IKT
Oglasno sporočilo

Kako za 20 odstotkov povečati dobičkonosnost proizvodnje

Digitalizacija delovnih nalogov ima večplastne učinke, ki se na koncu pokažejo v povečanju dodane vrednosti na zaposlenega
Avtor
07.06.2023 08:33
Dopolnjeno: 07.06.2023 12:06
Čas branja: 5 min

Izkušnje kažejo, da je kar 60 odstotkov razpoložljivosti strojev in naprav odvisnih od podpornih procesov in samo 40 odstotkov od samega delovanja in upravljanja proizvodnih zmogljivosti. Podporni procesi imajo torej izredno pomembno vlogo, ko gre za izboljšanje skupne učinkovitosti strojev in naprav OEE, ki je ključni pokazatelj uspešnosti in posledično dobičkonosnosti proizvodnje.

Težava je v tem, da številna proizvodna podjetja uporabljajo papirne delovne naloge, s katerih naknadno, v najboljšem primeru v istem dnevu, običajno pa tedensko ali celo mesečno prepisujejo podatke v sistem ERP. Poleg tega prihaja pri prepisovanju do napak pa tudi do prirejanja podatkov. To pomeni, da podporne službe v podjetju, kot je nabava, finance in kadri nimajo na voljo kakovostnih podatkov, na osnovi katerih bi na primer lahko optimalno obvladovali zaloge, upravljali denarni tok ali recimo zagotavljali kadre za dodatno izmeno.

Takšne težave se dogajajo vsem

Lahko se zgodi, da med izvajanjem delovnih nalogov pride do minimalne zaloge ali celo porabe zaloge nekega materiala, pa nabava tega sploh ne ve. Tako ne more zagotoviti pravočasne dobave materiala, ali pa ga mora tik pred zdajci nabaviti po znatno višji ceni. Posledica je lahko zaustavitev proizvodnje, kar lahko botruje pogodbenim kaznim in v najslabšem primeru izgubi stranke, v boljšem primeru pa se zgodi, da podjetje izgubi dobiček zaradi višjih vhodnih cen ter nepokritih fiksnih stroškov.

Po drugi strani lahko takšni nenačrtovani dogodki pri nabavi ustvarijo motnjo v finančnem toku. Velikokrat so z izrednimi nabavami pogojena avansna plačila, kar pomeni, da mora finančna služba plačila prerazporediti oziroma najeti drago posojilo. Slednje spet vpliva na dobičkonosnost, po drugi strani pa terja svoj čas, kar se lahko pozna pri času dobave in trajanju zastoja.

Interaktivni podatki za celotno podjetje

»Z digitalizacijo delovnih nalogov podjetje pridobi glavne podatke za izboljšanje učinkovitosti, vključno z metodami, kot so vitka proizvodnja, Six Sigma ter teorija omejitev. Gre za to, da po eni strani pridobivamo informacije blizu realnega časa, na osnovi katerih lahko pravočasno ukrepamo v primeru anomalij ali napovedujemo dogodke, na primer kdaj moramo poskrbeti za dostavo določene količine materiala na določen delovni center,« je razložil Finžgar.

Pro-bitova rešitev Registrator delovnih nalogov na primer podaja vpogled v zaključenost posameznega naročila, kar prodaji omogoča komunikacijo s strankami in logistiko glede dostave ali za pravočasno reševanje problemov v primeru napovedanih zamud. Po drugi strani omogoča vpogled v porabo materiala v proizvodnem procesu ter samodejno razknjiževanje zalog, kar zagotavlja tako nadzor nad medfaznimi zalogami kot tudi nad zalogami v skladišču.

V primeru, da pride do zamud, lahko kadrovska služba pravočasno uvede dodatno izmeno ali nedeljsko delo, s čimer podjetje nevtralizira zastoje in zagotovi strankam pravočasno dobavo. Lahko pa se vodstvo odloči, da z namenom doseganja dobavnega roka v posamezen posel vključi še kooperante. Transparentne informacije, ki nastajajo brez človeškega posredovanja izboljšujejo zaupanje med proizvodnimi delavci in vodstvom. Podjetje lahko upravlja s kadri na osnovi zaupanja vrednih podatkov o njihovi delovni uspešnosti, čimer poveča stopnjo zavzetosti in posledično zmanjša absentizem in število napak, kar posledično pomeni manj okvar opreme in delovnih nesreč.

Boljši so podatki iz proizvodnje, večja je lahko prodaja

Do sedaj se je izkazalo, kako lahko kakovostni podatki iz proizvodnje pomagajo pri izboljševanju podpornih procesov. Te izboljšave vplivajo predvsem na zmanjševanje notranjih vzrokov za zastoje, pri čemer pa pomembno prispevajo tudi k zmanjšanju stroškov.

Kaj pa prihodkovna stran? Ena ključnih izboljšav boljšega vpogleda v proizvodnjo, ki ga podjetje doseže z digitalizacijo delovnih nalogov, je dvig prodaje. »Z vpogledom v razpored, dobavne čase, prioriteto in realizacijo delovnih nalogov lahko prodaja poda realne roke za izvedbo naročila in s tem ohranja dobre odnose s kupci in poceni zagotavlja nove posle s strani obstoječih strank,« je izpostavil Matjaž Finžgar.

Poleg tega lahko prodaja prek vpogleda v trenutno stanje proizvodnje odkriva možnosti za sprejemanje manjših naročil s kratkimi roki dobave in praviloma višjo ceno. Tako dodatno prispeva k izkoriščenosti proizvodnih virov, pri čemer podjetje ob enakih fiksnih stroških proizvede več in z večjo razliko v ceni.

Podatke iz registratorja delovnih nalogov lahko podjetje prikazuje na različne načine v sami proizvodnji, uporabi pa jih tudi pri izračunu kazalnika OEE, ki ga prikazuje številčno ali grafično, tako v proizvodnji kot v drugih oddelkih. Raziskave iz Združenih držav Amerike kažejo, da lahko takšni vizualizirani podatki prispevajo k do 17-odstotnemu povečanju produktivnosti in do 21 odstotkov večji dobičkonosnosti.


Vsebino omogoča Pro-bit programska oprema d. o. o.