Aktualno
Mazdin šef brez dlake na jeziku: 'Vsi električni avtomobili, razen tesle, so dobri le kot okras v salonu'
'Kako bomo prišli do ničelnih emisij, je odvisno od izbire potrošnikov in družbene infrastrukture,' opozarja v intervjuju.
Sreda, 13. december 2023
Izvršni direktor Mazde Masahiro Moro je dejal, da električni avtomobili, razen modelov znamke Tesla, težko dosegajo prodajne cilje, predvsem na ameriškem trgu, piše Fortune. Trenutna upočasnitev povpraševanja po električnih vozilih proizvajalce sili v zniževanje stroškov in pri nekaterih upočasnitev proizvodnje. Mazda je ena izmed redkih znamk, ki ostaja zelo previdna pri strategiji prehoda na električne avtomobile. V ZDA, na primer, ne ponuja nobenega popolnoma električnega vozila, saj je preteklo poletje zaradi slabe prodaje z ameriškega trga umaknila električnega križanca MX-30.
Masahiro Moro meni, da je delež električnih vozil na celotnem ameriškem trgu novih osebnih vozil preprosto premajhen - razen, če se imenuješ Tesla. V pogovoru za revijo Fortune je priznal pomen električnih vozil, vendar je dejal, da povpraševanje še ni tako veliko.
"Električna vozila so zelo pomembna tehnologija, ki jo razvijamo. Toda [v ZDA] so lani predstavljali približno 6 % trga. Letos jih je 8 %. In od teh 8 % jih je 57 % znamke Tesla. Drugi električni avtomobili se še niso uspeli uveljaviti, zaloge pa se kopičijo," je dejal. Dodal je še, da je pomanjkanje polnilnih postaj še en dejavnik, ki ovira rast tržnega deleža električnih vozil v ZDA. Tudi glede prehoda avtomobilske industrije na prihodnost brez emisij leta 2035 ni bil preveč optimističen. "Kako bomo prišli do ničelne vrednosti, je odvisno od izbire potrošnikov in družbene infrastrukture," je opozoril.
Pri vsem tem je treba opozoriti, da se njegovi argumenti nanašajo na ameriški trg, kjer je Tesla resnično prevladujoča znamka glede na prodajne številke. Obenem se kitajske znamke tam zaradi visokih carin sploh ne prodajajo, za razliko od drugih regij sveta, kjer že uživajo izjemen uspeh. Podobno je tudi v Evropi, kjer se kitajske znamke postopoma utrjujejo na prodajnih lestvicah in počasi postajajo konkurenca ameriški Tesli.