Avto > Testi
10277 ogledov

Peugeot, ki ostaja nekaj posebnega

Peugeot 508
1/28
Saša Despot Peugeot 508
Peugeot za zdaj v svoji ponudbi vsaj še do konca tekoče generacije ohranja peugeot 508, kombilimuzino in karavan srednjega razreda, ki sta v zadnjih letih izgubila večino tekmecev.

Jeseni 2019 smo v sodelovanju z drugimi avtomobilskimi mediji opravili PRIMA test poslovno-družinskih počitniških prikolic srednjega razreda in skupno se je peugeot uvrstil na peto mesto. Danes bi se uvrstil precej višje več, saj je tekmecev ostalo zelo malo.

Peugeot 508 | Avtor: Saša Despot Peugeot 508 Saša Despot

S kompletno ponudbo karoserijskih različic med tekmeci očitno ostaja le še škoda superb, saj je volkswagen passat izgubil limuzinsko različico, poslovili pa so se tudi opel insignia, renault talisman in ford mondeo. A ne le ti, med drugimi so odšli tudi hyundai i40 in kia optima že pred tem pa tudi denimo honda accord. Peugeot 508 v kombilimuzinski in karavanski različici SW ostaja torej eden bolj osamljenih predstavnikov klasičnega poslovnega srednjega razreda, ki so mu največje pogače odrezali križanci.

Priključno hibridni karavan

Tokrat smo ga preskusili v karavanski različici peugeot 508 SW s priključno hibridnim pogonom z oznako 225, ki je precej dober znanec iz priključno hibridnih različic avtomobilov skupine Stellantis. Sestavljata ga 1,6-litrski turbobencinski štirivaljnik in elektromotor, ki s sistemsko močjo 165 kilovatov in navorom 360 njutonmetrov poganjata prednji kolesni par in poskrbita, da peugeot 508 SW sto kilometrov doseže v 8 sekundah.

Peugeot 508 | Avtor: Saša Despot Peugeot 508 Saša Despot

To je za takšen karavan kar soliden podatek, ki pa ne pove vsega. Elektromotor, ki se v dogajanje vključuje z visokim začetnim navorom, namreč poskrbi, da boste v mestnem okolju in na ovinkih, tam torej, kjer je to najbolj pomembno, imeli občutek, da je bolj poskočen, kot bi mu pripisali. Temu pa svoje doda tudi solidno podvozje, ki vam kot vozniku veliko dovoli in tudi veliko odpusti, potnikom pa zagotovi več kot dovolj udobja.

Pri Peugeotu v tehničnih podatkih sicer navajajo normno povprečno porabo bencina od 1,2 do 1,5 litra na sto kilometrov, vendar gre za zares idealen podatek, ki ga boste dosegli le, če boste zares veliko vozili na elektriko. To pa ni vedno mogoče, saj ima baterija le priključno hibridno kapaciteto 12,4 kilovatne ure, s katero zagotavlja do 64 kilometrov električnega dosega. Seveda je to spet teoretični podatek, saj se je doseg v praksi gibal bolj pri 40 kilometrih, uradni razdalji pa se je avtomobil bolj približal zgolj v mestu, kjer je precej zaviranja s tem pa tudi rekuperacije, ki zagotovi dodatno elektriko.

Peugeot 508 | Avtor: Saša Despot Peugeot 508 Saša Despot

Družinsko vlogo prepušča manjšemu

A kakorkoli gledamo na vse skupaj, je peuget 508 SW zmogljiv in udoben avtomobil. Ni pa najbolj primeren za vlogo družinske limuzine, ki jo veliko bolje odigra uradno za številko manjši peugeot 308 SW. Na papirju je peugeot 508 SW seveda večji avtomobil, vendar pa pred sicer udobno zadnjo klopjo potnikom veliko prej zmanjka prostora za noge, zaradi manjših zadnjih šip in bolj hitro padajoče strehe pa imajo tudi več občutka utesnjenosti.

In tudi prtljažnik je v peugeotu 308 SW večji in nekako bolj uporaben, čeprav tudi temu v peugeotu 508 SW ni kaj oporekati, saj razpolaga z osnovno prostornino 530 litrov, povečamo pa ga lahko na solidnih 1.780 litrov. Upoštevati je treba tudi, da je nosilnost avtomobila le malo nad 500 kilogramov in jo štirje potniki s prtljago lahko hitro presežejo.

Peugeot 508 | Avtor: Saša Despot Peugeot 508 Saša Despot

Peugeot je kot najvišji predstavnik Peugeotovih kombilimuzin in karavanov bil že pred prenovo zelo dobro opremljen in to je tudi ostal. Med drugim še vedno ostaja eden redkih avtomobilov, ki poleg ostale opreme ponujajo tudi "nočni vid" s prikazom na zaslonu digitalnih merilnikov nad volanskim obročem.

Ta je v prenovljenem peugeotu 508 SW sicer dobil malce spremenjeno grafiko, sodobnejši uporabniški vmesnik pa je dobil tudi srednji zaslon infozabavnega sistema. Ta je povsem takšen, kot ga poznamo v novejših peugeotih in precej bolj uporabno intuitiven kot prej. Za boljši občutek pa so še vedno ostale tipične analogne tipke, ki precej olajšajo dostop do določenih funkcij.

Peugeot 508 | Avtor: Saša Despot Peugeot 508 Saša Despot

Usklajenost s sorodstvom

Ko gre za upravljanje, pa je najbolj vidna sprememba odsotnost velike ročice menjalnika. To je namreč nadomestilo majhno površino armaturne plošče pogreznjeno stikalo, zaradi katerega je kokpit poštno oblikovno še bolj izčiščen kot prej.

Spremembe pa so opazne tudi na zunanjosti, predvsem spredaj, kjer je peugeot 308 SW povzel zadnje smernice Peugeotovega oblikovanja, ki se odražajo predvsem v novem Peugeotovem znaku na bolj enotni maski. Maska se brezšivno razširi v žaromet, ki se zaključi v tri navzdol zavihane krempeljce dnevnih luči.

Peugeot 508 | Avtor: Saša Despot Peugeot 508 Saša Despot

Tudi zadaj so trije krempeljci namesto enega po novem obrnjeni v zunanjo smer, na zloščenem traku med njimi pa je Peugeotov logo zamenjal velik napis PEUGEOT.

Sprememb je torej dovolj, da je peugeot 508 SW ostal svež še za nekaj let. In da bo še naprej všeč ne toliko praktičnim družinskim očetom, ampak tistim, ki pri avtomobilu cenijo še nekaj slogovnega premiuma. To pa žal pomeni tudi, da je zanj treba odšteti malo več denarja, kar pa se bp v zavesti bodočega lastnika gotovo hitro izravnalo s tistimi, kar avtomobil ponuja.

dezurni@styria-media.si

Peugeot 508 | Avtor: Saša Despot Peugeot 508 Saša Despot

Peugeot 508 SW 1.6 THP hybrid 225 e-EAT8

Motor: turbobencinski, štirivaljni, 1.598 ccm + elektromotor

Največja moč: 165 kW

Največji navor: 360 Nm

Zmogljivosti: 240 km/h, 8,0 sekund od 0 do 100 km/h

Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.778 x 1.859 x 1.420, medosna razdalja 2.793

Prtljažnik (v litrih): 530–1.780

Poraba: 1,2–1,5 litra/100 km, izpusti CO2: 27–33 g/km (kombinirani cikel WLTP).

Električni doseg: 64 km

Cena v vrednosti: 56.070

Peugeot 508 | Avtor: Saša Despot Peugeot 508 Saša Despot
 

Komentarjev 1