Scala in kamiq sta bila deležna posodobitve, ki prinaša privlačnejši videz. Spremenila se je tudi oprema, novosti so tudi pri motorjih. Foto: Škoda
Scala in kamiq sta bila deležna posodobitve, ki prinaša privlačnejši videz. Spremenila se je tudi oprema, novosti so tudi pri motorjih. Foto: Škoda

Lansko leto je bilo za Škodo več kot uspešno, saj so prodajo povečali za več kot 18 odstotkov, kar je pod črto pomenilo, da so prodali več kot 866.000 avtomobilov. Za tretjino novih kupcev je zaslužna octavia, takoj za njo na drugem mestu pa je najmanjši križanec kamiq.

Da bo za kupce še naprej zanimiv, ga je doletela rahla prenova. Sočasno s kamiqom so pri Škodi prenovili tudi kombilimuzino scalo, saj sta si avtomobila tehnološko precej blizu. Oba modela sta dobila nova odbijača, prednji del z novimi oziroma prenovljenimi lučmi in pa predvsem novo varnostno opremo in asistenčne sisteme, ki jih pri Škodi že poznamo v drugih dražjih modelih.

Modela scala in kamiq sta svojo življenjsko pot začela leta 2019, stojita na isti platformi, zato sta logično oba približno na polovici življenjskega cikla doživela večjo posodobitev. Foto: Škoda
Modela scala in kamiq sta svojo življenjsko pot začela leta 2019, stojita na isti platformi, zato sta logično oba približno na polovici življenjskega cikla doživela večjo posodobitev. Foto: Škoda

Če bi posplošili, bi za scalo lahko dejali, da zdaj nastopa z bolj športnim videzom, kamiq pa je še bližje klenim križancem. Oba modela si delita podobno notranjost, ki je posodobljena do te mere, da prinaša nove, tudi reciklirane materiale. V obeh modelih bodo merilniki zdaj digitalni, dopolnjeval ga bo 8-palčni osrednji zaslon. Vozniku in sopotnikom bodo zdaj na voljo priključki USB-C za polnjenje pametnih naprav, ter predal za brezžično polnjenje, ki bo tudi hlajen in bo s tem preprečeno pregrevanje telefona.

Za lažjo odločitev kupca bosta na voljo zgolj dva paketa opreme – essence in selection, vrh ponudbe pa bo še vedno predstavljala oprema monte carlo.

Opremo monte carlo prepoznate po ploščicah z napisom monte carlo na karoseriji, po črni barvi, ki nadomešča predvsem kromirane dodatke. Črni so okvir mreže hladilnika, pokrovi zunanjih ogledal, spojler sprednjega odbijača, difuzor zadnjega odbijača in tudi napisi na petih vratih. Foto: Škoda
Opremo monte carlo prepoznate po ploščicah z napisom monte carlo na karoseriji, po črni barvi, ki nadomešča predvsem kromirane dodatke. Črni so okvir mreže hladilnika, pokrovi zunanjih ogledal, spojler sprednjega odbijača, difuzor zadnjega odbijača in tudi napisi na petih vratih. Foto: Škoda

Spremembe pri motorjih

Oba modela bosta na prodaj bolj kot ne z enakimi motorji, pri čemer pa se na žalost številnih poslavljajo dizelski motorji. A za prijaznejšo porabo bencinskih motorjev so bili ti izdatno prenovljeni. Litrski trivaljnik je ob izboljšani strojni in programski opremi še dodatno optimiziran, nadgradnja pa vključuje prilagodljivo krmiljenje sesalnih in izpušnih ventilov, turbopolnilnik z variabilno turbinsko geometrijo in vbrizgalne šobe z desetimi luknjami za še bolj homogeno mešanico zraka in goriva. Motor 1.5 TSI je zdaj opremljen z optimiziranim sistemom ACT+ za aktivni izklop valjev. Trije novi motorji imajo razpon moči od 70 kW (95 KM) do 110 kW (150 KM).

Za boljšo aktivno in pasivno varnost so dodani številni varnostno-asistenčni sistemi iz višjih avtomobilskih segmentov, pri čemer jih je precej že del serijske opreme. Pomemben del prenove so tudi prednji žarometi, saj bodo kupci za doplačilo lahko prvič izbrali tudi matrične LED-žaromete, za še lažji dostop do prtljažnika pa je zdaj na voljo električno odpiranje pokrova prtljažnika, ki ga je mogoče odpreti tudi zgolj z zamahom noge.

Oba modela je v Sloveniji že mogoče naročiti, pri čemer sta oba na voljo že pod mejo 20 tisočakov. Kamiq je od scale v povprečju dražji za približno 1000 evrov, seveda pa je končna cena avtomobila najbolj odvisna od želj in zahtev kupca.