Preizkus Priusa PHV mi je razkril, da v praksi Toyotin najnovejši izdelek hibridne tehnike v praksi nima posebne prednosti s stališča učinkovitosti glede na Hyundaijevo rešitev. Temu so pritrdile porabe, izmerjene v različnih voznih pogojih. V mestu je Ioniq porabil okrogle tri litre bencina na prevoženih sto kilometrov, Prius pa 20 odstotkov več oziroma 3,6 l/100 km. Na avtocesti se je Korejec zadovoljil s 4,8 l/100 km, Japonec s 5,6 l/100 km. Na regionalnih cestah sem z Ioniqom nameril 3,3 l/100 km in s Priusom 3,4 l/100 km, a ocenjujem, da sta na tovrstnih vožnjah povsem enakovredna. Decilitrski razkorak je namreč moč pripisati različnim dejavnikom – zaokroževanju potovalnega računalnika, rahlo drugačnim pogojem vožnje in še čemu.
Razlogov je več
Za dober nastop Ioniqa je v mojih očeh razlogov več. Na avtocesti se Prius praktično nikoli ne vozi na elektriko, tudi med jadranjem na spustih ne. V električnem načinu EV Mode se je Prius PHV sicer sposoben voziti na elektriko največ s hitrostjo 135 km/h, ne pa tudi v hibridnem režimu. Na drugi strani sem se z Ioniqom med jadranjem in tudi med vzdrževanjem hitrosti z rahlo pritisnjenim plinom do največ 120 km/h večkrat uspel peljati več sto metrov do celo kakšnega kilometra na elektriko. Japonca dodatno omejuje na vzponih ali pri težji desni nogi nagnjenost bencinarja k vrtenju v višje vrtljaje. Glede na predhodnika je zvok sicer nekaj manj naporen, a še vedno moteč. Morda tudi zato, ker si Toyota ne dovoli dopovedati, da ne potrebujem njene polne pogonske moči drugače kot s popustitvijo plina. Pri Hyundaiju lahko njegovemu dvosklopkovnem DCT-ju ročno zadržimo višjo prestavo, s čimer sicer omejimo vlečno silo, a z njo tudi zmanjšamo glasnost motorja in posledično porabo goriva.
Zakaj?
Kot z vsemi priključnimi hibridi, ki sem jih preizkusil, sem se tudi s Priusom PHV nekega sobotnega jutra odpeljal na preizkus strogo električnega dometa. Vstop v avto, zagon sistema in vklop režima EV Mode. Ob polni bateriji javi potovalni računalnik 49,5 km dometa. Uvodna dva kilometra mineta v spokojnosti električne tišine, na avtocesti pa šok. Prius PHV ob pospeševanju do potovalne hitrosti 100 km/h v rahel klanec nenadoma prikliče na pomoč bencinski agregat. Zakaj že? To, da je bila zunanja temperatura 2 °C, ne bi smel biti razlog za zagon na račun zagotavljanja toplote za ogrevanje kabine, saj naj bi bila njegova toplotna črpalka sposobna učinkovito ogrevati kabino tudi pri temperaturah okolice 10 °C pod lediščem. Da se zmore na elektriko peljati do hitrosti 135 km/h, je v mojih očeh tudi pokazatelj, da je električen motor sam po sebi za tovrstno pospeševanje dovolj zmogljiv. Že res, da je tu nekaj večja obremenitev zaradi pospeševanja v klanec, a identično pot so brez bencinske pomoči opravili vsi ostali priključni hibridi. Če so pri tem zaradi večje obremenitve pač porabili kakšno sekundo več za želeni pospešek, pa je zame tudi povsem sprejemljivo.
Še ena možnost
V hibridnem načinu se odpeljem do Ljubljane, kjer na izvozu z avtoceste sklenem dati Priusovi električnosti še eno priložnost. Ob napolnjenosti baterije 83 %, obljubljenem dometu 34,6 km in na delovno temperaturo segretem pogonskem sklopu ponovno vklopim EV mode. Po osmih kilometrih mestne vožnje po omejitvah ponovno zapeljem na obvoznico in pospešim do hitrosti 100 km/h. Tokrat Prius PHV vztraja na elektriko vse do hitrosti 100 km/h in jo tudi vzdržuje več naslednjih kilometrov poti. Obvoznica zavije v smeri proti predoru Golovec, kjer na vzponu proti predoru Toyota ponovno pokliče na pomoč bencinski agregat, čeprav kaže potovalni računalnik takrat še skoraj dvajset kilometrov električnega dometa. Da vzpona zgolj na elektriko ne bi zmogel tudi dvomim, saj se mi ni zdelo, da bi mu za tisti vzpon pri omenjeni hitrosti manjkalo »sape«. Dodatno je ločeni preizkus pritrdil teoretični obljubi Japoncev, da se zmore peljati Prius PHV na elektriko najhitreje 135 km/h, saj sem ga uspel pripraviti do tega, da je vozil na elektriko pri velikosti 141 km/h po podatkih merilnika hitrosti.
