Zasebnost
Slovenija
Oglasno sporočilo

Velik uspeh spletnega trženja lokalne hrane na severnem Primorskem

Spletno Tržnico na Borjaču so v organizaciji Green Destinations prepoznali kot eno izmed pomembnih zgodb razvoja odgovornega turizma na svetu
Avtor
21.03.2022 06:00
Čas branja: 5 min
Velik uspeh spletnega trženja lokalne hrane na severnem Primorskem
Tržnica na borjaču postaja učinkovita odskočna deska za objavo in iskanje ponudbe lokalnih pridelkov. Foto: Arhiv RA ROD Ajdovščina

Organizacija Green Destinations je spletno Tržnico na borjaču uvrstil na seznam Top 100 trajnostnih destinacijskih zgodb. Na letošnjem izboru je Tržnica na borjaču tekmovala v kategoriji »Krajše nabavne verige in promocija lokalne hrane« ter se uvrstila med šest finalistov.

Zgodbe, ki so opisane ob prijavi na natečaj organizacije Green Destinations Story Awards (gre za neprofitno fundacijo za trajnostni razvoj in prepoznavnost destinacij s sedežem na Nizozemskem), so navdih drugim destinacijam, organizacija pa jih z izborom v Top 100 promovira v mednarodnem turističnem prostoru. Letošnja podelitev nagrad Green Destinations Story Awards, na kateri so izbrali najbolj trajnostne zgodbe s seznama Top 100, je potekala virtualno 11. marca v okviru turistične borze ITB Berlin.

Vsa ponudba na domačem kavču

Tržnica na borjaču je skupni projekt občin Ajdovščina, Nova Gorica in Renče - Vogrsko. Začele so ga pred dobrim letom, da bi kupcem omogočile dostop do lokalno pridelane hrane neposredno iz domače dnevne sobe. Ponudnikom, kmetom, pa tržnica pomeni orodje oziroma pripomoček za neposredno trženje pridelkov končnemu kupcu, mimo klasičnih trgovsko-logističnih dobavnih verig.

Spletišče deluje v okviru Regijske razvojne agencije ROD Ajdovščina, ki ga tudi upravlja in je, kot je povedala njena direktorica Brigita Habjan Štolfa, v času epidemije zbujalo vse več zanimanja. Z njo smo se pogovarjali neposredno po podelitvi nagrade in jo najprej vprašali, kaj jim v RRA ROD Ajdovščina, kjer so projekt tudi zasnovali, pomeni ta nagrada.

»Uvrstitev med šest finalistov Green Destinations Story Awards je priznanje za dobro načrtovano projektno idejo in odlično opravljeno delo. Veseli nas, da so našo Tržnico na borjaču tudi v tujini opazili kot dober primer povezovanja na lokalni ravni. Uvrstitev nam daje nov zagon pri nadaljnjem delu na področju promocije lokalne hrane,« je dejala.

Kako se je v tem letu delovanja tržnica razvila?

Tržnica je ugledala luč v letu, ki ga je zaznamovala velika izguba letine. Huda pozeba je pustila močan pečat na kmetovanju, nam na razvojni agenciji pa je to prineslo izziv. Ta se je udejanjil z idejo, da lahko kmetovalcem ponudimo orodje, prek katerega lahko promovirajo in prodajajo svoje pridelke.

Trenutno je na spletišču tržnice vključenih 112 stalnih ponudnikov, nosilcev kmetijskih gospodarstev ter mikro in malih podjetij, ki se na območju goriške statistične regije ukvarjajo s pridelavo in predelavo kmetijskih pridelkov v živila. Na spletni strani zdaj, pred »glavno« sezono, lahko vidimo 276 oglasov različnih živil in izdelkov. Našteli smo tudi 89 registriranih, to je stalnih kupcev, vendar jih je dejansko več, saj za ogled kontaktnih podatkov ponudnikov ni treba biti registriran. Ker pa se prodaja opravi na splet­ni strani, neposredno pri ponudniku, natančne statistike o dejanski prodaji izdelkov ne moremo beležiti. Nakupljeno se ponavadi prevzame na kmetiji ponudnika, nekateri med njimi kupcu blago dostavijo na dom, prevzem nekaterih pridelkov pa je možen tudi na kateri od fizičnih tržnic.

Tržnica se torej prijemlje. Kako naprej?

