Avto.info

Poraba goriva/energije

Evropska komisija je izmerila realno porabo avtomobilov: najbolj odstopajo priključni hibridi

Priključni hibridi imajo v prometu precej večjo porabo predvsem zato, ker jih lastniki v praksi ne polnijo niti približno tako pogosto, kot so domnevali strokovnjaki.

Petek, 5. april 2024

Evropska komisija je pred dnevi objavila prvo poročilo o dejanskih emisijah CO2 novih osebnih avtomobilov in kombijev. Poročilo temelji na podatkih, zbranih leta 2021 s spremljanjem dejanske porabe goriva s senzorji, ki so nameščeni v teh vozilih.

Od januarja 2021 morajo biti vsi novi avtomobili in lahka gospodarska vozila z motorji z notranjim zgorevanjem opremljeni z odobrenimi napravami za spremljanje porabe goriva (OBFCM), preden zapeljejo na trg EU. Te naprave beležijo porabo goriva in energije vozila ter skupno prevoženo razdaljo.

Te podatke v vozilu morajo zbrati proizvajalci vozil – bodisi s prenosom podatkov na daljavo (po zraku) bodisi med servisnim obiskom vozila in jih vsako leto poslati Evropski komisiji. Aprila 2022 je Komisija prejela prve podatke, a le za 10,6 odstotka zadevnih osebnih avtomobilov in enega odstotka lahkih gospodarskih vozil, torej tistih, ki so bila v EU prvič registrirana leta 2021. Majhno število pridobljenih podatkov iz "kombijev" je onemogočalo realno oceno njihove porabe, vendar je bilo to mogoče pri osebnih avtomobilih.

Povprečna razlika med dejanskim in uradnim povprečjem izpustov CO2 ter porabe goriva novih avtomobilov je znašala 23,7 odstotka pri bencinskih in 18,1 odstotka pri dizelskih avtomobilih (razlika je bila torej 1 do 1,5 l/100 km oz. 28 do 35 g CO2/km). Da bodo avtomobili imeli rahlo "prekomerno porabo", je bilo bolj ali manj pričakovano, saj obstajajo številni dejavniki, ki vplivajo na dejanske emisije in ki jih ni mogoče v celoti upoštevati pri uradnem testiranju. Sem sodijo predvsem prometne razmere, stanje cest, zunanja temperatura, uporaba klimatske naprave, gretja in druge vgrajene elektronike ter predvsem obnašanje posameznih voznikov.

Pri priključnohibridnih vozilih pa je bila razlika med deklarirano povprečno porabo in realno precej večja, kot so pričakovali strokovnjaki. Njihove dejanske emisije in poraba so bile v povprečju 3,5-krat višje od uradnih vrednosti. To predstavlja razliko v porabi do štiri litre oziroma 100 g CO2 na kilometer.

Po mnenju strokovnjakov Evropske komisije to potrjuje, da priključni hibridi trenutno ne izkoriščajo svojega potenciala. Razlog za to je, da jih njihovi lastniki vozijo v električnem načinu veliko manj, kot so sprva predvidevali po različnih raziskavah. Komisija je že pripravila spremembe izračuna faktorja uporabnosti, ki pomeni pričakovani delež prevožene razdalje na električni pogon, ki se uporablja za določanje emisij CO2 pri uradnem testiranju porabe. Te spremembe bodo veljale od leta 2025 in Komisija ne izključuje, da bodo dodatno prilagojene na podlagi podatkov o dejanski porabi priključnih hibridov.

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.