Prius PHV po svoje
Zaradi samovolje Priusove hibridne tehnike sem pravzaprav izgubil interes preveriti, kako daleč zmore priti zgolj na elektriko. Japonci zagotavljajo 50-kilometrski doseg. V idealnih pogojih verjamem, da jih doseže, a v resničnem svetu žal nimamo vedno idealnih pogojev. Ne vozimo vsi samo po mestu in pri temperaturah nad +5 °C. Ne vozimo niti samo strogo po vodoravnih cestah. Morda sem res preveč zahteven, a naj mi Toyota oprosti, če pričakujem preveč v zameno za doplačljivo priključnost Priusa. Jasno je, da kupec doplača za dodatek PHV z namenom čim izdatnejšega koriščenja stroškovno ugodnejše električne vožnje. Sam ob vklopu električnega režima pričakujem, da bo avtomobil tudi dejansko vozil na elektriko, vse dokler ima v bateriji dovolj energije. Z izjemo Priusa PHV so moja pričakovanja izpolnili vsi doslej voženi primerki priključnih hibridov.
Če ni pač ni
Očitno si pri Toyoti drugače razlagajo pojem elektro način kot jaz in nekateri drugi avtomobilski proizvajalci. Ob njem naj bi se avto namreč vozil zares strogo na elektriko. Takoj ko v igro vstopi bencinski motor, gre zame za hibriden način delovanja. No, Japonci očitno niso povsem tega mnenja, saj se ob v določenih voznih pogojih elektriki pridruži bencinski agregat, Prius PHV pa takrat še vedno javlja aktivnost režima EV Mode. Že res, da skoraj neopaznega bencinskega vklopa nepoznavalci ali nepozorni najbrž ne bodo niti opazili, a kljub kontrolnemu napisu EV Mode avtomobil dejansko deluje v hibridnem režimu. Morda sem res pretirano občutljiv ali dlakocepski, a če nekaj ni, kar pravi, da je, potem pač ni in ne bom rekel, da je.
Besedilo in foto: Peter Humar.
Mnenja uporabnikov
19 komentarjev za "Drugačno razmišljanje"
Za komentiranje moraš biti prijavljen
Toliko pametovanja o porabi, potem pa le to “izmerite” na računalniku avtomobila. To je tako, kot da bi verjel vladi, da z varčevanjem pri plačah dela za moje dobro. Lepo te prosim, poraba merjena po avtomobilskem kompjuterju je debela laž in v večini primerov neprimerna za primerjavo med različnimi avtomobili. 20% odstopanje ni nič nenavadnega, 10% pa je čisto normalno. Poleg tega pa še avtomobila nista bila vožena v enakih pogojih
Ne me smejat s takimi testi!
Očitno nekateri pričakujete da bo avto s težkimi kovinami (ki jih povrhu vsega še primankuje in se jih težko pridobiva) 15.000€. Ob vsej identični tehnologiji skozi leta, je Golfek s 2.0 TDI motorjem lahko enake vrednosti kot Prius. Pa 2.0 TDi obstaja ohoho let.. Ja ja, je dodelan motor, je pridobil kak filter skozi leta in kak KM več, je testiran z opicami in ustreza emisijskim standardom (baje). Ampak vseeno, testni avto je v prvi fazi za uničevanje emisij, šele potem neko šparanje v denarnici in z gorivom. Bi pa sam vseeno izbral Ioniqa. S spodobno opremo in subvencijo 28k€. Če bi gledal iz pskoda perspektive, bi imel PHV in 12k€ v žepu za bencin 😉
Ne jaz bi plačal iz teh ostalih 12k€, da bi ta phv zapeljal v prešo in delavcu plačal malco
Ja tole oblikovno pa res ni za nikamor, kaj so mislili. Če bi že vzel hibrida, verjetno kot drugi avto za po mestu, bi aurisa. Za tak denar pa vidim, da se prodaja nov lexus ct 200h (tudi hibrid), za 28k eur, ki je oblikovno normalen.
Da bi dal skoraj 40k€za ta grda yajca moraš biti pa res mal čez les. To je še 15k€ preveč. Za 20k€ dobiš dobrega bencinarja ostalo pa imaš za bencin.
ps.: jaz bi prepovedal, da se to vozi po ac. Skoraj vsakega ko sem srečal do zdaj je cjazil, da so ga tudi tovornakarji prehiteval. Sem ter tja je kater vozil 100km/h
Me ne bi motil tvoj komentar, a so tudi posebneži, ki za Golfa odštejejo 40k€.
To je moj problem in z tem nobenega ne oviram nikjer
Priusa plug-in še nisem videl na cesti, mislim da lahko na prste ene roke prešteješ koliko se jih je prodalo v Slo, tebe pa motijo ker ti številni vozniki vozijo počasi po AC?
P.S. Avto te stane 30k € in ne 40k €.
Tukaj piše osnovni model z 3 vrati skoraj 40k€ pa tut če je 30k€ je še zmeraj velikoooo preveč.
Ne vem katerega sem videl. Jaz jih prepoznam po zelo nagravžnem zadku in vsi cjazijo se peljejo max 100km/h po ac.
Ja moti me, ko tovornjak ali avtobus prehiteva in dela gužvo.
Kot sem rekel jaz bi jih prepovedal sploh po ac
Hibridarji sami s sabo tekmujejo v porabi, da lahko dokažejo dizelašem, da živijo v zmoti. Dizel se seveda ne rabi cijazit, da pije malo po avtocesti. Ampak to ni važno. Potem je pa še tuljenje cvt menjalnika, kar je na avtocesti posebna radost.
O jezes, kakšno skrpucalo! Ga ne bi mogel gledat doma, tud če bi mi plačeval ….