Največja hitrost 200 km/h Cena 117.836 eur
Plusi
  • suverenost električnega pogona
  • napredne funkcije skupaj z navigacijskim sistemom
  • prostornost spredaj in zadaj
  • izredno tih in udoben med vožnjo
  • sprednji prtljažnik
Minusi
  • razlika do normnega dosega
  • velikanska baterija se doma (AC, 11kW) še vedno polni skoraj celo noč
  • brez prikaza baterije v odstotkih

Q8 e-tron, z novim imenom in predvsem pomembno nadgradnjo, uteleša Audijev pogled na elektromobilnost. Velik, prostoren, pameten ter opremljen z veliko baterijo, ki prinaša razumen doseg, se resno postavlja na zemljevid baterijsko električnih modelov. Škoda le, da je potrebno za takšen paket plačati konkretno vsoto, elektromobilnost – pa naj si bo še tako dodelana – pa se zaradi tega oddaljuje od cilja dostopnosti širši množici.

Vem, tudi dizelsko gnani Q8 je cenovno podobno umeščen in vsekakor ni niti poceni niti dosegljiv širši množici. A Q8 e-tron je bil eden izmed električnih modelov, ki mi je zlezel pod kožo. Bolj kot drugi, cenovno primerljivi električni tekmeci. Opazi se, da ne gre za novinca, čeprav se ponaša z novim imenom. Njegov predhodnik, originalni e-tron, je bil za Audi pravi zaklad. Ni jim prinesel le izkušenj, z njegovo pomočjo so lahko Nemci sledili navadam, potrebam in zahtevam obstoječih kupcev ter preučevali njihove poti. Rezultat tega je Q8 e-tron. Izboljšan tam, kjer je bilo potrebno, hkrati pa posodobljen v tehnološkem smislu, tudi na področju optimizacije pogona.

Nemogoče je postalo mogoče

DSC_7599
Q8 e-tron je mogočen električen športni terenec z velikimi platišči in obilico prostora v potniški kabini.

Še toliko bolj sem pozoren na podatke potovalnega računalnika, ko sedem za volan električnega modela. Preden ponastavim vse vrednosti, si zapišem še številke predhodnega voznika. Načeloma so vedno višje kot pri meni, zato sem pripravljen na kakšen liter ali kilovatno uro višjo porabo na sto prevoženih kilometrov. A tokrat sem bil pri tem opravilu kar nekoliko nejevoljen. Zadnje 404 kilometre se je povprečna poraba pri Q8 e-tronu ustavila pri skoraj 29 kilovatnih urah. Grozno veliko, le kaj so počeli pred mano?

No, naslednjih 400 kilometrov, kolikor sem jih prevozil s polno baterijo, se je pokazala prava slika. Poraba je vztrajala med 27 in 28 kilovatnimi urami. Preveč za moj okus. Še posebej, ker nisem vozil hitro ali agresivno. To je v meni vzbudilo kar precej slabe volje, pa tudi radovednosti – zakaj?

Drži, njegova lastna masa se ustavi pri 2.700 kilogramih. Potem so tukaj še 21-palčna platišča. Obe lastnosti imata konkreten davek na povprečno porabo energije, a vseeno se mi je številka 28 zdela enostavno prevelika. Potem je tukaj še aerodinamična posodobitev modela, izboljšana elektromotorja in prilagodljiva rekuperacije zavorne energije.

Odločil sem se, da bom, predvsem za svoj mir, opravil tri različne vožnje: daljšo avtocestno, po regionalni cesti, v tretji pa sem poustvaril svoj dnevni vozni profil (nekaj avtoceste, predvsem pa krajše razdalje z nižjimi hitrostmi).

Do Münchna in nazaj

Da bo rezultat res zanesljiv je bil avtocestni odsek res dolg. Do bavarske prestolnice in nazaj, 800 kilometrov v obe smeri. Ob povprečni hitrosti 110 kilometrov na uro je Q8 e-tron 55 porabil 24 kilovatnih ur na prevoženih sto kilometrov, vmes pa se je ta zaradi omejitev na avtocesti spustila celo na 22 kilovatnih ur. V tem primeru se je doseg povečal na 450 kilometrov. Veliko boljše številke kot prej, bistveno bolj realne, a še vedno slabše kot pri tekmecih.

150 kilometrov po podeželju

DSC_7651
Poraba je bila na trenutke res prevelika.

Za pot sem izbral staro cesto od Lukovice do Celja. Brez pretiranega prometa so večinoma časa omejitve 90 kilometrov na uro, vmesna zaviranja v naseljih in vaseh pa poskrbijo, da je rezultat ob koncu dneva bolj realen. Po skoraj 150 kilometrih sem prispel nazaj na izhodišče. Poraba? Še vedno precej visoka, a se je ustavila pri 23 kilovatnih urah na sto kilometrov.

