Novice

PRIMA do 20 tisoč evrov: je boljši malce večji, nekoliko cenejši ali bolje opremljen?

Zadnja leta je marsikdo presenečen, kam so se povzpele cene avtomobilov. Še posebej, če dogajanja na trgu ne spremlja redno. Nekoč so majhni mestni modeli v osnovi stali kakšnih trinajst, štirinajst tisoč evrov, odlično opremljeni pa so šli v smer petnajst, šestnajst tisočakov. Leta 2016, ko smo s kolegi delali enega naših uvodnih projektov primerjave, so se solidni družinski karavani kompaktnega segmenta pri cenah gibali v intervalu od osemnajst do dvajset tisoč evrov. Danes je kupec z dvajsetimi tisočaki v žepu v povsem drugačnem položaju.

Zgornja meja

Za razliko od dosedanjih projektov je bila tokrat prav cena preizkušenih avtomobilov tista spremenljivka, ki smo jo določili vnaprej – pogoj za sodelovanje je bil namreč, da ta vrednost ne sme preseči 20 evrskih tisočakov. Vsaka izmed prisotnih znamk je lahko vključila zgolj enega predstavnika; če so imeli na razpolago več primernih modelov, smo izbrali racionalnejšo opcijo, torej bolj uporaben oziroma večji avtomobil za dano ceno.

Pisana druščina

Na koncu večina tekmecev tokrat prihaja iz segmenta B, ki je v zadnjih letih izgubil kar precej prodajnega kolača. Nekoč drugi najbolj priljubljen avtomobilski segment je zdaj po številu prodanih vozil šele na četrtem mestu. Prvo mesto so prepričljivo prevzeli križanci enakega velikostnega segmenta, ki prevladujejo ne le pri nas, ampak tudi na številnih drugih evropskih trgih. Ker so ob nakupu dražji, jih v našem naboru tokrat skoraj ni.


PRIMA smo: Avto Fokus, Avtomanija, Finance, Siol, Volan, Žurnal24 in Avtomobilizem.com.


Ob deseterici bi se našlo še kar nekaj modelov, ki imajo na cenikih  izhodiščne cene pod dvajset tisoč evrov. A tako opremljenih avtomobilov zastopniki in trgovci niso imeli v voznem parku, mi pa smo tokrat vztrajali pri tem, da so lahko odstopanja zgolj minimalna, saj smo želeli dobiti pravo uporabniško izkušnjo.

prima-primaryV primerjavo smo vključili deset kandidatov:

Njihove osnovne tehnične podatke si lahko ogledate v spodnji tabeli, na tej povezavi pa vam je na voljo še slika s povečavo.

2023 Prima 20k - Tehnicni podatki_001

V nedeljo bomo objavili podroben pregled naših ugotovitev o četici avtomobilov, ki je bila tokrat brez izjeme opremljena z  bencinskim motorjem in ročnim menjalnikom. Ob voznih lastnostih smo se posvetili  uporabnosti in prostornosti potniškega dela in prtljažnika, preverili delovanje sodobnih vozniških pomagal, preverili skupne stroške lastništva in dodali vtise o njihovem celostnem vtisu.

Avtomobilizem.com (Foto: PRIMA.)

Mnenja uporabnikov

9 komentarjev za "PRIMA do 20 tisoč evrov: je boljši malce večji, nekoliko cenejši ali bolje opremljen?"


drugmirko
5 meseci 26 dni nazaj

Če je kriterij tole…:
“…če so imeli na razpolago več primernih modelov, smo izbrali racionalnejšo opcijo, torej bolj uporaben oziroma večji avtomobil za dano ceno.”
…potem bo itak zmagal Dacijin Jogger! Ker po kriteriju “največ avta na meter” itak nima konkurenta! Tudi drugače je tale “mešanca” med seboj precej neprimerljiva. Tako po “modelnem letu” (model, ki je na trg pršel leta 2017, je proti tistemu, ki je na trg prišel leta 2021, praktično zastarel), kot tudi po velikosti in namenu….. malo brezveze je primerjat 4 metrskega, B segmentnega Pola, s 30cm daljšo C segmentno Toyoto in oba s še 20 cm daljšim Dacijinim “velikoprostorcem” (al kter butast izraz že uporabljamo za te “kao ne-kombije”)….

V tem eklektično nesmiselnem naboru avtomobilov, je po razmerju velikost/kvaliteta, najboljši avto najbrž Corolla… vprašanje pa je kako “hudo plešasta” je za ta denar, ker “skopost” pri vsem razen pri “obliki in imenu” lahko tudi popolnoma spremeni to, kar kak model predstavlja in pomeni v svoji normalni izvedbi.

srcnik
5 meseci 25 dni nazaj

Mislim, da si malce zamešal modele, corolla je daljša od joggerja 😉 Jogger tudi ni po tvoje kombi oz. enoprostorec, ampak je bolj razvlečen sandero…

meganer
5 meseci 26 dni nazaj

Po eni strani imaš prav….. po drugi pa ….

Budget je 20k … toliko dam. Sedaj pa kaj dobim ……

Eni se ne obremenjujejo toliko kaj/kako … ampak toliko me pride avto …

drugmirko
5 meseci 26 dni nazaj

Ja, ampak…. če je merilo “budget je 20 jurjev… tolko dam”, pol je glavni kriterij v primeru prvega dela stavka “plačilna sposobnost”, v primeru drugega dela stavka pa “skopost” kupca (imam znanca, ki za avto ne bi dal več kot 10 jurjev, mel bi pa v njem vse).
Tale nabor vozil je med sabo tako različen, da so avtomobili praktično neprimerljivi…. ker, pri – po velikosti, namenu, obliki, in celo moči (Corolla ima kar 30% močnejši motor od Clia) – tako raznolikih modelih, je “ceni” enako kredibilen kriterij lahko tudi “osebni okus”. Al pa “pragmatičnost” okrog dejanske potrebe…. recimo, nekdo, ki živi sam in dela v mestu si bo za isti denar najbrž prej kupu katerega od VW tria, nekdo, ki ima 3 froce, pa ziher prej Joggerja, ne glede na to kolko več opreme dobiš v Cliu al pa skoraj 40 cm krajšem Aircrossu…

5 meseci 26 dni nazaj

Super test, da se vidi kakšen širok spekter je na izbiro. Nekdo potrebuje mali avto, drugi družinski, tretji bogato opremo, četrti …
Ni cilj kateri je zmagal in kateri je zadnji. Kaj dobiš za isto ceno.
Manjkajo še podatki servisiranja, mogoče še podatek vseh stroškov do 100kkm (poraba, zavarovanje, servis, gume, …)
Poznam kar nekaj ljudi, ki kupujejo na točno tak način, kot je tale test.

5 meseci 26 dni nazaj

“(imam znanca, ki za avto ne bi dal več kot 10 jurjev, mel bi pa v njem vse)”

In v čem je problem, če da prednost opremi. Novega ne bo dobil za 10 jurjev, rabljenih je pa ogromno

mavrica
5 meseci 27 dni nazaj

Fabia je moja izbira! Dober motor in klima zadaj (zračniki)

xxl
5 meseci 26 dni nazaj

Imel sem 2 avta katera nista imela zračnikov zadaj. Ampak, ali si kdaj pogledal pod sprednja sedeža? 😉

srcnik
5 meseci 27 dni nazaj

Napoved: Bayon, 2008, Corolla, Jogger, C3, ZS, fabia, polo, ibiza, clio

 
Omilitev standarda Euro 7 uspešno prestala glasovanje evropskih poslancev
Hyundai želi poceniti svoje električne modele