Na podlagi dosedanjih rezultatov in pozitivnih odzivov tako kupcev kot ponudnikov verjamemo, da Tržnica na borjaču postaja učinkovita odskočna deska za objavo in iskanje ponudbe lokalnih pridelkov. V želji, da bi še izboljšali uporabniško izkušnjo, načrtujemo nadgradnjo portala – želimo omogočiti filtriranje po izbranih parametrih ponudbe, možnost prikaza glede na lokacijo in uvesti rubriko seznam želja kupcev. V načrtu imamo tudi vzpostavitev stalne oglaševalske kampanje, s katero bi si zagotovili stalno navzočnost med ciljnim občinstvom. S tem želimo vplivati na dolgoročne spremembe navad porabnikov glede nakupa lokalnih pridelkov.

Portal, kot smo videli, poleg kmečkih pridelkov in izdelkov ponuja še nekaj zanimivega branja.

Na portalu redno objavljamo aktualne novice in razpise, namenjene kmetovalcem in predelovalcem. Da bi obiskovalce čim bolj motivirali za redno spremljanje portala, enkrat na mesec izdajamo novičnik za kupce in novičnik za ponudnike. V goriški regiji je od 70 tisoč do sto tisoč uporabnikov spleta, njihovo zanimanje poskušamo spodbuditi tudi z reportažami, kjer predstavimo enega od lokalnih ponudnikov, ki trži na spletišču. Obiskovalce portala oziroma potencialne kupce želimo pritegniti tudi z nasveti kuharskih mojstrov, kako iz živil, pridelanih v lokalnem okolju, ki so v danem trenutku na voljo, pripraviti okusen in zdrav obrok ali kako jih pripraviti za ozimnico.

Kakšen je odziv?

V celotnem obdobju delovanja portala smo našteli 97 tisoč ogledov strani, 221 tisoč dogodkov znotraj spletnih mest in 8.178 različnih uporabnikov, ki se na spletnem mestu zadržijo v povprečju skoraj 12 minut. Skupna številka vseh obiskovalcev je nedvomno višja, saj splet­na analitika beleži zgolj obiskovalce, ki se strinjajo z namestitvijo piškotka za statistiko. To je kar vrhunski rezultat in nakazuje, da se ljudje radi vračajo in z zanimanjem spremljajo ponudbe tržnice.

Spletna tržnica zanimiva tudi za lokalne gostince

Pri vprašanju, kako je Tržnica na borjaču povečala prepoznavnost Vipavske doline oziroma goriške regije, se je v pogovor vključila še Erika Lojk, direktorica Zavoda za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina. Dejala je, da je Vipavska dolina tako v Sloveniji kot v tujini že zelo prepoznavna kulinarična destinacija. O njej so se razpisali že priznani domači in tuji turistični novinarji, močno pa je tudi ustno izročilo obiskovalcev.

»Sveže lokalne sestavine so za našo kulinariko, ki temelji na načelu 'z njive na krožnik', zelo pomemben element. Tržnica na borjaču je spletno stičišče lokalnih dobaviteljev, na katero se obračajo tudi gostinski ponudniki. Dobrote, ki prihajajo izpod rok priznanih kuharskih mojstrov, so opazili tudi kulinarični vodniki. Lahko se pohvalimo z dvema restavracijama z Michelinovo zvezdico, kar 21 naših ponudnikov pa je prejelo prestižne kape priznanega avstrijskega gastronomskega vodnika Gault & Millau. Restavracije, ki izpolnjujejo njihova merila, lahko pridobijo od ene do pet kuharskih kap in so uvrščene v njihov vodnik,« je povedala Erika Lojk.

Drugi, tudi zelo pomemben širši promocijski vidik Tržnice na borjaču je po njenih besedah dobava lokalnih izdelkov obiskovalcem oziroma turistom v času njihovega bivanja, veliko pa jih te izdelke odnese tudi v svoje dežele.

Pristen stik ponudnika in kupca

Zanimalo nas je tudi, ali bo zdaj, ko se bo, kot kaže, hrana zelo dražila, nekatere pa bo morda celo zmanjkalo, ker bodo države omejile izvoz, to pomenilo priložnost za nadaljnji razcvet Tržnice na borjaču. Brigita Habjan Štolfa je dejala, da vse bolj prihajajo v ospredje tematike, kot so prehranska samooskrba, sledljivost izvora hrane oziroma njenih sestavin ter ozaveščanje o pomenu zdrave, lokalne in sezonske prehrane. V takih razmerah bo Tržnica na borjaču lahko tisti priročni medij, ki ponuja vse aktualne informacije na enem mestu ter omogoča preverjen, pristen stik ponudnika in kupca. »Z njunim neposrednim sodelovanjem bomo lahko skupaj iskali rešitve za izzive časa, ki prihaja,« je še dejala sogovornica.


Vsebino omogoča RRA ROD Ajdovščina.