25 kilovatnih ur

Do Ljubljane in nazaj, po otroka v šolo, kasneje še v trgovino, zvečer na rekreacijo v Kamnik in na obisk k staršem. Gre za kombinacijo različnih voznih razmer – od avtoceste, počasnega “fijakanja” po mestu od semaforja do semaforja in umirjene vožnje po vaseh, kjer je precej pospeševanja in zaviranja pred ležečimi policaji in rondoji. V celem dnevu se ne nabere dovolj kilometrov, da bi v celoti izpraznil baterijo. Približno polovica mi je ostane na koncu dneva ob porabi 25,2 kilovatne ure na sto kilometrov. Meja 400 kilometrov je tako povsem dosegljiva, z nekoliko bolj previdno vožnjo pa bi lahko prevozil tudi do 450 kilometrov. Kar precej manj od obljubljeni 582 kilometrov, toda za 45 kilometrov skrajšajo doseg tudi 21-palčna platišča. Lepota ima prednost pred učinkovitostjo, ne le pri testnem Q8 e-tronu. Tudi izkušnje Audijevih trgovcev so takšne, večina kupcev izbere 21-palčna platišča, kljub temu, da so dražja in znižajo skupni doseg modela.

Izkoristiti, kar ponuja

DSC_7622
Na prtljažnih vratih je le še oznaka Q8, za katero različico gre pa je vgravirano v stebriček B.

Klasični Q8 (obstaja še kupejevski sportback) z dodatkom e-tron v imenu v dolžino meri 4,915 milimetrov in ob medosni razdalji 2,928 milimetrov ponuja obilo prostora v notranjosti. Inženirji nemške znamke so v osnovi dobro arhitekturo še dodatno izkoristili in iz nje potegnili vse prednosti, ki jih prinaša namenska električna platforma. V dimenzijsko enak baterijski paket so vgradili bistveno bolj zmogljivo baterijo, ki ima v seriji 55 celo 106 kilovatnih ur.

Namenska platforma omogoča tudi prihod bistveno izboljšane umetne pameti. Povezava z namensko Audijevo aplikacijo sicer zahteva obisk servisa, a gre za nujen dodatek lastništvu električnega vozila. Tukaj ciljam predvsem jutranji vklop gretja iz udobja hiše ali nadzor napolnjenosti baterije, ko sediš v pisarni in moraš avto pravočasno izklopiti.

V prvi vrsti prijeten in sila vsestranski

Ključne novosti pri vzmetenju so vezane na izboljšani sistem ESC, kalibracijo zračnega vzmetenja in krmilne letve. Q8 e-tron je zaradi teh izboljšav na cesti bistveno bolj prepričljiv kot prej. Predvsem je postal vsestranski, izreedno udoben na avtocesti in dovolj agilen v ovinkih. Predvsem pa bo zadovoljil potrebe širokega spektra kupcev. Logično pa je, da z njim ne bodo podirali hitrostnih rekordov. Z obilico sistemske moči je z mesta presenetljivo poskočen in lahkotno pridobiva na hitrosti. A pri tem ni odrezav kot nekateri. Za volanom dobi človek občutek, da vozi povsem brez stresa ali napora in to v ravno dovolj dinamični maniri.

Prosim, manj klavirske plastike

DSC_7668
Res kvalitetna notranjost, le preveč je klavirske plastike, ki pokvari sicer odličen vtis.

Notranjost je pričakovano odlična, čeprav so nekateri deli izdelanih iz starih Audijev.  Upravljanje nastavitev informacijsko-razvedrilnega sistema in glavnih funkcij poteka preko dvonadstropnega centralnega zaslona na dotik. Rešitev s haptično povratno informacijo ob pritisku je všečna, a moja želja ostaja vrnitev nekaterih fizičnih stikal. Pri upravljanju klimatske naprave je potrebno prevečkrat pogledati navzdol in zadeti določene (prave) površine je včasih pravi izziv.

Naj omenim še obilico klavirske plastike, ki je pravi magnet za prah in prstne odtise. Ker so na voljo dekorativni elementi iz brušenega aluminija ali lesa, bi sam brez oklevanja izbral eno izmed obeh opcijskih rešitev. Sredinsko konzolo je potrebno dnevno brisati, saj se na njej res hitro pojavi umazanija, mene pa to neizmerno moti. Je pa sicer drugih stvari, ki bi me motile na Q8 e-tron zelo malo. Preštel bi jih na prste ene roke, pa še za to bi se moral potrduditi. Audi se je tokrat zares izkazal, škoda le, da je potrebno za električni model takšnega kalibra odšteti zajeten kupček denarja.

