Tehnološki napredek in družbeno-ekonomske spremembe v zadnjih letih odsevajo tudi na področju trga dela in zadovoljstva zaposlenih na delovnih mestih. Eden izmed glavnih trendov je hibridna oblika dela, torej kombinacija dela v pisarni in dela od doma, ki se je dodobra uveljavila v marsikaterem slovenskem podjetju. Možnost lokacijske in časovne prožnosti dela je skupaj z dodatnimi dnevi dopusta med iskalci zaposlitve postala celo bolj pomembna kot plača in druge materialne ugodnosti (Vir: HRM revija, članek: Fleksibilnost dela kot steber želenih ugodnosti zaposlenim, št. 45, 2023).
Prednosti hibridne oblike dela so zmanjšanje ogljičnega odtisa, dostop do širše baze talentov in izboljšana uporaba komunikacijskih tehnologij ter večja produktivnost dela. Hkrati pa taka oblika dela prinaša tudi izzive tako za zaposlene kot za vodstveni kader.
Utrujenost zaradi Zooma ali Teamsov, vodenje ljudi, s katerimi ni fizičnega stika, ter pomanjkanje ravnovesja med delom in zasebnim življenjem je le nekaj izzivov na področju organizacije hibridnega dela. Na aprilskem kadrovskem dogodku #LoveHR Summit v Portorožu jih je prikazala Emmanuelle Leon, izredna profesorica za upravljanje človeških virov in poslovanje ter vodja katedre za preoblikovanje dela na pariški poslovni šoli ESCP.
Rešitev je trajnostni sistem zavzetosti
Kot rešitev Emmanuelle Leon zagovarja vzpostavitev trajnostnega sistema zavzetosti zaposlenih. Delo mora biti po njenih besedah strukturirano in organizirano tako, da bo podpiralo dobro počutje zaposlenih in hkrati spodbujalo inovacije. Med trajnostne prijeme sodi tudi pravica do odklopa, ki jo omogočajo zakonsko obvezni osemurni delovnik, pravica do odmora in pravica do letnega dopusta.
Zakon prav tako omogoča plačane bolniške odsotnosti, nadomestila za dolgotrajne bolniške odsotnosti, povračila stroškov za prevoz na delo in z dela, povračila za potne stroške za službene poti, nadurno delo, dodatke za dežurstva, zdravstvena in socialna zavarovanja ter plačila prispevkov in podobno. Govorimo o zakonsko reguliranih pravicah zaposlenih na področju dela, ki jim omogočajo socialno varnost in posledično tudi trajnostno pripadnost.
Celostno razumevanje poslovnih vidikov vodenja zaposlenih
Lani je bil v Sloveniji sprejet zakon o obveznem evidentiranju delovnega časa, ki je sprožil negativen odziv delodajalcev in tudi splošne javnosti. Kljub pozitivnemu namenu zaščite najšibkejše skupine delavcev je pravica do dnevnega odklopa v obliki obveznega evidentiranja časa prihoda in odhoda na obvezni 30-minutni dnevni odmor zaradi svoje neizvedljivosti povzročila pričakovan odpor velike večine delovno aktivne javnosti – delodajalcev in delavcev.
Tudi v podjetju Četrta pot, ponudniku programskih rešitev za elektronsko beleženje delovnega časa iz Kranja, ne zagovarjajo »štempljanja« zaradi zakonodaje. Namesto tega raje izhajajo iz celostnega razumevanja poslovnih vidikov vodenja zaposlenih. Skozi več kot 30-letni proces digitalizacije evidentiranja delovnega časa so na podlagi uporabniške izkušnje svojih strank razvili rešitev, ki digitalizira vse poslovne procese upravljanja zaposlenih, delovnega časa in obračuna plač.
Vse rešitve implementirajo tako pri stranki – bodisi v okolju Oracle bodisi v okolju Microsoft Dynamics 365 Business Central – kot v oblaku. Vsak posamezen sklop teh treh sistemov lahko deluje samostojno, lahko pa vsi delujejo kot povezana celota, pri čemer je mogoče postopno dograjevanje.
Izberite usposobljenega partnerja
Rešitev podjetja Četrta pot je odličen pripomoček za vzpostavitev organiziranega sistema trajnostne zavzetosti v hibridnih delovnih okoljih. Delodajalcem omogoča, da na enem mestu vodijo zaposlenega ne glede na njegovo lokacijo dela in mu sočasno omogočijo obvezno pravico do vseh zakonsko določenih pravic do odklopa. Tako mu posredno omogočijo, da doseže ravnovesje med poslovnim in zasebnim življenjem.
Podjetja, ki bodo dala prednost digitalizaciji celotnega procesa upravljanja kadrov od iskanja kadrov in zaposlitve do razvoja kompetenc zaposlenih, uravnavanja delovnega časa in obračunavanja plač, se lahko obrnejo na podjetje Četrta pot iz Kranja. Gre za visoko usposobljenega partnerja, ki poslovne procese v slovenskih podjetjih preoblikuje in digitalizira že tri desetletja.