Obsežna obnova mariborskega Lenta se končno zaključuje, vendar ne bo izvedena v celotni načrtovani obliki. Nekaterim delom prenove so se bili na občini prisiljeni odpovedati. Ta projekt se je sicer že začel z zamudo. Prvotno je bilo namreč načrtovano, da bi se dela začela spomladi 2020 in bi Lent v novi podobi zaživel do konca leta 2020. A se je začetek odvil povsem drugače. Mariborska občina je šele v začetku maja lani podpisala pogodbo z izvajalcem del za obnovo med Studenško brvjo in Vodnim stolpom. Rok za dokončanje gradbenih in obrtniških del pa je bil medtem že večkrat prestavljen, zadnji rok je tako konec oktobra.

To je tudi rok, določen v projektni dokumentaciji za predvideno sofinanciranje iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. ”Izvajalec ima rok podaljšan do 31.10.2023, dne 31.8.2023 smo podpisali aneks za podaljšanje. Ker dela v tem pogodbenem roku v celoti najverjetneje ne bodo zaključena, smo na Ministrstvo za naravne vire in prostor oddali vlogo za podaljšanje,” nam pojasnijo na Mestni občini Maribor.

 

Ker smo od naših bralcev prejeli veliko vprašanj, kaj sploh se v zadnjem mesecu dogaja na gradbišču, saj so bili nekateri mnenja, da se dela ne premikajo nikamor, smo občino prosili za konkreten popis del zadnjega obdobja. Kot nam pojasnijo, so gradbena dela na zahodnem delu zaključena, pričeli so z deli na področju krajinske arhitekture, izvajajo se dela na področju elektro kabelske kanalizacije, izvesti pa morajo še taktilne oznake ter montirati prometno signalizacijo. Kot nam še zagotovijo, je na delu vsak dan več kot 45 delavcev.

Celoten popis del, ki smo ga prejeli z občine:

ZAHODNI DEL (med Strmo ulico ter Ribiško ulico)

  • Gradbena dela so zaključena, izvedeno je cestišče, pešpot, kandelabri,..
  • Pričeli smo z deli na področju krajinske arhitekture (zakoličba dreves, priprava rastišča (izkop sadilnih jam za drevesa, izboljšanje spodnjih plasti ustroja, nasutje substrata)).
  • Sajenje trajnic ter dreves bodo izvajali v primernem obdobju in vremenu (oktober)
  • Izvaja se brušenje in štokanje litega betona
  • Izvesti moramo še taktilne oznake ter montirali prometno signalizacijo (čakamo projektante na načrte)

OSREDNJI DEL (med Ribiško ulico ter Starim mostom)

  • Priprava armirano betonske plošče za polaganje na granitnih kock pod tržnico
    o Finalizacija celotnega območja trga Stare trte (polaganje granitnih kock, montaža prefabrikatov)
  • Montaža prefabrikatov na južni strani ceste v osrednjem delu
  • Betoniranje ceste med Sodnim stolpom in HŠT se prične 11.9.2023
  • DEM – RGP – izvajanje temeljev za stopnice (pogodbeni rok je bil podaljšan iz 30.6.2023 na 30.9.2023 – kljub podaljšanju del ne bodo uspeli izvesti do tega datuma). Odvisno od napredovanja del, bomo lahko podaljšali območje finalizacije ceste do Starega mostu

VZHODNI DEL (med Starim mostom ter Vodnim stolpom)

  • Priprava strukturne zemljine ter jaškov za sajenje dreves
  •  Dela na področju elektro kabelske kanalizacije

Med razlogi za zakasnitve v izvedbi projekta nam na občini navedejo dodatna nepredvidena dela, neugodne vremenske razmere in narasle vode, zamude na strani izvajalcev in dejstvo, da na Lentu sočasno poteka več projektov, med drugim širitev vročevodnega omrežja in vgradnja visokotemperaturne črpalke v kopališču Pristan, zato je bilo potrebnih veliko usklajevanj. Seveda pa so na obnovo vplivale tudi finance. Z glavnim izvajalcem del je občina maja lani podpisala pogodbo v višini slabih 7,6 milijona evrov, a so se cene v gradbeništvu medtem zvišale.

Kaj vse je izpadlo iz načrtov?

”Zaradi tega je prišla odločitev, da ne izvedemo zunanje ureditve na območju Benetk, Vodnega stolpa, zmanjšali smo število inštalacij za pitnike, a jih bo glede na gibanje na tem območju dovolj, ne izvedemo zunanje ureditve z novimi stopnicami pred Hišo stare trte, obstoječih stopnic ob ladjici na Benetkah ne bomo porušili, izvedba novih stopnic za dostop do reke Drave pa je prestavljena na kasnejše obdobje,” pojasni župan Mestne občine Maribor Saša Arsenovič in doda, da zamude ne bodo ogrožale sofinanciranja. ‘Narejeno je dovolj, da bomo sofinancerski del dobili.” Za zaenkrat neizvedene posege, kot so terasaste tribune ob Dravi, pa naj bi občina takoj, ko bodo to omogočale finančne zmožnosti, izvedla novo javno naročilo.

Načrtujejo, da bodo jutri, 29. septembra, predali v uporabo cesto od Studenške do novo zgrajene Splavarske brvi, 1. oktobra pa izvedli svečano trgatev Stare trte že na novem trgu pred njo. ”Rez bo tako lahko potekala nemoteno in se bodo lahko že kazali prvi ali pa drugi znaki ureditve nabrežja,” je povedal Arsenovič. Parkirišč na tem območju ne bo več, razen na vzhodnem delu, del med območjem Vodnega in Sodnega stolpa pa bo omejen s potopnimi valji. ”Začetni režim bo zaprtje tega območja vsaj od petka popoldan do nedelje zvečer. Potem pa bomo videli, kaj bo pokazalo štetje prometa, ki trenutno poteka. Lahko se zgodi, da bomo jutranji promet omogočali, ko pa končamo z delom, pa je prav, da je to območje med Vodnim in Sodnim stolpom, namenjen samo prebivalcem, brez tranzitnega prometa,” še zaključi župan.