Besedilo in fotografije: Gašper Pirman.

Rezultati testa

  • Pogonski sklop
    Izredno zmogljiv, kljub lastni masi 2.7 tone, in izredno prijeten za vožnjo. Pogonski sklop sestavljata dva asinhrona elektromotorja, zato ima tudi štirikolesni pogon, a sta skupaj kar požrešna.
    8
  • Notranjost
    Velika, prostorna, odlično izdelana in z vrhunskimi materiali. Edina zamera leti na klavirsko plastiko, ki jo je preveč in ostaja magnet za prstne odtise ter prah.
    9
  • Opremljenost
    Manj tudi nisem pričakoval. Q8 e-tron ponuja vse, kar potrebuje še tako zahteven kupec. Oborožen s sistemom kamer in varnostnih pomagal skrbi za nenaporno vožnjo po avtocesti, varnost potnikov in hkrati s pametnimi povezljivostmi rešitvami omogoča popoln izkoristek električnega avtomobila.
    10
  • Vozne lastnosti
    V prvi vrsti zelo udoben in nenaporen, odličen za vožnjo po avtocesti in daljših poteh. Zelo agilen tudi v zavojih, a masa in višina prineseta svoj davek.
    7
  • Gospodarnost
    Za 117 tisoč evrov se dobi v smislu dimenzij, prostornosti, kvalitete, naprednih sistemov in umetne pameti veliko, zelo veliko. A ponavljam: takšni prvovrstni električnih modeli so žal dosegljivi le peščici.
    5
  • Zmogljivost
    5,6 sekunde od 0 do 100 kilometrov na uro v skoraj pet metrov velikem športnem terencu je več kot dovolj hitro za voznike s težko nogo, pa tudi tiste, ki si enostavno želijo bolj poskočen avtomobil. Sistemska moč 300 kilovatov omogoča, da je lahko ta 2,7 tone težak športni terenec hiter z mesta ali na avtocesti.
    8
  • Sklep
    Audi Q8 e-tron je ta čas eden najbolj prepričljivih električnih modelov na trgu. Res dober znotraj, pameten in napreden. Velika baterija omogoča spodoben doseg, a tudi daljše polnilne čase, pri čemer je povprečna poraba enostavno previsoka. Škoda, da je sicer zelo prepričljiv električni avtomobil zaradi svoje cene na voljo le izbrancem.
    7.8

Tehnični podatki vozila

cena osnovnega modela (€) 75.020
cena testnega vozila (€) 117.836
dolžina × širina × višina (mm) 4.915 x1.937 x 1.619
dovoljena masa vozila (kg) 3.180
elektromotor asinhroni
emisija CO2 (g/km) 0
masa praznega vozila (kg) 2.717
medosna razdalja (mm) 2.928
menjalnik/pogon enostopenjski/štirikolesni
največja hitrost (km/h) 200
največja moč elektromotorja (kW/KM pri vrt/min) 300/408
največji navor (Nm pri vrt/min) 664
napake med testom brez napak
poraba električne energije (kWh/100km) 23,8
poraba goriva po ECE (l/100 km) 20,1
pospešek 0-100 km/h (s) 5,6
prostornina prtljažnika (l) 569 - 1.567
Prikaži več Skrij

Mnenja uporabnikov

4 komentarjev za "Elektrika, kot bi morala biti od začetka"


bluesman
1 mesec 21 dni nazaj

S takšnim avtom se po nemških AC pelje normalni poslovnež 150 km/h. Doseg je zaradi tega še precej nižji. Zato električni avtomobil še dolgo (če sploh kdaj) ne bo zamenjal dizle.

Polo78
2 meseci 6 ur nazaj

Verjamem, da je avto dodelan in vse ampak tovrstne velike in težke EV krave so meni osebno nesmiselne, 400 km realnega dosega in poraba večinoma nad 25 kWh enostavno ni to to, niti ni zeleno in eko, o ceni pa itak nima smisla še kaj dodat… Kot sem že večkrat omenil, smisel EV ob trenutnem stanju tehnologije vidim zgolj v manjših (mestnih) vozilih, namenjih za krajše razdalje, večinoma kot 2. avto v družini.

1 mesec 30 dni nazaj

Kaj je v Sloveniji “mestno” vozilo? Tako, ki se vozi samo 3 km iz enega konca Kranja do drugega?

Bucko99
1 mesec 30 dni nazaj

Kaj si pa predstavljaš pod eko in zeleno ?

 
Izdatno elektrificiran
Statusni simbol