V izbor Poslovni avto leta 2024 oziroma PAL 2024 se je letos uvrstilo 68 kandidatov, ki so prišli na trg od aprila lani, ko smo končali PAL 2023. Izjema so menedžerski kandidati in luksuzni terenci, ki so v izboru dve leti zapored. Pojasnjujemo kako smo jih izbirali, vrednotili, katere posebnosti prinašajo električni.
Predstavljamo vam 23 finalistov izbora in vas vabimo k glasovanju zanje.
Finaliste izbora PAL smo uvrstili v pet kategorij: službeni, poslovni, managerski avto, luksuzni terenec in električni avto. V prvih treh kategorijah sodelujejo avtomobili ne glede na pogon, zato se nekateri električni avtomobili uvrščajo v dve kategoriji hkrati. S tem želimo sporočiti, da električni avtomobili postajajo del redne ponudbe in da se na trgu bojujejo za iste kupce kot bencinski in dizelski.
Ker tehnika še vedno prodira na trg in ima še vedno svoje posebnosti glede uporabe, smo ohranili električno kategorijo in ji določili cenovno mejo 65 tisoč evrov. To je meja, ko Eko sklad še ponudi subvencijo, a le za avtomobile zasebnih kupcev.
Električni brez DDV, pa tudi brez subvencije
Poslovne najeme za kandidate izbora je tudi letos izračunal ponudnik poslovnih najemov Avantcar. Pri izračunu najema električnih avtov so v Avantcaru pri vrednosti do 80 tisoč evrov upoštevali ceno brez DDV, saj si je davek mogoče poračunati. Niso pa upoštevali subvencije, saj se omenjeni ugodnosti izključujeta (izjema so avtomobili, ki jih podjetje daje v najem, pa še to velja le za 40 vozil na leto).
Dražja elektrika, cenejša bencin in dizel
Izračuni so pripravljeni za obdobje najema 48 mesecev in 120 tisoč kilometrov. Zajemajo vse stroške avtomobilov vključno z energijo.
Bencinsko in dizelsko gorivo so izračunali po tarifi 1,5 oziroma 1,54 evra za liter, elektriko pa 0,30 evra za kilovatno uro. Omenjeno tarifo smo določili po vnaprej znani kombinaciji polnjenj na domačem ali službenem električnem omrežju ter polnjenj na javnih polnilnicah.
Tarifa je za pet centov višja kot v PAL 2023, saj se je elektrika v letu dni podražila predvsem na javnih polnilnicah.
Zgolj cena avta pove premalo
Tako podrobno vrednotenje daje boljši podatek o strošku, ki ga ima kupec z avtomobilom, kot sama cena. Tako je mesečni strošek lastništva hibridne honde CR-Z (1.247 evrov) višji od stroška z električnim BMW iX2 20 eDrive (1.236 evrov), čeprav BMW po ceniku stane osem tisoč evrov več kot honda (47.800). Če pa si podjetje pri službenem BMW iX2 poračuna še DDV, se strošek najema zniža na 1.053 evrov.