Prizor iz celovečerca Bartonova akademija s Paulom Giamattijem (levo) v glavni vlogi. Foto: Kinodvor
Prizor iz celovečerca Bartonova akademija s Paulom Giamattijem (levo) v glavni vlogi. Foto: Kinodvor
Sorodna novica V pričakovanju 96. oskarjev: vrhunec podeljevanja filmskih nagrad je pred vrati

Pod scenarij Bartonove akademije (The Holdovers) v režiji Alexandra Payna se je podpisal David Hemingson. Celovečerec je sicer deležen še oskarjevskih nominacij za najboljši film, najboljšega igralca v glavni vlogi, najboljšo igralko v stranski vlogi in najboljšo filmsko montažo.

Pred drevišnjo 96. podelitvijo oskarjev pa se je oglasil Simon Stephenson, ki je med drugim znan po scenarijih za filme Električno življenje Louisa Waina, animiranih Luka in Medvedek Paddington 2, sodeloval pa je tudi pri scenariju za lanski film Wonka.

Cinični pediater in najstniška pacientka
Po njegovih besedah je scenarij za Bartonovo akademijo presenetljivo podoben njegovemu scenariju iz leta 2013 za film Frisco, ki pa ni nikoli šel v produkcijo. Scenarij govori o ciničnem pediatru, ki se znajde v situaciji, da nekaj dni skrbi za najstniško pacientko. V Bartonovi akademiji pa Paul Giamatti, ki je deležen oskarjevske nominacije za najboljšega igralca v glavni vlogi, upodablja ciničnega in naveličanega učitelja, ki nekaj dni skrbi za najstniškega učenca v internatu.

Sorodna novica Bartonova akademija

Stephenson se je po poročanju Varietyja že januarja obrnil na Ceh ameriških scenaristov (Writers Guild of America - WGA) s primerjavo obeh scenarijev in organizacijo zaprosil za pomoč. "Naletel sem na težavo, povezano z navedbo avtorstva pri zelo odmevnem projektu, ki ga pokriva WGA," je med drugim zapisal v svojem prvem sporočilu.

"Dokazi, da je scenarij Bartonove akademije vrstica-za-vrstico plagiat Frisca, so resnično osupljivi – kdor koli pogleda celo najkrajši vzorec, skoraj vedno uporabi besedo 'predrzno'," je zapisal v nadaljnji korespondenci. Po Stephensonovih besedah je Hemingsonov končni scenarij tako rekoč "forenzično identičen" njegovemu.

Prepisovanje vrstica-za-vrstico?
"Pomembna celota scenarija za Bartonovo akademijo je bila s prenosom prekopirana iz scenarija za Frisco. (...) To vključuje celotno zgodbo scenarija za Frisco, strukturo, zaporedje, prizore, zaporedne podtakte znotraj prizorov, vsebino akcije in dialoga vrstico-za-vrstico, like, loke, odnose, temo in ton. Večina tega je bila narejena vrstica-za-vrstico, veliko edinstvenih in zelo specifičnih elementov, ustvarjenih za Frisco, je zlahka in nedvoumno prepoznavnih v Bartonovi akademiji," še trdi Stephenson.

Scenaristični ceh se še ni javno odzval
Variety navaja, da so med WGA-jem in Stephensonom glede obtožb potekale večmesečne razprave. Bistveno pa je tudi, da Stephenson trdi, da je režiser Alexander Payne dejansko prej prejel scenarij za Frisco v letih 2013 in 2019, le malo, preden se je režiser nato odločil za sodelovanje s Hemingsonom, kar je nato rezultiralo v Bartonovi akademiji. WGA je pred nekaj dnevi sporočil, da je zadeva trenutno deležna interne razprave, a ni jasno, kaj natančneje to pomeni. Upravni odbor ceha se za zdaj ni odzval na Varietyjeve prošnje za komentar.

Ob Bartonovi akademiji so v igri za oskarja za najboljši izvirni scenarij še Anatomija padca (Justine Triet in Arthur Harari), Maestro (Bradley Cooper in Josh Singer), Maj December (Samy Burch in Alex Mechanik) ter Pretekla življenja (Celine Song).