaj so učinki dozdajšnjih

Prvi dvig v tem ciklu je ECB potrdila julija lani in potem je nadaljevala najbolj agresivno zviševanje obrestnih mer do zdaj. Kakšni so rezultati?

FINANCE
Članki
Računsko sodišče EU svari: Ljudje si ne bodo mogli privoščiti električnih avtov
Finance
Industrijska politika EU
FinanceAlbina Kenda Računsko sodišče EU svari: Ljudje si ne bodo mogli privoščiti električnih avtov 10

Brez baterij lahko cilj EU, da z letom 2035 opusti proizvodnjo bencinskih in dizelskih avtov ter dovoli le proizvodnjo e-avtov, pelje v položaj, da bodo novi avti za Evropejce postali nedostopni, kar bi imelo še vrsto drugih posledic, tako v avtoindustriji kot pri podnebnih ciljih

FINANCE
IKT
Kako poenostaviti upravljanje večoblačnih IKT-okolij
OGLAS
IKT
RAČUNALNIŠTVO V OBLAKU
IKTFinance PR Kako poenostaviti upravljanje večoblačnih IKT-okolij (OGLAS)

Platforma NIL Cloud Management pomaga držati vajeti nad večoblačnimi okolji in storitvami: omogoča učinkovito in agilno upravljanje ter nadzor nad stroški.

FINANCE
Članki
Bruselj članice prosi, naj v proračun EU vplačajo še 66 mrd evrov; 75 odstotkov bi šlo za Ukrajino, ostalo za migracije in subvencije za industrijo
Finance
Dodatni prispevki članic v proračun EU
FinanceAlbina Kenda Bruselj članice prosi, naj v proračun EU vplačajo še 66 mrd evrov; 75 odstotkov bi šlo za Ukrajino, ostalo za migracije in subvencije za industrijo 7

Pri evropski komisiji predlog za povečanje proračuna EU 2021–2027 upravičujejo z inflacijo, dražjimi zadolževanjem in administrativnimi stroški zaradi dodatnih nalog

FINANCE
Članki
ECB je ključne evrske obrestne mere zvišala še za 0,25 odstotne točke
Finance
Obrestne mere
FinanceAlbina Kenda ECB je ključne evrske obrestne mere zvišala še za 0,25 odstotne točke 1

ECB je še podražila zadolževanje – v tem ciklu zaostrovanja evrske denarne politike je od julija lani do vključno junija letos ključne obrestne mere skupaj povišala že za štiri odstotne točke

FINANCE
Članki
ECB bo danes predvidoma spet zvišala obrestne mere
Finance
obrestne mere
FinanceAlbina Kenda ECB bo danes predvidoma spet zvišala obrestne mere 4

Trenutno pa se na trgu krepi vprašanje: Bo ECB v strahu pred recesijo ublažila protiinflacijski boj, s tem da bi ustavila višanje ključnih obrestnih mer?

FINANCE
IKT
Kako poenostaviti upravljanje večoblačnih IKT-okolij
OGLAS
IKT
RAČUNALNIŠTVO V OBLAKU
IKTFinance PR Kako poenostaviti upravljanje večoblačnih IKT-okolij (OGLAS)

Platforma NIL Cloud Management pomaga držati vajeti nad večoblačnimi okolji in storitvami: omogoča učinkovito in agilno upravljanje ter nadzor nad stroški.